در اين برنامه كليپهايي از عبد الرحمن دمشقيه، مبلغ مشهور وهابي پخش شده است كه او به اهل بيت عليهم السلام توهين و جسارت كرده است . در ادامه ثابت شد كه او ناصبي و در جواني از قوم لوط بوده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
برنامه : كلمه طيبه
تاريخ : 25 / 05 / 91
مجري :
اللهم صل علي محمد وآل محمد وعجل فرجهم
خدمت يكايك شما بينندگان عزيز و ارجمند شبكه جهاني ولايت سلام خالصانه عرض مي كنم . طاعات و عبادات و بندگي هاي شما در اين شب ها و روزهاي مبارك رمضان قبول باشد . برنامه اي كه الان به صورت زنده تقديم حضور شما مي شود ، برنامه كلمه طيبه است . شايد براي عزيزان بيننده اي كه هميشه با شبكه جهاني ولايت همراه هستيد ، سؤال مطرح شود كه چرا اين برنامه در اين ساعت و در اين شب پخش مي شود ؟ به دليل اتفاقاتي كه توسط يكي از سران وهابيت اخيرا رخ داده و توهين و جسارت هايي با ساحت مقدس ائمه معصومين (عليهم السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله عليها) شده ، عزيزانمان در برنامه كلمه طيبه ، تصميم گرفتند كه ويژه برنامه اي به اين مناسبت تقديم حضور شما كنند و پاسخي به اين توهين ها و جسارت ها دهند . لذا امشب شما بيننده كلمه طيبه هستيد . در خدمت دو تن از كارشناسان عزيز شبكه جهاني ولايت ، استاد يزداني و استاد روستايي هستيم .
استاد يزداني :
اعوذ بالله من الشيطان اللعين الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله الذي اظهر الوجود ومنه بدأ كل حمد واليه يعود والصلاة والسلام علي الشاهد والمشهود لكل موجود محمد المحمود وعلي آله آل الله الودود خلفاء الله علي عالم الغيب والشهود سيما الحجة بن الحسن المهدي المنتظر الموعود .
بنده هم خدمت حضرتعالی و دوست عزيزم جناب استاد روستايي و همچنین خدمت بینندگان عزیز شبکه جهانی ولایت ، سلام و عرض ادب و احترام دارم.اميدوارم در اين ايام و در اين شب هاي بسيار بسيار مبارك ما را از دعاي خير خود فراموش نكنيد.
استاد روستايي :
بنده هم خدمت شما و دوست عزيزم استاد يزداني و تمامي بينندگان عزيز شبكه جهاني ولايت ، عرض سلام و ادب و احترام دارد و اميدوارم با برنامه خوب ديگري مهمان خانه هاي شما باشيم و اين عزيزان ما را در اين ليالي آخر ماه مبارك رمضان از دعاي خير خود فراموش نكنيد .
مجري :
اگر بخواهيم در تك تك لحظات زندگي خود موفق باشيم ، قطعا بايد توكل به حضرت حق داشته باشيم و توسل به ساحت مقدس ائمه معصومين بسيار كمك كننده است كه ما در همه مراحل بتوانيم پيروز شويم ، مخصوصا وقتي مي خواهيم بر عليه خصم خود ، كساني كه بغض و كينه و دشمني اهل بيت عصمت وطهارت (عليهم السلام) در دلشان است . لذا ما امشب اين كار را مي كنيم و به ساحت مقدس ائمه معصومين (عليهم السلام) و آقايمان اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) و استعانت از حضرت حق اين برنامه را تقديم حضور شما مي كنيم .
اولين كليپ ، شبهه اي در خصوص روايت اثني عشر خليفه است كه در كتاب هاي اهل سنت آمده . مخصوصا در كتاب صحيح بخاري و صحيح مسلم . اين كارشناس وهابي در اين كليپ ادعا مي كند چنين چيزي در كتاب هاي مشهور اهل سنت وجود ندارد .
كليپ (1) : روايت «اثنی عشر خليفة» در صحيح بخاري
بيننده :
شما صحيح مسلم و صحيح بخاري را كه به عنوان صحاح سته قبول داريد و همه مطالب آن را صحيح مي دانيد . من در صحيح مسلم خواندم كه خدا به پيامبرش مي گويد : بعد از من دوازده نفر جانشين و خليفه مي آيد . اين سخني است كه در صحيح مسلم آمده .
هاشمي ، مجري وهابي :
شما فرموديد اين روايت در صحيح بخاري آمده كه اثني عشر خليفة من بعدي ؟
بيننده :
بله ،درست است .
هاشمي :
استاد مي فرمايد اين روايت در صحيح بخاري نقل نشده . من كاري ندارم كه در صحيح مسلم است . اما در صحيح بخاري كه شما گفتيد ، شماره روايت را بيان كنيد .
دمشقيه ، كارشناس ناصبي شبكه ي وهابي :
مجري :
استاد روستايي ! اين كارشناس وهابي همان عبد الرحمن دمشقيه است كه بارها و بارها دشمني و عناد و كينه خود را نسبت به ساحت مقدس ائمه معصومين (عليهم السلام) و شيعه نشان داده . علت اين ويژه برنامه ي امشب هم توهين ها و جسارت هايي است كه دمشقيه به ساحت مقدس ائمه معصومين (عليهم السلام) و حضرت زهرا (سلام الله عليها) داشته ،مي باشد . ان شاء الله پاسخي جامع و دندان شكن از جهت علمي داده شود .
ايشان به روايت اثني عشر خليفه اشكال وارد كرده و گفته : نه در صحيح مسلم آمده و نه در صحيح بخاري . پاسخ شما در باره چيست ؟
استاد روستايي :
بنده اگر به خودم بود ، اصلا ايشان را در حدي نمي دانم كه پاسخش را بدهم . چون آدمي كه ادبياتش ، ادبيات علمي نيست و فقط فحش و ناسزا مي دهد . اگر هم مي خواهد وارد مباحث علمي شود ، بسيار ناشيانه است ، ارزش جواب دادن ندارد . ما به احترام بينندگان عزيز مجبور هستيم بعضي مطالب را گوشزد كنيم . بارها و بارها در برنامه سراب وهابيت ما گفتيم يا در برنامه كلمه طيبه دوستان ما به كارشناسان وهابي هشدار داردند كه لا اقل به خاطر آبروي خودتان ، مقداري مطالعه كنيد و بعد اين مباحث را بيان كنيد . اما متأسفانه چون اين ها هدفشان فقط حرف زدن است و نمي خواهند علمي حرف بزنند يا مشكلي را حل كنند ، از اين قبيل موضعگيرها زياد مي كنند .
يكي از اين موضعگيري ها همين است . ايشان خيلي با غرور بيان ميكند كه من متخصص پاسخ به شبهات هستم ، با من تماس بگيريد تا پاسخ دهم . اما وقتي پاي مباحث علمي آن مي نشينيم ، مي بينيم كه حرفي براي گفتن ندارد .
همان طور كه ديديم در اين كليپ بيننده اي با اين آقايان تماس مي گيرد و مي گويد :در صحيح مسلم روايتي وجود دارد كه پيامبر (صلي الله عليه وآله) فرمودند : بعد از من دوازده جانشين و خليفه مي آيند . بيننده به دنبال اين است كه آن ها بگويند اين دوازده خليفه چه كساني هستند ؟
آقاي دمشقيه از آن جايي كه نمي خواهد اين دوازده خليفه را بيان كنند ، مي گويد : اصلا چنين چيزي در صحيح مسلم و صحيح بخاري نيست . از چاه در مي آيد و به چاله مي افتد .
بنده قبل از اين كه پاسخ ايشان را بدهم ، مي خواهم چند قرن به عقب بروم و سخن ارباب ايشان ، ابن تيميه را در اين باره بيان كنم . در كتاب منهاج السنه ، تأليف ابن تيميه حراني ، جلد 3 ، صفحه 383 :
وفي الصحيحين عن جابر بن سمرة قال دخلت مع أبي إلى النبي e فسمعته يقول إن هذا الأمر ما ينقضي حتى يمضي منهم اثنا عشر خليفة ثم تكلم بكلمة خفيفة لم أفهمها أو قال خفيت علي فقلت لأبي ماذا قال رسول الله e كلهم من قريش وفي لفظ في الصحيحين قال لا يزال الإسلام عزيزا إلى اثني عشر خليفة .
