آیا ملا زاده ، کافر زاده بوده است؟ ملا عبد الرجیم ملا زاده ، بارها در شبکه خود صوفیه را کافر ، مشرک، قبر پرست و … خوانده است. از طرف دیگر ملا عبد الله سربازی، پدر ملا زاده صوفی بوده …
بسم الله الرحم الرحیم
برنامه : چالش
تاریخ : 12 / 10 / 94
مجری :
عرض سلام و احترام خدمت شما بینندگان عزیز شبکه ولایت دارم . با برنامه ای دیگر از سلسله برنامه های چالش ، در خدمت شما هستیم . هم چنین شهادت مظلومانه شیخ نمر و جمعی از شیعیان در عربستان سعودی ، را تسلیت عرض می کنم . آل سعود هم روز به روز جنایات جدیدتر و ظالمانه تری را به کارنامه سیاه خود اضافه می کند ، در یمن ، در عراق ، در سوریه و امروز هم ، اعدام جمعی از شیعیان و در رأس آن ها ، شیخ نمر (رحمة الله عليه ) بود . ان شاء الله خداوند با ظهور منجی و صاحب ما ، حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) فرجی حاصل کند و همه مسلمین ، بالاخص شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) را از بند ظلم و اسارت رهایی پیدا کنند .
این افتخار را دارم که در خدمت استاد عزیز و محترم ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین یزدانی باشیم .
استاد یزدانی :
بنده هم سلام و عرض ادب خدمت حضرتعالی و هم چنین خدمت بینندگان عزیز شبکه جهانی ولایت ، دارم . من هم به نوبه خودم شهادت مظلومانه شیخ نمر را خدمت همه شیعیان عزیز تسلیت عرض می کنم و امیدوار هستم که خون شهید نمر ، مثل خون شهید حسن شحاته باعث نابودی دولت سعود شود و مقدمات نابودی آن فراهم شود . همان طوری که خون شهید حسن شحاته باعث شد دولت مصر نابود شود و سقوط کند . ما یقین داریم که خون ایشان بدون جواب نخواهد ماند و دولت عربستان سعودی باید آماده شود برای این که عربستان را برای همیشه ترک کند و نام حجاز دوباره بر این سرزمین برگردد .
مجری :
اگر شما بینندگان عزیز، پیگیر برنامه چالش بوده باشید ، در جریان هستید که در برنامه های پخش شده ، کلیپ هایی را از آقای ملازاده پخش کردیم ، البته از ایشان هیچ پاسخی هم نشنیدیم و ندیدیم ، جز این که یک تلاش مذبوحانه و بی حاصلی را داشتند تا به ما اتهام بزنند که کلیپ ها را بریدیم که در آن خصوص هم به صورت کامل بحث و رسما اعلام کردیم که برنامه کامل را در همان تاریخ 2 / 8 / 94 بیاورند و در آرشیو شبکه خود پخش کنند . به هر جهت هیچ عکس العملی در مقابل این کلیپ های پخش شده ، از ایشان ندیدیم .
اما موضوعی که امشب به آن می پردازیم و باز هم کلیپ هایی از آقای ملازاده آماده پخش کردیم. بحث امشب ، بحث تصوف و نظرات آقای ملازاده در خصوص آن ها را بررسی می کنیم .
اهانت های ملا زاده به تصوف و صوفیها
استاد یزدانی :
همان طور که ما در برنامه های قبل هم توضیح دادیم ، برنامه چالش در حقیقت جایگزین دو برنامه ، کلمه طیبه و تریبون آزاد است و ما در این برنامه علمای وهابی را به چالش می کشانیم و ان شاء الله آن ها را همان طور که در برنامه کلمه طیبه زمین زدیم ، در این برنامه هم همین کار را انجام می دهیم . البته ما در کلمه طیبه ، فقط شبکه وهابی کلمه را بحث کرده و جواب می دادیم ؛ اما در این برنامه همه شبکه های وهابی را بررسی خواهیم کرد . فعلا با شبکه وهابی وصال و آقای ملازاده شروع کردیم و ایشان را هم ان شاء الله به چالش خواهیم کشید .
امشب می خواهیم در مورد صوفیه صحبت کنیم و این که ایشان صوفیه را به شدت تکفیر می کند ، در حالی که اگر ما به تاریخ اهل سنت نگاهی بیاندازیم ، تمام اهل سنت را می توان به نوعی صوفی نامید ، غیر از ابن تیمیه و پیروانش که گاها مخالفت هایی با صوفی و صوفی گری داشتند ، بقیه مذاهب اهل سنت به نحوی به صوفی گری متصل هستند . ائمه آن ها ، احمد بن حنبل صوفی بودند و این مسأله صراحتا مقدمه کتاب الزهد ، تصریح شده .
بزرگانی مانند ابن حجر عسقلانی ، شمس الدین ذهبی ، نووی ، ابن حجر هیثمی ، حافظ عراقی ، ابوحامد غزالی صوفی بودند .
