عمر: سه تن را زنداني كرد: ابن مسعود، ابودرداء و ابو مسعود انصاري را . و گفت: شما زياد از رسول خدا صلی الله عليه وآله حديث نقل ميكنيد.!!
مولوي عبد المجيد مراد زهي، كارشناس شبكههاي وهابي و معاند و البته استاد دار العلوم زاهدان ، در يكي از كانال هاي خودش مدعي شده كه:
«در زمان پیامبر و خلفای راشدین و ایمه مردم شدیدترین انتقادات را از پیامبر و یا خلفا و ایمه می کردند ولی احدی را بخاطر دیدگاه و بیان نظر زندانی نکردند.».!!!
جناب مولوي بزرگوار ! آيا بهتر نيست كه قبل از اظهار نظر چشم بسته ،كمي تحقيق بفرماييد؟
اولا : بر اساس آيات و روايات، انتقاد از رسول خدا صلی الله عليه وآله نشانه عدم ايمان به آن حضرت است كه مسلمانان راستين چنين كاري را روا نميدانستند؛ هر چند كه عدهاي از اصحاب ! آن حضرت را به بيعدالتي متهم ميكردند و حتي در نبوتش هم شك ميكردند.
ثانياً: كساني كه شما از آنان دم زدهايد، اصحاب و ياران رسول خدا صلی الله عليه وآله را تنها به خاطر نقل سخنان آن حضرت ، زنداني ميكردند . طبق نقل بزرگان اهل سنت، سه نفر از اصحاب تنها به خاطر همين مسأله زنداني شده بودند.
شمس الدين ذهبي كه يكي از بزرگان شماست، در تذكرة الحفاظ مينويسد:
أن عُمَرَ حَبَسَ ثَلَاثَةَ: إبْنَ مَسْعُوْدٍ وَأبَا الدَرْدَاءِ وَأبَا مَسْعُوْدَ الأنْصَارِي فَقَالَ: قَدْ أكْثَرْتُمُ الْحَدِيْثَ عَنْ رَسُوْلِ اللّهِ صلى الله عليه وسلم.
عمر: سه تن را زنداني كرد: ابن مسعود، ابودرداء و ابو مسعود انصاري را . و گفت: شما زياد از رسول خدا صلی الله عليه وآله حديث نقل ميكنيد.!!
و حاكم نيشابوري ديگر بزرگ اهل سنت تصريح كرده كه او، سه نفر از اصحاب را تا زنده بود، در زندان نگه داشته بود. سند روايت را هم تصحيح كرده و شمس الدين ذهبي نيز نظر او را تأييد كرده و گفته كه اين روايت شرايط روايت بخاري و مسلم را دارد.
المستدرك على الصحيحين للحاكم، ج1، ص193.
جناب مولوي! آيا نقل روايت از رسول خدا صلی الله عليه وآله جرم و آنان مستحق زندان بودند؟
و سؤال ديگر اين كه آيا نقل سخنان پيامبر خدا بدتر است يا دروغپراكني و به خطر انداختن امنيت ملي يك مملكت و بهم ريختن نظم عمومي ؟