در صحيح بخاري و صحيح مسلم از جابر بن سمره نقل شده كه با پدرم خدمت رسول خدا (صلي الله عليه وآله) رفتيم . از آ ن حضرت شنيدم كه فرمودند : امر اسلام پايان نمي پذيرد و قيامت نمي شود مگر اين كه دوازده خليفه بعد از من بيايند . بعد كلمه آهسته اي گفتند كه من متوجه نشدم . از پدرم پرسيدم كه پدرم گفت : حضرت گفتند : همه اين دوازده نفر قريشي هستند . در روايت ديگري در صحيح بخاري و صحيح مسلم آمده كه فرمودند : اسلام عزتش را حفظ مي كند تا زماني كه اين دوازه خليفه باشند .
اگر اين دوازده خليفه در اسلام نباشد ، اسلام عزت خود را حفظ نخواهد كرد . در صفحه بعد باز هم از صحيحين نقل ميكند :
وفي الصحيحين عن عامر بن سعد بن أبي وقاص قال كتبت إلى جابر بن سمرة مع غلامي نافع أن أخبرني بشيء سمعته من رسول الله e فكتب إلي سمعت رسول الله e يوم جمعة عشية رجم الأسلمي قال لا يزال هذا الدين قائما حتى تقوم الساعة أو يكون عليكم اثنا عشر خليفة كلهم من قريش .
در صحيح بخاري و صحيح مسلم از عامر بن سعد بن ابي وقاص نقل شده كه به جابر نامه نوشتم و همراه غلامم نافع از چيزي كه از رسول خدا (صلي الله عليه وآله) شنيده اي ؟ به من نامه نوشت كه از رسول خدا (صلي الله عليه وآله) شنيدم كه فرمود : تا روز قيامت اين دين پابرجا است تا زماني كه اين دوازده خليفه باشند . همه اين دوازده خليفه هم قريش هستند .
ابن تيميه ، منهاج السنه ،با تحقيق دكتر محمد رشاد سالم ، چاپ مؤسسه قرطبه ، ج 3 ، ص 383 و 384
اين سخن ابن تيميه ، ارباب دمشقيه است . ايشان ادعا كرده كه روايت در صحيح بخاري و صحيح مسلم آمده . اما عبدالرحمن دمشقيه مي گويد : چنين چيزي در صحيح بخاري و صحيح مسلم نيست . ما در مورد صحيح بخاري به آقاي دمشقيه حق مي دهيم كه در چاپ هاي جديد چنين مطلبي نيست . شايد براي بينندگان اين سؤال مطرح شود كه ابن تيميه گفت در صحيحين چنين مطلبي نقل شده ، پس چرا در چاپ هاي امروزي صحيح بخاري چنين چيزي نيست . در اين جا دو گزينه است . يا در صحيح بخاري بوده و تحريف شده ؛ چون ابن تيميه گفته بود : في الصحيحين ! يا اين كه واقعا در صحيح بخاري اثني عشر خليفه نبوده ، اثني عشر امير بوده و الان هم هست و ابن تيميه دروغ گفته .
آقايان وهابي پاسخ دهند كه يا بگوييد در صحيح بخاري بوده ؛ چون ابن تيميه گزارش داده و صحيح بخاري تحريف شده . يا اين كه بگوييد : در صحيح بخاري نبوده و ابن تيميه دروغگو است . كما اين كه چندين برنامه در مورد دروغ هاي ابن تيميه صحبت كرديم كه هم به شيعه و هم به اهل سنت دروغ مي بندد .
بخش دوم پاسخ بنده ، بر فرض كه ما اين مطلب را پذيرفتم كه چنين روايتي در صحيح بخاري نيامده . اما دمشقيه گفت : چنين روايت نه در صحيح بخاري و نه در صحيح مسلم پيدا نمي شود . ما سراغ صحيح مسلم امروزي با چاپ هاي عربستان مي رويم . همان را به آقاي دمشقيه نشان مي دهيم تا ببيند .
صحيح مسلم ، چاپ بيت الافكار الدوليه ، صفحه 761 ، حديث 1821 و 1822 ، باب العماره :
1821 حدثنا هَدَّابُ بن خَالِدٍ الْأَزْدِيُّ حدثنا حَمَّادُ بن سَلَمَةَ عن سِمَاكِ بن حَرْبٍ قال سمعت جَابِرَ بن سَمُرَةَ يقول سمعت رَسُولَ اللَّهِ e يقول لَا يَزَالُ الْإِسْلَامُ عَزِيزًا إلى اثنى عَشَرَ خَلِيفَةً ثُمَّ قال كَلِمَةً لم أَفْهَمْهَا فقلت لِأَبِي ما قال فقال كلهم من قُرَيْشٍ .
1822 حدثنا قُتَيْبَةُ بن سَعِيدٍ وأبو بَكْرِ بن أبي شَيْبَةَ قالا حدثنا حَاتِمٌ وهو بن إسماعيل عن الْمُهَاجِرِ بن مِسْمَارٍ عن عَامِرِ بن سَعْدِ بن أبي وَقَّاصٍ قال كَتَبْتُ إلى جَابِرِ بن سَمُرَةَ مع غُلَامِي نَافِعٍ أَنْ أَخْبِرْنِي بِشَيْءٍ سَمِعْتَهُ من رسول اللَّهِ e قال فَكَتَبَ إلي سمعت رَسُولَ اللَّهِ e يوم جُمُعَةٍ عَشِيَّةَ رُجِمَ الْأَسْلَمِيُّ يقول لَا يَزَالُ الدِّينُ قَائِمًا حتى تَقُومَ السَّاعَةُ أو يَكُونَ عَلَيْكُمْ اثْنَا عَشَرَ خَلِيفَةً كلهم …
جابر بن سمره نقل ميكند كه از رسول خدا (صلي الله عليه وآله) شنيدم كه اين دين عزت خود را حفظ ميكند تا زماني كه دوازده خليفه باشند . در ادامه هم رسول خدا (صلي الله علهي وآله) سخني گفتند كه من متوجه نشدم . از پدرم پرسيدم كه پدرم گفت : حضرت گفتند : همه اين دوازده نفر قريشي هستند .
از عامر بن سعد بن ابي وقاص نقل شده كه به جابر نامه نوشتم و همراه غلامم نافع از چيزي كه از رسول خدا (صلي الله عليه وآله) شنيده اي ؟ به من نامه نوشت كه از رسول خدا (صلي الله عليه وآله) شنيدم كه فرمود : تا روز قيامت اين دين پابرجا است تا زماني كه اين دوازده خليفه باشند . همه اين دوازده خليفه هم قريش هستند .
صحيح مسلم ، چاپ بيت الافكار الدوليه ، ص 761 ، ح 1821 و 1822 ، باب العماره
پس دوازده امام بايد بيايند و همه آن ها هم بايد از قريش باشند . اين عبارتي است كه در صحيح مسلم آمده . اما عبد الرحمن دمشقيه مي گويد : اصلا چنين روايتي نه در صحيح مسلم و نه در صحيح بخاري يافت نمي شود .
واقعا بنده متوجه نمي شوم كه آقايان وهابي نابغه تر از دمشقيه ندارند ؟!! يا اين كه دست اندركاران شبكه يك صحيح مسلم بخرند و به دست اين شخص بدهند تا اين طور آبروريزي نكند .
توهين عبد الرحمن دمشقيه به اميرمؤمنان عليه السلام و حضرت زهرا سلام الله عليها
مجري :
استاد يزداني ! شخصيت علمي عبد الرحمن دمشقيه براي دوستان بيننده آشنا است . چون هم در اين برنامه و هم در برنامه هاي ديگر ، آيت الله قزويني مباحثي را مطرح كردند و با شخصيت ايشان آشنا شديم . اخيرا هم با جسارتي كه به ساحت حضرت زهرا (سلام الله عليها) داشتند ، شخصيت خود را بيشتر نشان دادند . شما در مورد ايشان توضيحات بيشتري دهيد تا بينندگاني كه ايشان را نمي شناسند ، آشنا شوند .
استاد يزداني :
عبد الرحمن دمشقيه از ليدر هاي وهابي ها و يكي از هتاكان و يكي از نواصب معروف است كه فحش هاي بسيار ركيكي به اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) و فحش هاي ركيك تري هم به ساحت مقدس حضرت زهرا (سلام الله عليها) دادند . يك بار ديگر هم ايشان را آوردند و سه برنامه در شبكه وهابي كلمه گذاشتند . ما در برنامه كلمه طيبه به صورت كامل جواب اين شخص را داديم و فكر مي كرديم اين آقا ديگر در اين شبكه حاضر نشود . يا حداقل مسئولين شبكه وهابي از خدا و پيامبر (صلي الله عليه وآله) و حضرت زهرا (سلام الله عليها) خجالت بكشند و چنين شخص بي ادب و بي حيا و بدزباني را در اين شبكه راه ندهند . اما متأسفانه ديديم كه اين ها باز هم شبكه را به وجود چنين شخص پليدي آلوده كردند .