این ها همه از علمای تراز اول اهل سنت بودند که اگر خواستید بنده همه مستندات آن را نشان خواهم داد . اما وهابیت با صوفی ها به شدت مخالف هستند ؛ چون صوفی ها و صوفیه ، سد محکمی در برابر وهابیت برای نفوذ وهابیت در عقاید علمای اهل سنت بودند .
البته این تذکر را هم بدهم که صوفی دو نوع است : صوفی شیعه و صوفی سنی . بحث ما در مورد صوفی شیعه نیست و بنده به آن بحث مسلط نیستم . اساتید مسلط به بحث صوفی شیعه ، بسیار زیاد هستند که اگر فرصت شود و مدیران شبکه صلاح دیدند ، اساتید صوفیه خواهند آمد و صوفیه شیعه را به نقد خواهند کشید . بنده در خصوص آن ها اظهار نظر نمی کنم .
بحث ما در مورد صوفیه اهل سنت است که مذاهب وطریقت های مختلف دارند . این ها خودشان را سنی می دانند ؛ اما وهابیت این ها را به شدت تکفیر می کند و روی این افراد موضع گیری دارند .
علمای اهل سنت که صوفی بودند
1 . احمد بن حنبل
بنده برای نمونه چند نفر از این صوفیه را خدمت شما نشان دهم ، از جمله در کتاب الزهد امام احمد بن حنبل ، با تحقیق دکتر محمد جلال شرف ، چاپ دار النهضة العربیة بيروت ، محقق در مقدمه کتاب و در بحث تصوف احمد بن حنبل می گوید :
يخطيء من يزعم ان احمد بن حنبل كان علی خلاف مع الصوفية او انه كان يناصبهم العداء . فلم تكن هناك خصومة بينه وبين الصوفية …
اشتباه می کنند آن هایی که احمد بن حنبل دشمن صوفیه بوده یا با آن ها عداوت داشته ، اصلا خصومتی بین آن ها نبوده ….
در صفحه بعد به صراحت می گوید :
تمام اصول صوفیه صحیح در احمد بن حنبل و در شخصیت او جمع بوده و ایشان در حقیقت یک صوفی بوده .
الزهد امام احمد بن حنبل ، با تحقیق دکتر محمد جلال شرف ، چاپ دار النهضة العربیه بیروت
2 . ابو حامد غزالی
ایشان از کسانی بود که شمس الدین ذهبی در کتاب سیر اعلام النبلاء ، جلد 17 ، با تحقیق آقای الارنؤوط ، چاپ مؤسسه الرساله بیروت ، صفحه 322 :
الشيخ الإمام البحر حجة الإسلام أعجوبة الزمان زين الدين…
ابو حامد غزالی ، شیخ ، امام و دریای علم بود . ایشان حجت الاسلام و اعجوبه زمان خود بود ….
در صفحه 327 می گوید :
والشيخ أبو حامد ذو الأنباء الشنيعة والتصانيف العظيمة غلا في طريقة التصوف وتجرد لنصر مذهبهم وصار داعية في ذلك ….
ایشان کارهای خوبی نمی کردند ؛ اما کتاب های خوبی داشتند و از آن صوفی های غالی بوده ؛ حتی ایشان مبلغ صوفیه بود .
ذهبی ، سیر اعلام النبلاء ، ج 17 ، با تحقیق شعیب الارنؤوط ، چاپ مؤسسه الرسالة بیروت ، ص 322 تا 327
3 . شمس الدین ذهبی
ایشان هم صراحتا می گوید : من صوفی بودم و خرقه صوفیه را پوشیدم . در کتاب سیر اعلام النبلاء ، جلد 22 ، با تحقیق دکتر بشار عواد معروف ، چاپ مؤسسه الرساله ، صفحه 373 در این جا شرح حال آقای سهرودی را بیان کرده که ایشان با سهرودی شیعه فرق می کند . ایشان مؤسس طریقه سهرودیه در تصوف بوده و بسیار معروف و مشهور است و طرفداران بسیار زیادی در میان اهل سنت دارند.
الشيخ الامام العالم القدوة الزاهد العارف المحدث شيخ الاسلام اوحد الصوفية ….
محمد بن ابی بکر الصديق القرشي التميمي البكري السهروردي الصوفي ثم البغدادي .
آقای سهرودی ، شیخ ، امام ، عالم ، رهبر ، زاهد ، عارف ، محدث و شیخ الاسلام و یگانه صوفیه بود . از نسل ابوبکر ، خلیفه اول بوده . اهل شهر سهرود و بغدادی بوده .
در صفحه 377 می گوید :
البسني خرق التصوف شيخنا المحدث الزاهد ضياء الدين عيسي بن يحيي الانصاري باقاهرة وقال : البسنيها الشيخ شهاب الدين السهروردي بمكة عن عمه ابي النجيب .
شيخ ضياء الدین عیسی بن یحیی انصاری خرقه تصوف را در قاهره به من پوشاند .
این که ایشان صوفی بود ، شکی نیست ؛ اما این که خرقه صوفیه را در کجا پوشیده و با چه کسی بیعت کرده؟
آقای ضیاء الدین انصاری این خرقه را از شهاب الدین سهروردی گرفته بود که در آن زمان سهرودی نماینده عمویش ابی نجیب بوده .
