شیخ محمد بن صالح بن محمد العثیمین، مفتی شرشناس عربستان سعودی، متوفای 1421هـ ، در شرح صحیح مسلم با جسارت و وقاحت تمام میگوید که حضرت زهرا سلام الله علیها، در هنگام مخاصمه با ابوبکر، عقل خود را از دست داده بود
شهادت صدیقه شهیده سلام الله علیها ، دفن شبانه و خشم و غضب او بر ابوبکر، سند حقانیت مذهب اهل بیت علیهم السلام و مهر بطلانی است بر سند سقیفه بنی ساعده؛ زیرا طبق روایت صحیح بخاری، خشم و غضب صدیقه شهیده سلام الله علیها ، خشم رسول خدا صلی الله علیه وآله و در نتیجه خشم خداوند است . از طرف دیگر در همین صحیح بخاری آمده است که آن حضرت از دست ابوبکر غضبناک بوده و تا آخر عمر این غضب باقی بوده است.
برای دیدن اندازه واقعی تصاویر ، روی آنها کلیک کنید .
از این رو، پیروان سقیفه و به خصوص وهابیها و رهروان ابن تیمیه تلاش کردهاند که از این صغری و کبرای منطقی، پاسخ و راه فراری پیدا کنند؛ اما آن جایی که هر دو مقدمه از صحیحترین کتابهای آنها ثابت میشود، چهارده قرن است که سردرگم هستند و برای آن پاسخی نیافتهاند.
آنها میدانند که اگر کسی کمی تفکر کند، در یک دو راهی سخت و دشوار گرفتار خواهد شد، یا باید حق را به صدیقه شهیده سلام الله علیها که طبق روایت بخاری سیده زنان اهل بهشت است، بدهد یا ابوبکر را بر حق بداند. بسیاری از مستبصرین تصریح کردهاند که همین مسأله باعث هدایت آنها شدهاند.
شیخ محمد بن صالح بن محمد العثیمین مفتی سرشناس وهابی که رابطه نزدیکی با ملک عبد الله پادشاه سابق عربستان سعودی نیز داشت، با وقاحت ، جسارت و بی شرمی کم سابقه تمام تلاش کرده است که راه فراری برای خود و مذهبش پیدا کند . وی در شرح روایت «فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ على أبي بَكْرٍ في ذلك قال فَهَجَرَتْهُ فلم تُكَلِّمْهُ حتى تُوُفِّيَتْ» مدعی است که حق با ابوبکر است و حضرت زهرا سلام الله علیها در مخاصمه با او عقل خود را از دست داده بوده، به همین خاطر متوجه نبوده است که چه کاری انجام میدهد:
نسأل الله أن يعفو عنها. وإلا فأبوبكر ما استند إلي رأي، وإنما استند إلي نص، وكان عليها رضي الله عنها أن تقبل قول النبي صلي الله عليه وسلم «لا نورث ما تركنا صدقة» ولكن كما قلت لكم قبل قليل: عند المخاصمة لا يبقي للإنسان عقل يدرك به ما يقول أو ما يفعل، او ما هو الصواب فيه؛ فنسأ الله أن يعفو عنها، وعن هجره خليفة رسول الله.
«از خدا میخواهیم که از فاطمه بگذرد؛ زیرا ابوبکر به نظر و رای (خودش) استناد نکرد؛ بلکه به نص (کلام پیامبر) استدلال کرد . فاطمه، باید سخن پیامبر «ما پیامبران از خود ارث به جا نمی گذاریم؛ بلکه هر آن چه می ماند صدقه است» را میپذیرفت؛ اما همان طور که لحظات پیش گفتم ، در هنگام مخاصمه و دعوا عقلی برای انسان باقی نمی ماند درک چه می گوید و چه می کند؛ پس از خداوند می خواهیم که از فاطمه بگذرد که (کلام ابوبکر خلیفه ی پیامبر را ترک کرد) و با خلیفه رسول خدا قهر کرد.!!!!»
شرح صحيح مسلم، ج6، ص74.
التعلیق علی صحیح مسلم،ج9،ص78
در جواب این وهابی ناصبی و دیگر نواصب میگوییم:
نتیجهای که از صغری و کبرایی منطقی روایت صحیح بخاری و صحیح مسلم استفاده میشود، برای شما نواصب عقل و شعوری باقی نگذاشته است که درک کنید، حضرت زهرا سلام الله علیها، طبق روایات همین بخاری و مسلم، سیده زنان اهل بهشت و به اجماع تمام مسلمانان مصدق قطعی آیه تطهیر است و پیامبر خدا در هنگام مباهله با مسیحیان نجران او و فرزندانش را برای اثبات نبوت و صدق و راستگویی اش انتخاب کرده است؛ بنابراین تصور این که آن حضرت به خاطر مال دنیا، عقل خود را از دست داده باشد، زشت و توهین به خدا و پیامبرش به شمار میرود.
این موضع گیریهای شما در برابر اهل البیت علیهم السلام ما را به حقانیت گفتار رسول خدا صلی الله علیه وآله بیش از پیش مطمئن تر میکند که فرمود: اهل البیت را دوست نمیدارد، جز حلال زاده و دشمن نمیدارد؛ مگر کسی که نسب پستی دارد .
جالب است که این روایت از زبان خود ابوبکر نیز نقل شده است. عاصمی شافعی در سمط النجوم مینویسد:
عن أبي بكر الصديق قال رأيت رسول الله ختم ختمة وهو متكئ على فرش عربية وفي الخيمة علي وفاطمة والحسن والحسين فقال معشر المسلمين أنا سلم لمن سالم أهل الخيمة حرب لمن حاربهم ولي من والاهم لا يحبهم إلا سعيد الجد طيب المولد ولا يبغضهم إلا شقي الجد رديء الولادة.
«از ابوبکر نقل شده است که دیدم رسول خدا صلی الله علیه وآله پس از ختم قرآن و در حالی که بر پشتی عربی تکیه زده بود، (اشاره کرد به خیمیهای که) در آن خیمه، علی، فاطمه ، حسین و حسین علیهم السلام حضور داشتند، فرمود: ای مسلمانان بدانید ! من در صلح هستم با کسی با اهل این خیمه در صلح باشد و در جنگ هستم با کسی که با آنها بجنگد و دوست دار کسی هستم که آنها را دوست بدارد. کسی دوست نمیدارد آنها مگر انسان خوشبختی که ولادت پاکی دارد؛ بغض آنها را در دل ندارد؛ مگر بدبختی که ولادت پستی دارد».
العاصمي المكي، عبد الملك بن حسين بن عبد الملك الشافعي (متوفاى1111هـ)، سمط النجوم العوالي في أنباء الأوائل والتوالي، ج 3 ص 44، تحقيق: عادل أحمد عبد الموجود- علي محمد معوض، ناشر: دار الكتب العلمية.
به وهابیها میگوییم: این موضعگیریهای شما علیه صدیقه شهیده سلام الله علیها، تنها پرده از نسب شما برمیدارد و مادرانتان را رسوا میکند؛ ضرری برای اهل بیت علیهم السلام و مذهب آنها ندارد.
سید محمد یزدانی
One Comment
ترک تبریزی
بسمه دوست
ممنون که دارین با این عقاید مبارزه می کنید
خدا همیشه پشت پناهتون باشه
یا علی