هم ما و هم اهل سنت بارها و بارها اعلام كرديم كه اين شخص از نظر وضعيت اخلاقي مشكل دارد و اهل كارهاي زشت و قبيح بوده و باعث اخراج او از دانشگاه الازهر لبنان شده . گرچه از خود دفاع كرد و ادعاهايي مطرح كرد كه ما در همان برنامه ثابت كرديم آن چيزي كه حقيقت دارد و نامه اي كه واقعي است ، همان نامه اي است كه الازهر مصر داده و اين نامه اي خود اين آقا نوشته ، تقلبي است .
اگر كليپ بعدي را پخش كنيد ،مروري بر آن نامه و اعترافات زباني دمشقيه به زبان انگليسي است كه ما زير نويس كرديم. در اين كليپ گفته بود كه من در 14 سالگي اهل لواط و همجنس بازي بودم .
كليپ (2) : لوطي بودن عبد الرحمن دمشقيه
مديريت دانشگاه الازهر لبنان تصويب كرد كه عبد الرحمن دمشقيه دانشجوي دانشكده علوم ديني به خاطر كارهاي غير اخلاقي ثابت شده كه با استناد به گواهي گروه ناظر بر اين ماجرا ، از اين دانشگاه اخراج شود .
اعترافات صريح عبد الرحمن دمشقيه :
قضيه در الازهر در سال 1971 اتفاق افتاد و نه 1973 . البته مهم نيست . اين را فراموش كن . 1971 و 1973 مهم نيست . وقتي كه در جواني همجنس باز بودم ،اين درست است كه دمشقيه همجنس باز بود . بله ، بودم . ولي سن من چقدر بود ؟ من چند ساله بودم وقتي اين اتفاق افتاد ؟ من 14 سال داشتم يا 15 سال . دقيق به خاطر نمي آورم .
استاد يزداني :
در اين كليپ ديديم كه خودش صراحتا اعتراف مي كند مسأله اي كه شما بر آن اصرار داريد و مطرح مي كنيد ، براي دوران جواني ام بوده و الان از اين كارها انجام نمي دهم . ما همان زمان پخش كرديم ؛ اما آقاي دمشقيه از اين قضيه پاسخي نداد كه عين كلامش است . به هر حال اين شخص به خاطر كارهاي غيراخلاقي و زشتي كه انجام مي داده ،از دانشگاه اخراج شده . دوستان اگر در گوگل جستجو بزنند ، مي توانند توضيحات بيشتر را ببينند .
از اين گذشته علماي اهل سنت عصر حاضر هم صراحتا در سخنراني هاي خود گفتند : اين شخص اهل عمل هاي زشت بوده . در كليپ بعدي يكي از علماي اهل سنت اين قضيه را صراحتا توضيح ميدهد .
كليپ (3) : تصريح بزرگان اهل سنت به لوطي بودن عبد الرحمن دمشقيه
دكتر شيخ سليم علوان :
در روز چهارشنبه ، روز نهم نوامبر سال 1994 ، در يكي از سالن هاي دانشگاهي در ملبورن استراليا يعني حدود 15 سال قبل ، يك مناظره علمي علني توسط اهل سنت برگزار شد و مايه افتخار من بود كه سخنگوي اهل سنت بودم . در طرف مقابل فرقه وهابيت بود كه سخنگوي آن ها عبد الرحمن دمشقيه بود كه به خاطر كارهاي غير اخلاقي از الازهر لبنان اخراج شده بود !!
استاد يزداني :
ايشان يكي از علماي اهل سنت بود كه صراحتا توضيح ميدهد اين شخص اهل كارهاي غير اخلاقي بوده . اميدواريم باز هم كه به اين شبكه آمده ، به اين قضايا پاسخ دهد .
ما بارها و بارها اين قضيه را توضيح داديم كسي كه با اهل بيت (عليهم السلام) دشمني داشته باشد ، قطعا از نظر نسبي مشكل دارد كه يا حرامزاده است يا اولاد حيض است . حضرت آيت الله قزويني روايات آن را در يك برنامه به صورت مفصل خواندند . روايات متعدد با سند هاي معتبر كه در زمان پيامبر (صلي الله عليه وآله) عده اي از انصار فرزندان خود را روي شانه هاي خود مي گذاشتند و مي گفتند :
كنّا نَبُور أولادنا بحُبّ عليَ عليه السلام
ما اولاد خود را با حب اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) مي سنجيم .
اگر اين ها اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) را دوست داشته باشند ، ما مطمئن مي شديم كه آن ها حلال زاده است و همسرمان به ما خيانت نكرده . اما اگر اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) را دوست ندارد ، متوجه مي شديم كه فرزندمان مشكل دار است .
عبد الرحمن دمشقيه هم حرف هاي بدي بر عليه اهل بيت (عليهم السلام ) بيان كرده . از جمله اين كه فتوا داد اگر ما زينبيه را تصرف كرديم ، حتما آن را خراب مي كنيم و بايد خراب كنيم .
در كليپ بعدي ايشان به صراحت اعتراف مي كند كه من فتوا به خراب كردن گنبد حضرت زينب (سلام الله عليها ) دادم.
كليپ (4) : فتواي دمشقيه به تخريب بارگاه حضرت زينب سلام الله عليها
دمشقيه ، كارشناس ناصبي وهابي :
من فتوا ندادم كه سيده زينب نبش قبر شود ؛ بلكه فتوا دادم كه گنبد سيده زينب خراب شود .
استاد يزداني :
در اين كليپ مي گويد : من فتوا نداده حضرت زينب (سلام الله عليها) نبش قبر شود و بدن مبارك ايشان از قبر خارج شود ؛ بلكه فتوا دادم گنبد ايشان خراب شود .
ما از اين شخص سؤال مي كنيم كه علت صدور اين فتوا چيست ؟ اگر گنبد ساختن زشت و حرام و بدعت و كفر و شرك است ، چرا گنبد خالد بن وليد كه در حمص است را خراب نمي كنيد ؟ گنبدي كه براي خودتان است و در اختيار شما است و به زيارتش هم مي رويد ، را خراب نمي كنيد . شما چه دشمني با حضرت زينب (سلام الله عليها)داريد كه فتوا مي دهيد گنبد حضرت زينب (سلام الله عليها) بايد تخريب شود ؛اما گنبد خالد بن وليد كه پايگاه شما در آن جا است را خراب نمي كنيد . شما اگر در اينترنت جستجو كنيد ، عكس هاي حرم خالد بن وليد را مي توانيد مشاهده كنيد . حتي غير از گنبد بيروني يك گنبد ديگر در داخل و روي ضريح دارد . ما از اين ها مي پرسيم شما كه مدتي است حمص را گرفته ايد ، چرا گنبد خالد بن وليد را خراب نكرديد ؟ اگر واقعا شعار شما توحيد است و اگر مي گوييد ساختن گنبد شرك است ، چرا آن گنبد را خراب نكرديد ؟ چرا حرم ابن تيميه كه در همين سوريه است ،خراب نمي شود ؟ و ده ها سنگ قبر و حرمي كه در سوريه است و تخريب نمي شود .
اما فقط و فقط به خاطر دشمني كه اين ها با اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) دارند ، فتوا به تخريب گنبد حضرت زينب (سلام الله عليها) مي دهد . حاشا وكلا ! مطمئن باشيد كه دست شما به آن جا نخواهد رسيد و هرگز جرأت نداريد كه آن جا را خراب كنيد .
توهين بعدي ايشان ، توهين بسيار زشتي به اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) است . بنده عكسي از صفحه تويتر اين شخص گرفتم .تويتر فضايي است كه هر كس هر چه مي خواهد در آن مي نويسد . در اين جا اين گونه به صراحت گفته :
علي بن ابيطالب كان يشرب الخمر واسلم وهو صغير
اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) بعد از اسلام در حالي كه كوچك بود ، نعوذ بالله شراب خورده .
صفحه تويتر عبدالرحمن الدمشقيه
چه كسي اين توهين بسيار زشت را مي پذيرد ؟ كدام مسلمان مي تواند اين را قبول كند كه اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) شراب خورده باشد ؟ اين عين عكس تويتر اين شخص است كه ما امروز از آن گرفتيم .به چه علت اين توهين زشت را كرده ؟ همه كسي را كه شراب خورد مي شناسند . ما هفته گذشته عكس هاي آن را نشان داديم كسي كه شراب خورده ، شخص ديگري بود . بعد نماز خوانده و شعرهايي در رثاي اهل بدر خوانده بود .
مطلب بسيار زشت ديگري كه در اين صفحه تصريح كرده ، اين است كه هدم ضريح اهل بيت (عليهم السلام ) يا هدم هر ضريحي از وسايلي است كه انسان را به خدا نزديك تر مي كند .
من اعظم الوسائل في تقريب النصر
از بزرگترين وسائلي كه انسان را به پيروزي نزديك مي كند .
صفحه فيسبوك عبد الرحمن الدمشقيه
منظور ايشان از هر ضريحي ،ضريح خالد بن وليد نيست ؛ بلكه منظور اين شخص ، هدم ضريح هاي اهل بيت (عليهم السلام) است .
اما توهين بسيار بسيار زشتي كه كرده و واقعا قلب هر مسلماني را شكسته كه چطور يك مسلمان مي تواند در حق اهل بيت (عليهم السلام) چنين جسارتي داشته باشد . در صفحه تويتر اين شخص پليد و كثيف سؤالي كرده . بنده نمي توانم اين توهين زشت را بخوانم ؛ اما پاسخ آن را مي دهم و قبل از آن از همه اهل سنت عذر خواهي مي كنم . ما اصلا قصد خواندن اين مطالب را نداشتيم ؛ اما چون اين قضيه بسيار زشت و آزار دهنده است مجبور هستيم بعضي از مطالب را بخوانيم .
در جواب اين شخص به چند مورد اشاره مي كنيم :
اولا ، اين عمل از ديدگاه همه علماي شيعه مكروه است و شديدترين كراهت را براي آن نقل كردند . از طرف ديگر ائمه ما طبق روايات ما عمل مكروه يا ترك اولي انجام نمي دهند . اما ائمه شما هميشه اين كار را انجام دادند . از جمله مالك بن انس .
قال سألت مالك بن أنس عن وطىء الحلائل في الدبر فقال لي الساعة غسلت رأسي منه وأومأ بيده إلى رأسه
از مالك بن انس در مورد نزديكي از پشت سؤال كردم كه جايز است يا جايز نيست ؟ جواب داد :من همين الان از اين كار غسل كردم و بعد به موهاي سرش دست زد كه هنوز هم خيس است .
قاضي ابي عبد الله صيمري ، اخبار ابي حنيفه ،ج 1 ، ص 92
سيوطي ، الدر المنثور
در كتاب هاي ديگر هم نقل شده كه خود آقاي مالك به صراحت گفته من اين كار را انجام دادم و الان غسل كردم . پس ائمه شما اين كار را انجام دادند . آقاي دمشقيه اگر انجام دادي كه هيچ ؛ اما اگر اين كار را انجام نداده باشي ، با امام مالك مخالفت كردي .
نه تنها علماي شما اين كار را انجام دادند ؛ بلكه طريقه آن را هم توضيح دادند .
حدثني أبو مسلم قال ثنا أبو عمر الضرير قال ثنا يزيد بن زريع قال ثنا روح بن القاسم عن قتادة قال سئل أبو الدرداء عن إتيان النساء في أدبارهن فقال هل يفعل ذلك إلا كافر قال روح فشهدت بن أبي مليكة يسئل عن ذلك فقال قد أردته من جارية لي البارحة فاعتاص علي فاستعنت بدهن أو بشحم
من ميخواستم با يكي از كنيزان خود اين عمل را انجام دهم . از اين كار اذيت شد و من به وسيله چربي و روغن مشكل را حل كردم .
تفسير طبري ، ج 2 ، ص 395
اين نظر علماي شما است كه نه تنها انجام دادند ،بلكه طريقه انجام آن را هم آموزش دادند . ما هم به آقاي دمشقيه توصيه مي كنيم كه اگر خواستند اين عمل را انجام دهند و به مشكلي برخورد كردند ، ابن مليكه طريقه آن را آموزش داده . شما كه از ائمه خود پيروي نمي كنيد ، اگر پيروي كرديد ، اين هم طريقه عمل كردن به آن است .
اين نكته اولي بود كه به اين شخص پليد گفتيم . بينندگان عزيز شاهد هستند كه ما اين مطالب را كمتر مي خوانديم ؛ مگر اين كه كسي سؤالي داشته باشد . اما در جواب توهين اين شخص ، اين مطلب را خواندم .
قبل از خواندن مطلب بعدي ، ابتدا از همه خانم هاي اهل سنت عذار خواهي مي كنم . چون توهين به حضرت زهرا (سلام الله عليها) آنقدر زشت بوده كه ما چاره اي نداريم كه اين مطالب را بخوانيم .
وإن كانت امرأة لا زوج لها واشتدت غلمتها فقال بعض أصحابنا يجوز لها اتخاذ الاكرنبج وهو شيء يعمل من جلود على صورة الذكر فتستدخله المرأة أو ما أشبه ذلك من قثاء وقرع صغار والصحيح عندي أنه لا يباح لأن النبي e إنما أرشد صاحب الشهوة إذا عجز عن الزواج إلى الصوم رواه البخاري ومسلم وغيرهما ولو كان هناك معنى غيره لذكره وإذا كان غائبا عنها لأن الفعل جائز ولا يحرم من توهمه وتخيل وإن كان غلاما أو أجنبية كره له ذلك لأنه إغراء لنفسه بالحرام وحث لها عليه .
اگر زني شوهر ندارد ؛ اما فشار جنسي بر او است ، بعضي از اصحاب ما مي گويند كه اين زن ها مي توانند اكرنبج استفاده كنند . اكرنبج ، از پوست درست شده به شكل ذكر است ….
ابن عابدين ، حاشيه ابن عابدين ، ج 1 ، ص 166
ابن قيم الجوزيه ، بدائع الفوائد ، ج 4 ، ص 905
در اين كتاب بيان كرده كه اگر زني شوهر نداشت و فشار جنسي بر او وارد شد ، مي تواند از وسائل مصنوعي استفاده كند . ما از آقاي دمشقيه سؤال مي كنيم كه آيا محارم شما به اين مسائل عمل كردند يا خير ؟ البته ما مي توانيم مثال هاي ديگري هم بزنيم ،اما به خاطر احترام به اهل سنت اسمي از شخص ديگري نمي بريم . فقط روي اين شخص زوم مي كنيم . آيا خانواده شما از اين قضيه استفاده كردند يا نكردند ؟ اگر استفاده نكرده باشند ،با فتواي علماي شما مخالفت كردند .
اين هم قضيه اي است كه در كتاب هاي شما وارد شده . حال اين سؤال مطرح ميشود كه اين قضيه در مذهب شما جايز است . آيا اين كار را انجام داديد يا نداديد ؟ شما به ائمه ما مثال مي زنيد ، ما فقط به شما و خواهرو مادر شما مثال مي زنيم .
مسأله بعدي هم در كتاب هاي آن ها به صورت مفصل بيان شده . آقاي سبكي در كتاب طبقات الكبري مي گويد :
وقال في كتاب الوطء التام من لف ذكره بحريرة وأولجه في فرج ولم ينزل لا غسل عليه ولا حد على الأصح إن كان في حرام ولا يفسد به شيء من العبادات وعن أبي حامد المروذي إيجاب ذلك انتهى
اگر كسي آلت تناسلي خود را با پارچه اي بپيچد و با زني آن عمل را انجام دهد ، آيا غسل بر او واجب است يا واجب نيست؟ نظر صحيح اين است كه غسل بر او واجب نمي شود ؛ اگر چه كه حرام باشد .
سبكي شافعي ، طبقات الكبري ، ج 5 ، ص 143
البته اين روايت در جاهاي ديگر هم آمده ؛ اما ما فقط از همين كتاب نقل مي كنيم . ما از آقاي دمشقيه سؤال مي كنيم آيا شما و ديگر كارشناسان وهابي كلمه كه شما را در اين شبكه دعوت مي كنند ، اين كار را انجام دادند يا خير ؟ اگر انجام ندادند كه به فتواي علماي خود عمل نكرده ايد ؟
قضيه بعدي اين است كه :
وفي مِعْرَاجِ الدِّرَايَةِ وَلَوْ اسْتَدْخَلَتْ ذَكَرَ الْحِمَارِ أو ذَكَرًا مَقْطُوعًا يَفْسُدُ حَجُّهَا بِالْإِجْمَاعِ وَلَوْ لَفَّ ذَكَرَهُ بِخِرْقَةٍ وَأَدْخَلَهُ إنْ وَجَدَ حَرَارَةَ الْفَرْجِ وَاللَّذَّةَ يَفْسُدُ وَإِلَّا فَلَا انْتَهَى
زين الدين ابن نجيم حنفي ، البحر الرائق ، ج 3 ، ص 16
اين قضيه اصلا قابل ترجمه نيست . بنده هم آن را ترجمه نمي كنم . از آقاي دمشقيه سؤال مي كنم آيا شما و خانواده تان اين كار را در ايام حج انجام داده ايد يا انجام نداده ايد ؟
مطلب ديگري كه در كتاب هاي آقايان بيان شده اين است كه :
الأمة قال البلقيني ووطء الميتة لا يوجب الحد على الأصح وهو كإتيان البهائم في أنه لا يثبت إلا بأربعة على المعتمد انتهى
محمد خطيب شربيني ، الاقناع ،ج 2 ، ص 638
قال البلقيني ووطء الميتة لا يوجب الحد على الأصح وهو كإتيان البهيمة في أنه لا يثبت إلا بأربعة على المعتمد …
اگر كسي با يك جنازه عمل بد انجام دهد ،آيا حد بر او جاري مي شود يا خير ؟ بنابر قول اصح حد جاري نمي شود .
محمد خطيب شريبني ، مغني المحتاج ، ج4 ، ص 441
اين آقايان گفتند : ميته بوده و حدي جاري نمي شود . در صورتي كه ما روايت صحيح السند از طريق اهل بيت (عليهم السلام) داريم كه اگر اين كار را انجام دهد ، قطعا حدش قتل است و بايد شديدترين حد براي او اجرا شود . در صورتي كه علماي شما فتوا دادند كه بر اين شخص حد جاري نمي شود .
ما از آقاي دمشقيه مي پرسيم كه آيا شما تا به حال اين عمل را انجام داده ايد ؟البته چندي قبل خبري در سايت ها آمده بود كه چند جوان در امارات عربي جنازه يك پيرزن را از قبرستان خارج و اين عمل شنيع را با او انجام داده بودند . دستگير شدند ؛ اما اين كه حد خوردند يا نه ، مشخص نيست .
مجري :
كليپ بعدي را با هم مي بينيم و سؤالي را از استاد روستايي خواهيم داشت .
كليپ (5) : ام المؤمنين بودن همسران رسول خدا صلی الله عليه وآله
كياني ، كارشناس وهابي :
آقا يوسف گفتند : الله متعال در سوره احزاب مي فرمايد : وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ ، همسران پيامبر (صلي الله عليه وآله) مادران مؤمنين هستند ، دليل حرمت بر ازدواج است ، نه دليل بر مقام مادري . يعني آن ها براي ما مقام مادر را ندارند ؛ بلكه از اين جهت كه بعد از رسول الله صلي الله عليه وسلم ، ازدواج با آن ها حرام است ، به همين خاطر الله متعال از آن ها به عنوان مادران مؤمنان ياد كرد كه بعد از رسول الله صلي الله عليه وسلم ، ازدواج نكنند . وگرنه چطور خديجه مادر مؤمنان است . علي مؤمن بود. علي با فاطمه ازدواج كرد . شبهه اي كه ايشان مطرح كرد اين بود .
دمشقيه ، كارشناس ناصبي وهابي :
آن چه كه الله متعال در سوره احزاب فرموده : النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ ، به اعتراف خود شيعه و رواياتي كه دارند ، بيانگر شرافت مادر مؤمنان است و اين كه چرا اين تضاد ها را در روايات خودتان لحاظ نمي كنيد و مد نظر قرار نمي دهيد . در يكي از روايات هاي خودتان آمده كه به اين عموميت شرافتي كه در اين آيه به آن تصريح شده و در روايتي منسوب به رسول الله صلي الله عليه وسلم هم آمده كه مورد قبول ما نيست و فقط از اين جهت كه تناقض در روايات شما وجود دارد ، مي گويم كه رسول الله صلي الله عليه وسلم به علي فرموده باشند : هر يك از اين زنان با خروج بر تو بخواهد اين شرافت عموميت را خدشه دار كند ،از طرف من طلاقش بده .
بنابراين اين عموميت شرافت و كرامتي كه در آيه آمده به آن تصريح شده . ضمن اين كه الله متعال مي فرمايد : النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ، رجالا و نساء . كه اين روايت هم شامل مردها و هم زن ها مي شود و اين استدلال كه صرفا بحث حرمت ازدواج با زنان پيامبر صلي الله عليه وسلم را بخواهد مطرح كند ، به بازي گرفتن احكام الهي و آيات قرآن است . چرا كه اين حكم به صراحت در يكي از آيات سوره نساء آمده و توجه بفرماييد كه چطور با آيات قرآن بازي مي شود .
مجري :
استاد روستايي ! اين كارشناس وهابي ادعا كرده كه كلمه ام المؤمنين به اين معنا است كه بايد احترام همسران پيامبر (صلي الله عليه وآله) واجب است و اين لقب براي آن ها شرف و بزرگي مي آورد . توضيحات شما را در اين باره مي شنويم .
استاد روستايي :
همان طور كه بينندگان عزيز ديدند ،بيننده ي شيعه اي از اين ها سؤال مي كند كه آيه النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ ، از اين جهت همسران پيامبر (صلي الله عليه وآله) مادران مؤمنين هستند كه ازدواج با آن ها حرام است . اما اين كه شرافتي براي آن ها باشد ،درست نيست .
آقاي دمشقيه مي گويد : اين تفسير باطلي است و هر كسي كه اين طور تفسير كند و بگويد : اين آيه دلالت بر ازدواج مي كند ، نه دلالت بر مادر بودن و اين كه عايشه و ديگر همسران پيامبر (صلي الله عليه وآله) مادر مؤمنين نيستند ، دروغگو است . ايشان مي گويد : از آن جايي كه در آيه گفته : النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ ، پيامبر (صلي الله عليه وآله) سزاوار بر مؤمنين هستند ، يعني شامل مرد و زن مي شود ، پس زنانشان هم مادر همه مؤمنين هستند . هر كس خلاف اين را بگويد ، دروغگو است .
اما سؤالي كه بنده از اين آقاي وهابي دارم اين است كه چرا ايشان به عايشه توهين مي كند ؟
آقاي كياني گفت : رواياتي كه در كتب شيعه است ،منسوب به پيامبر (صلي الله عليه وآله) است و ما آن ها را قبول نداريم . پس در اين صورت ما هم طبق روايات خودتان پيش مي رويم . آيا خود شما به رسول خدا (صلي الله عليه وآله) روايت نسبت نداديد كه خذوا ثلثي دينكم من حميراء ، دوم سوم از دينتان را از عايشه بگيريد .
خودتان اين روايت را قبول داريد و آن را به پيامبر (صلي الله عليه وآله) نسبت داديد . عايشه را هم به عنوان فقيهه امت مي دانيد . قطعا هم اگر روزي اهل سنت بخواهند بين آقاي دمشقيه و جناب عايشه قضاوت كنند ، عايشه را مقدم مي دانند و فهم ايشان را بالاتر از فهم دمشقيه مي دانند . اما آقاي دمشقيه خيلي زيركانه به عايشه هم توهين مي كند .
بنده در برنامه هاي گذشته هم گفتم كه آقايان وهابي هيچ حد و مرزي ندارند و اصل اسلام را در نظر گرفتند و كاري ندارند در اصل آن اسلام اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) باشد يا به اعتقاد اهل سنت ابوبكر يا عايشه باشد . توهين آقاي دمشقيه اين جا است كه گفت : هر كس بگويد :مؤمنين در اين آيه شامل مرد و زن نمي شود ، دروغگو است و تفسيرش باطل است . اين آيه يعني زنان پيامبر (صلي الله عليه وآله) ، مادر هم زنان و هم مردان مي شود .
ما چند روايت به اين آقا نشان ميدهيم . رواياتي كه در كتب اهل سنت و از زبان خود عايشه آمده و تمامي راويان اين روايت هم در صحيح بخاري و صحيح مسلم روايت دارند . اهل سنت عزيز ما هم مي دانند مبنايي كه بين علماي اهل سنت مي باشد ،اين است كه صحيح بخاري و صحيح مسلم بعد از قرآن معتبر ترين كتاب ها هستند . ما رواياتي را مي آوريم كه نظر عايشه خلاف نظر دمشقيه است و عبد الرحمن دمشقيه تهمت دروغ به جناب عايشه مي زند .
در كتاب طبقات الكبري ، تأليف ابن سعد ، متوفاي 230 هـ ، با تحقيق دكتر علي محمد عمر ، چاپ مكتبه خوانجي در قاهره ، جلد 10 ، صفحه 64 آمده :
حدثنا هشام ابووليد الطيالسي حدثنا أبو عوانة عن فراس عن عامر عن مسروق أن امرأة قالت لعائشة يا أمة فقالت لست بأمك أنا أم رجالكم …
زني به عايشه گفت : اي مادر ! عايشه گفت : من مادر تو نيستم ، من مادر مردان شما هستم .
ابن سعد ، طبقات كبري، با تحقيق دكتر علي محمد عمر ، چاپ مكتبه خوانجي در قاهره ، ج 10 ، ص 64
در صورتي كه دمشقيه گفت : اين آيه يعني همسران پيامبر (صلي الله عليه وآله) هم مادر زنان و هم مادر مردان هستند و هر كسي خلاف اين را بگويد ، دروغگو است . اين سخن عايشه است كه خلاف سخن شما گفت . پس شما عايشه را متهم به دروغ مي كنيد . روايت دوم در صفحه 67 آمده :
أخبرنا الفضل بن دكين حدثنا سفيان عن فراس عن الشعبي عن مسروق قال قالت امرأة لعائشة يا أمه قالت إني لست بأمك إنما أنا أم رجالكم …
زني به عايشه گفت :اي مادر ! عايشه گفت : من مادر تو نيستم . من فقط مادر مردان شما هستم .
ابن سعد ، طبقات كبري، با تحقيق دكتر علي محمد عمر ، چاپ مكتبه خوانجي در قاهره ، ج 10 ، ص 67
اين هم روايتي ديگر كه باز هم دروغگويي آقاي دمشقيه را ثابت مي كند و اين كه به عايشه تهمت مي زند . بينندگان عزيز توجه داشته باشند كه وهابيت اصلا حد و مرزي ندارند . همان طوري كه مرقد زنان پيامبر (صلي الله عليه وآله) را خراب مي كنند ، اين نظرات را هم مي دهند .
روايت بعدي در كتاب تفسير بغوي ، چاپ دار الطيبه ، جلد 6 ، صفحه 319 ، تفسير سوره احزاب آمده :
قال الشافعي تزوج الزبير أسماء بنت أبي بكر وهي أخت أم المؤمنين ولم يقل هي خالة المؤمنين واختلفوا في أنهن هل كن أمهات النساء المؤمنات قيل كن أمهات المؤمنين والمؤمنات جميعا وقيل كن أمهات المؤمنين دون النساء وروى الشعبي عن مسروق أن امرأة قالت لعائشة رضي الله عنها قالت يا أمه فقالت لست لك بأم إنما أنا أم رجالكم …
شافعي گفت : زبير با اسماء دختر ابوبكر و خواهر ام المؤمنين ازدواج كرد و او خاله مؤمنين است . علما اختلاف كردند در اين كه آيا همسران پيامبر (صلي الله عليه وآله) مادران زنان مؤمن هستند ؟ گفته شده : اين ها هم مادر زنان و هم مادر مردان هستند . قول دوم اين است كه اين ها مادر مردان هستند ، مادر زنان نيستند . شعبي از مسروق نقل كرده كه زني به عايشه گفت : اي مادر ! عايشه گفت : من مادر شما نيستم ، مادر مردان شما هستم .
(مؤلف ) با وجود اين روايت كه راويان آن هم از راويان صحيح بخاري و صحيح مسلم هستند ، معلوم مي شود كه معناي ازواجه امهاتهم ، اين است كه نمي توان با اين زنان ازدواج كرد .
تفسير بغوي ، چاپ دار الطيبه ، ج 6 ، ص 319 ، تفسير سوره احزاب
يعني همان نظري كه آن جوان شيعه مي دهد . در صورتي كه آقاي دمشقيه گفت : اين تفسير باطل است و هر كس اين را بگويد ، دروغگو است . اين ها علماي شما هستند كه از عايشه نقل كردند . آيا اين ها دروغگو هستند ؟ آيا شما به جناب عايشه تهمت مي زنيد ؟
اما نقل ديگر در كتاب غايه السؤل في خصائص الرسول صلي الله عليه وسلم ، تأليف ابن ملقن ، با تحقيق دكتر عبد الله بحر الدين عبد الله ، چاپ دار البشائر الاسلاميه :
قال البغوي وكن أمهات المؤمنين من الرجال دون النساء
روي ذلك عن عائشة رضي الله عنها يا أماه فقالت لست لك بأم إنما أنا أم رجالكم وهذا جار على الصحيح عند أصحابنا أصحابنا وغيرهم من أهل الأصول أن النساء لا يدخلن في خطاب الرجال …
قال أصحابنا فالأمومة ثلاث وأحكامها مختلفة .
أ – أمومة الولادة ويثبت فيها جميع أحكام الأمومة
ب – وأمومة أزواجه عليه الصلاة والسلام ولا يثبت إلا تحريم النكاح
ج – وأمومة الرضاع متوسطة بينهما .
نظر آقاي بغوي اين است كه زنان پيامبر (صلي الله عليه وآله) فقط مادران مردان مؤمن هستند . آقاي بيهقي همين مطلب را از عايشه نقل كرده كه زني به عايشه گفت : اي مادر ! عايشه گفت : من مادر تو نيستم ، مادر مردان شما هستم . اين مطلب بنابر نظر صحيح نزد اصحاب ما و غير اصحاب ما از اهل اصول جاري است كه زنان داخل اين خطاب مؤمنين نيستند .
چون قرآن به صورت مكرر وقتي مي خواهد اسم زنان را ببرد ، مؤمنين و مؤمنات مي گويند . اما در اين جا فقط مؤمنين گفتند . مي گويد اصولين از ما چه اصحاب ما ، چه غير اصحاب ما از علماي اهل سنت ، زنان در خطاب مردان نمي آيند . آقاي دمشقيه تقصيري ندارد ، اين ها وهابي و جديد التأسيس هستند و از علماي اهل سنت نيستند . لذا اين گونه نظر مي دهد . در ادامه مطلب بسيار جالبي مي گويد :
اصحاب ما گفته اند :ما سه گونه مادري داريم . هر كدام از آن ها هم احكام مختلف دارند : مادري كه بچه اي را به دنيا مي آورد كه تمام احكام مادري بر او است .
بحث شرافت و احترام پدر و مادر ، بحث نسبي و حق والدين و چيز هاي ديگري كه در قرآن و روايات ذكر شده .
2 . مادر بودن زنان پيامبر (صلي الله عليه وآله) همان چيزي كه در آيه قرآن آمده كه از آن تحريم نكاح ثابت مي شود و غير از اين هيچ حكم ديگري ندارد . 3 . مادر بودني كه از شيردادن است كه شرايط آن در كتب فقهي بيان شده .
اين مورد هم همه احكام را شامل نمي شود .
ابن ملقن ،غايه السؤل في خصائص الرسول صلي الله عليه وسلم ، با تحقيق دكتر عبد الله بحر الدين عبد الله ، چاپ دار البشائر الاسلاميه
اين هم نظر ابن ملقن كه در كتابش بيان كرده و به علماي ديگر اهل سنت منسوب كردند .
پس اين آيه طبق نظر جناب عايشه ، شامل مردان مي شود و مادري براي زنان ثابت نمي شود . اما عبد الرحمن دمشقيه بدون مطالعه و شايد هم از روي عمد گفت : هر كس غير از اين حرفي كه من مي گويم ، دروغگو است . اهل سنت ببينيد كه اين شخص تهمت كذب و دروغ به عايشه مي زند .
مورد دوم گفت : ببنيد كه رافضي ها چطور قرآن را تحريف مي كنند ؟
چون شما گفته ايد كه اين آيه فقط ازدواج را ثابت مي كند و شرف امومت و شامل زن و مرد نمي شود . در اين صورت قرآن توسط شما تحريف شده .
اين تهمت دوم به جناب عايشه است . چون عايشه گفت : من فقط مادر مردان شما هستم و مادر بودن براي زنان را انكار كرد . اگر ما تحريف كرده ايم ، بايد بگوييد كه جناب عايشه هم قرآن را تحريف كرده .
پس تا اين جا تهمت اول ، دروغگو بودن عايشه است . تهمت دوم ، تحريف كننده قرآن است .
مورد سوم اين بود كه گفت : اين ها با قرآن بازي مي كنند .
چه كسي با قرآن بازي مي كند ؟ آيا ما با قرآن بازي كرده ايم ؟ ما كه از علماي اهل سنت و عايشه نقل مي كنيم . اگر راست مي گوييد ، به همين برنامه زنده زنگ بزنيد و به اسنادي كه بنده ارائه دادم ،اشكال بگيريد . ما حاضر به مناظره در اين باره هستيم . اگر بخواهند به راويان اين روايت اشكال بگيرند ، كه همه از روات صحيح بخاري و صحيح مسلم هستند .
نكته آخر اين كه ، ايشان روايتي از شيعه را با آب و تاب خواندند كه شيعه اعتراف مي كند شرف امومت ثابت است . شمايي كه باد به غبغب مي اندازيد و مي گوييد : من متخصص هستم ! اي علماي شيعه با من تماس بگيريد كه در اين دشت من پهلوان هستم و مي خواهم جواب شما را بدهم .
شما كه اين حرف را مي زنيد ، چرا سند روايت را نشان نمي دهيد ؟ بنده خدا ! روايتي كه شما براي ما مي خوانيد ، ما قبل از شما آن را ديده ايم . نزد ما اصلا سند آن روايت معتبر نيست . چرا اين مطالب ضعيف را مي آوريد و به اسم كارشناسي كه متخصص و دكتر هستيد و مي خواهيد با حرف هايتان همه عالم را اصلاح كنيد ، اين طور صحبت مي كنيد و يك مطلب بدون سند را ارائه مي دهيد .
ما از آن ها خواهشمنديم كه به احترام بينندگان پاسخ ما را بدهيد . سند صحيحي ارائه دهند و ما با جان و دل آن را مي پذيريم .
مجري :
استاد يزداني ! آقاي دمشقيه در اين كليپ ها از قضيه سوريه صحبت هاي زيادي كرده و گفته : بر همه مسلمانان واجب است كه بر عليه بشار اسد قيام كنند . آيا از ديدگاه اهل سنت ، خروج بر حاكم جايز است يا جايز نيست ؟
استاد يزداني :
بحث خروج بر حاكم ، از ديدگاه شيعه اگر قدرت داشته باشد ،نه تنها مستحب ؛ بلكه واجب است . روش ائمه ما هم همين است كه اگر شمشير ندارند ، بايد با زبان عليه حاكم قيام كنند .
اما از ديدگاه اهل سنت ، قطعا اين قضيه حرام است . تعداد زيادي از علماي اهل سنت ، از صدر اسلام تا به امروز فتوا دادند كه خروج بر حاكم حرام است . روايات صحيح در صحيح بخاري و صحيح مسلم داريم ؛ حتي روايت صحيح السند از عمر بن خطاب داريم كه خروج بر حاكم حرام است .ما اين روايت را قبلا خوانده و ارائه داديم . كليپ بعدي هم دقيقا در همين باره است كه مفتي اعظم عربستان سعودي خروج بر حاكم را حرام مي داند ،در صورتي كه خود همين ها بر حاكم خود خروج كرده اند .
كليپ (6) : خروج بر حاكم از ديدگاه اهل سنت
آل الشيخ ـ مفتي اعظم عربستان سعودي :
آيا اين روايت پيامبر كه فرموده است از امير اطاعت كن حتي اگر تو را شلاق زد و جانت را گرفت . آيا اين روايت مخصوص به حالت هاش شخصي است است و شامل ظلم هاي عمومي نمي شود ؟
جواب : خير ، اين روايت عام است . اطاعت از حاكم واجب است حتي اگر فرض بگيريد كه او فاسق باشد ، اطاعت از او لازم است ……
ترجمه كليپ واضح نيست ؟؟؟؟
استاد يزداني :
اين فتواي آل الشيخ بود كه چندي پيش بيان كرده . البته اين فتوا قبل از جريان سوريه بود . الان هم همه اهل سنت نظرشان صد در صد تغيير كرده و خروج بر حاكم را جايز مي دانند .
سخني كه آل الشيخ گفت ، عين رواياتي است كه از خليفه دوم با سند معتبر نقل شده است . ابن ابي شيبه در مصنف خود نقل مي كند :
حدثنا وكيع قال ثنا سفيان عن إبراهيم بن عبد الأعلى عن سويد بن غفلة قال قال لي عمر يا أبا أمية إني لا أدري لعلي أن لا ألقاك بعد عامي هذا فاسمع وأطع وإن أمر عليك عبد حبشي مجدع إن ضربك فاصبر وإن حرمك فاصبر وإن أراد أمرا ينتقص دينك فقل سمع وطاعة دمي دون ديني فلا تفارق الجماعة .
عمر بن خطاب به ابا اميه مي گويد :اي ابا اميه ! … صبر كن و اطاعت كن ؛ گرچه بر تو يك غلام حبشي بر تو امير شده باشد . اگر تو را زد ، صبر كن . اگر تو را از حقوقت محروم كرد ،صبر كن . حتي اگر به تو دستوري داد كه دينت را نقص مي كرد ، حق نداري اعتراض كني و وظيفه تو فقط گوش كردن و اطاعت كردن است .
مصنف ابن ابي شيبه ،ج 6 ، ص 544
روايات ديگري هم در صحيح بخاري و مسلم آمده :
حدثنا شَيْبَانُ بن فَرُّوخَ حدثنا جَرِيرٌ يَعْنِي بن حَازِمٍ حدثنا غَيْلَانُ بن جَرِيرٍ عن أبي قَيْسِ بن رِيَاحٍ عن أبي هُرَيْرَةَ عن النبي e أَنَّهُ قال من خَرَجَ من الطَّاعَةِ وَفَارَقَ الْجَمَاعَةَ فَمَاتَ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً …
صحيح مسلم ، ج 3 ، ص 1476
حدثنا مُسَدَّدٌ عن عبد الْوَارِثِ عن الْجَعْدِ عن أبي رَجَاءٍ عن بن عَبَّاسٍ عن النبي e قال من كَرِهَ من أَمِيرِهِ شيئا فَلْيَصْبِرْ فإنه من خَرَجَ من السُّلْطَانِ شِبْرًا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً .
هر كس از حاكم خود يك وجب دور شود ، اگر بميرد ،به مرگ جاهليت مرده است .
صحيح بخاري ، ج 6 ، ص 2588
اين روايت در كتاب هاي شما است . چرا شما در سوريه به اين روايات عمل نمي كنيد ؟ ما كاري به هيچ كدام شما نداريم ؛ اما مي گوييم كه چرا كتاب هاي خود را نمي خوانيد كه خروج بر حاكم مرگ جاهلي به حساب مي آيد و طبق اين روايات در منابع شما ،هر كس در سوريه كشته شود ، مرگش مرگ جاهلي است و جايگاهش جهنم است .
تماس بينندگان
بيننده : آقاي شريفي از مشهد مقدس ـ شيعه
بنده از آقاي دمشقيه مي پرسم كه اگر مي گوييد : مادر آن ها، امهات مؤمنين هستند ، پس پدر چه كسي است ؟ چون قرآن مي فرمايد : مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ، احزاب / 40 مشخص است كه اين شخص حرامزاده است .
دوم اين كه ، اين قضيه با رضاع كبير در تناقض است . آيا همانطور كه مادر بنده در مقابلم حجاب ندارد ، مادر اين ها هم در مقابل مردم همين طور بوده ؟
بيننده : آقاي رزاقيان از قشم ـ شيعه
بنده مي خواستم بدانم كه اين وهابي ها و اين آقاي عبد الشيطان از جان شيعه و اهل بيت (عليهم السلام) چه ميخواهند؟ حتي مي خواهند عبارت ” فزت ورب الكعبه ” را كه اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) در محراب كوفه هنگام شهادت بيان كردند را هم از ايشان بگيرند . اين چيزي غير از عداوت و دشمني نيست .
نكته دوم اين كه ، ما بارها شنيدم كه علماي وهابي حديث دوازده امير بعد از رسول خدا (صلي الله عليه وآله) را تأييد كردند . يك انسان عاقل بايد از خود بپرسد كه وقتي رسول خدا (صلي الله عليه وآله) مي فرمايند :بعد از من دوازده خليفه مي آيند ، اين دوازده خليفه چه كساني بودند ؟ اگر رسول خدا (صلي الله عليه وآله) آن دوازده خليفه را نام بردند ، چرا سقيفه تشكيل شد و ابوبكر را انتخاب كردند ؟ بعد از ابوبكر هم ، عمر انتخاب شد . اين ها سؤالاتي هستند كه يك بچه شيعه هفت ساله هم از آن ها خبر دارد . واقعا اين آقايان عقل و منطق ندارند و زماني هم كه با شبكه هايشان تماس مي گيريم ، وصل نمي كنند .
بنده چند روز قبل با شبكه نور تماس گرفته بودم . شب شهادت اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) در مورد جنگ جمل صحبت مي كردند و سعي داشتند كه اين جنگ را كوچك جلوه دهند و بگويند اين جنگ ، يك دعواي خانوادگي بوده . بنده از آقاي حسيني كارشناس آن ها يك سؤال پرسيدم و گفتم : نخستين مسأله اي كه از انسان ها در روز قيامت پرسيده مي شود ، چيست ؟ در خصوص حقوق الهي ، نماز اولين مسأله اي است كه پرسيده مي شود . مسأله دوم هم همانطور كه در صحيح بخاري و مسلم آمده اين است كه اولين پرسش در مورد حق الناس ، خون بها است .
اگر به قول خودشان ده هزار كشته در جنگ جمل داشته باشيم ،خون بهاي آن ها بر گردن چه كسي است ؟ يا بر گردن طلحه و زبير است يا برگردن اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (عليه السلام) است ؟
استاد يزداني :
قطعا رسول خدا (صلي الله عليه وآله) از دوازده خليفه نام برده اند . اما همان طور كه نگذاشتند در قضيه قرطاس سخني بيان كنند ، اين جا هم طبق روايت صحيح مسلم همهمه و سر و صدايي به پا شد و پيامبر (صلي الله عليه وآله) سخني گفتند كه راوي مي گويد : من نشنيدم . از پدرم سؤال كردم كه گفت : همه ين دوازده خليفه از قريش هستند .
ما در رواياتي از اهل سنت داريم كه رسول خدا (صلي الله عليه وآله ) نام هر كدام از آن دوازده خليفه را مي برد ؛ اما آن هايي كه اجازه نمي دادند و همهمه مي كردند ، اين حقيقت به گوششن نرسيده .
استاد روستايي :
در اين زمينه سه كتاب است كه دوستان مي توانند آن را مطالعه كنند . از جمله ، فرائض السنتين ، آقاي جويني ، جلد 2 ، صفحه 200 اين مطلب آمده كه فرد يهودي نام دوازده خليفه را از پيامبر (صلي الله عليه وآله) پرسيد . حضرت نام هر كدام از آن دوازده امام ، بردند .
آقاي خوارزمي هم در كتاب المناقب و آقاي متقي هندي در كنز العمال خود اين مطلب را نقل كرده .
بيننده : آقاي يعقوبي از مشهد مقدس ـ شيعه
بنده از برنامه شما چند انتقاد داشتم . اين كه شما در اين شب هاي مبارك به جاي عبد الرحمن ، كلمه عبد الشيطان را به كار مي بريد ، به نظر شما كار درستي است ؟
استاد يزداني :
به نظر شما كسي كه اين توهين و جسارت زشت را به حضرت زهرا (سلام الله عليها) مي كند ، عبد الرحمن است يا عبد الشيطان است ؟ شيطان چنين توهيني به اهل بيت (عليهم السلام) داشته ؟
بيننده :
شايد كسي يك اشتباهي را انجام دهد ، ما كه نبايد با يك اشتباه ديگر جواب او را بدهيم . به رسول خدا (صلي الله عليه وآله) هم توهين هاي زيادي شد ؛ اما مگر هر توهيني را بايد با توهين پاسخ داد ؟
استاد روستايي :
اگر شما به فتواي علماي اهل سنت مراجعه كنيد ، مي بينيد كه فتوا دادند هر كس به عايشه توهين كند ، كافر است . بنده امشب تو مورد از توهين هاي اين شخص را نسبت به عايشه بيان كردم . مورد اول ،اتهام دروغگويي به عايشه . مورد دوم ، اتهام به تحريف قرآن كريم . اسمي از عايشه نمي برد ؛ اما حرف و هدفش اين است . ما كه عنوان كافر را براي ايشان به كار نبرديم كه طبق فتواي علماي اهل سنت بايد به اين ها كافر بگوييم . ايشان عبد الشيطان گفتند و هيچ اشكالي ندارد .
استاد يزداني :
اگر شما قرآن كريم را خوانده باشيد ، خداوند در مورد بلعم باعورا با عنوان ” كلب ” ياد شده است .
بيننده :
بنده حقيقتا هم برنامه هاي شما و هم برنامه هاي شبكه كلمه را نگاه مي كنم .
استاد يزداني :
اگر من چنين توهيني به عايشه مي كردم ، نه تنها از اين فحش ها مي دادند ؛ بلكه گردن بنده را مي زدند . شما احتمالا توهيني را كه به حضرت زهرا (سلام الله عليها) كرده بود را متوجه نشديد .
بيننده :
بله ، من آن ها را ديدم . اما در مورد توهين به حضرت زهرا (سلام الله عليها) گفتم كه ايشان دختر پيامبر (صلي الله عليه وآله) بود كه بدترين توهين ها نسبت به پيامبر خدا مي شد . ما پيرو رسول الله و حضرت علي هستيم . اين قدر كه به اين ها توهين شد يا ضربه اي كه به حضرت علي زدند ، ايشان هيچ گاه به كسي ظلم نكرد و جواب توهين را با توهين ندادند .
مجري :
آقاي يعقوبي عزيز ! اي كاش به جاي اين حرف هايي كه بيان كرديد ، توهين و جسارتي كه به ساحت مقدسه حضرت زهرا (سلام الله عليها) شده را هم بيان مي كرديد كه اين هم قابل قبول و قابل تحمل نيست ، نه براي شيعيان ؛ بلكه براي هيچ مسلماني . اين توقع از شما كه اهل بيت (عليهم السلام) را دوست داريد ،مي رود كه اين قضيه را هم محكوم مي كرديد و به صراحت مي گفتيد كه اين توهين قابل تحمل نيست .
استاد يزداني :
ما در قرآن كريم موارد فراواني از اين قبيل داريم كه خداوند در مورد بلعم باعورا ، از لقب حمار و كلب استفاده كرده . آن ها را بنده شيطان مي خواند . ما عين قرآن و روايات را خوانديم و در برابر توهيني كه اين شخص كرده ، ما هيچ توهيني نكرديم . بايد همان فتوايي كه حضرت آيت الله سيد صادق روحاني (ره) داده ، اجرا شود . آيت الله قزوني هم گفتند كه اين شخص مهدور الدم است و هر شيعه اي كه دستش به او رسيد ، بايد خونش را بريزد . اين عين فتوا و دستوري است كه علما و مراجع ما دادند و اين رواياتي است كه از اهل بيت (عليهم السلام) وارد شده كه هر كس به اهل بيت (عليهم السلام ) توهين كند ،چه حكمي دارد؟
اين فتوا در سايت حضرت آيت الله سيد محمد صادق روحاني است كه بيانيه اي در همين زمينه داده و دوستان مي توانند به آن سايت مراجعه و آن را مشاهده كنند .
بيننده : شهاب از تهران ـ شيعه
در مورد آقاي دمشقيه ، اولا ايشان از دانشگاه الازهر لبنان اخراج شده . چون در سن ده تا سيزده سالگي عمل زشت لواط را انجام دادند . حتي اين حرف را يك خبرنگار انگليسي كه با او صحبت كرده ،جواب داده . از اين جهت امثال اين افراد با اين سابقه هاي درخشان زياد هستند كه بخواهد به ائمه ما توهين كنند .
مجري :
ما هم آن مصاحبه و هم آن نامه اي كه حكم اخراج ايشان بود را در جلسه قبل پخش كرديم .
بيننده : خانم صفايي از تهران ـ شيعه
بنده مي خواستم به بيننده اي كه تماس گرفته بودند ، ايشان بارها با اين شبكه تماس گرفتند و گفتند كه لفظ شما مؤدبانه نيست و شما فحش مي دهيد . به نظر شما فحاشي چگونه است ؟ وقتي آقاي حيدري فرياد مي كشد و به تفسير پرنور قرآن كريم توهين مي كند و به علماي و مجتهدين ، بندگان شيطان و گمراه شدگان مي گويند ، چرا با آن شبكه تماس نمي گيريد و اين حرف ها را به آن ها نمي گوييد .
استاد روستايي :
اين براي بينندگان ثابت شد كه ما ساعت 11 گفتيم : آقايان كارشناسان شبكه وهابي ما منتظر شما هستيم تا به يكي از حرف هاي علمي ما اشكال وارد كنيد ؛ اما هيچ كدام از آن ها تماسي نگرفتند . ما باز هم منتظر مي مانيم ؛ ولي يقين داريم كه هيچ پاسخي ندارند .
مجري :
از شما اساتيد محترم و هم چنين شما بينندگان عزيز شبكه ولايت تشكر مي كنيم .
اللهم عجل لوليك الفرج
يا علي مدد
خدا يار و نگهدارتان .