یعنی آن زمان قطب و رهبر صوفیه عمویش ابونجیب بوده که سهرودی از او خرقه صوفیه را پوشیده و آقای ذهبی از ضیاء الدین انصاری خرقه را پوشیده .
ذهبی ، سیر اعلام النبلاء ، ج 22 ، با تحقیق دکتر بشار عواد معروف ، چاپ مؤسسه الرساله ، ص 373 تا 377
حال اگر صوفیه کافر و مشرک باشند و این حرف های رکیک و زشتی که در شبکه های وهابی علیه صوفیه گفته می شود ، باید همه کافر باشند . اگر شمس الدین ذهبی و ابن حجر عسقلانی و محیی الدین نووی و ابن حجر هیثمی و ابن جوزی را از اهل سنت بگیریم که همه این ها صوفی بودند ، چیزی برای اهل سنت نمی ماند .
کتابی به نام خلاصة التصوف ، تألیف آقای محمد عمر سربازی. (یقین دارم همه اهل سنت این کتاب را در سیستان و بلوچستان دیده اند ) در این کتاب به صورت مفصل ریشه تصوف را بررسی کرده . روایاتی را از منابع اهل سنت بیان می کند که تصوف از کجا شروع شده از جمله این که :
از انس از رسول خدا نقل می کند که از آن زمان انس بن مالک سوار الاغ می شد و صوف (لباس پشمینه ) می پوشید .
محمد عمر سربازی ، خلاصة التصوف
در فهرست کتاب ، ایشان طریقه های مختلف را می آورد ، طریقه قادریه ، طریقه سهروردیه و دیگر طریقه های صوفیه و روش بیعت کردن آن ها را به صورت مفصل معرفی می کند و مطالب دیگری که اگر آقایان بخواهند تکفیر کنند ، اولین کسی که تکفیر می شود ، آقای محمد عمر سربازی است که ایشان خودش در پاکستان با فرقه نقشبندیه در زمان نوجوانی بیعت کرده که این مطلب را در کتاب های مختلف خود بیان کرده است .
بحث در زمینه صوفیه بسیار زیاد است ؛ اما ما در این برنامه وقت زیادی نداریم و مجبور هستیم که مطالب را به صورت خلاصه مطرح و ثابت کنیم که صوفیه از دیدگاه آقای ملازاده کافر هستند . اما چه کسانی صوفی بودند ، برای ما خیلی مهم است که در ادامه نشان خواهیم داد .
مجری :
کلیپ اول از الفاظی است که آقای ملازاده در مورد صوفیه و تصوف به کار بردند .
کلیپ 1 )
آشنایی با عبد الرحیم ملازاده ، کارشناس این کلیپ
وی صاحب فتاوایی مانند : 1 . تف کردن در نماز به سمت چپ برای رفع حواس پرتی
2 . جواز خود ارضایی
3 . شهید دانستن صدام حسین و عبد المالک ریگی است .
ملازاده :
همین عقیل بی عقل !!!
چقدر انسان بی شعور باشد ، چقدر انسان بی شرف باشد . دیدید چطور شما را خر کردند و سوارتان شدند !!!
اگر ابوبکر چنین حرفی را می زند ، به یک نفهم و گاویی مثل تو نمی زند !!!
آقا ! جواب من را بده ، نفهم !!!! گاو الله !!!! جواب من را بده !
اون هایی که می گویند با شما ، غلط کردید !!
برو گمشو کثافت !!! برو گمشو !!!
احمق ! تو جواب من را بده !!! بی شعور !!!
نمایش کلیپ
از توجه شما خیلی متشکرم ،از برادران ارجمند در اسالم ، تالش ، آستارا ، کردستان ، خواهش می کنم که این بقایای صوفی گری و قبر پرستی را که برابر با شرک و ضلالت است ، دور بیاندازید و به سوی توحید و به سوی قرآن و سنت بیایید . چون نجات و رستگاری و بیداری شما در قرآن و سنت است نه در قبر پرستی .
تصوف مقدمه تشیع است . خرافات بسیاری در تصوف است و غالبا هم تصوف و هم تشیع آلت دست استعمار بوده اند و هستند . یکی از افرادی که جهاد افغانستان را خراب کرد ، بدون شک آقای مجددی بود . او هم یک صوفی بود که آقای کرزای مزدور ، دست بوس و شاگرد ایشان است .
بنده روزانه کلیپ هایی در مورد تصوف می گذارم . معمولا ساعت دوازده به وقت لندن یعنی سه و نیم به وقت ایران پخش می کنم تا آن ها را ببینید و سود ببرید . سجده بر انسان ها و پیرها و قبر ها کفر است ؛ چون سجده مخصوص خداوند است . خداوند شعائری مشخص کرده ، نماز و روزه و رکوع و سجود همه مخصوص خداوند است . وقتی انسان در مقابل خداوند به سجده افتاد ، یعنی در مقابل غیر خدا به سجده نیافتد .ولی چه فرقی کرد ، رهبران صوفی که دیگران را وادار می کنند در مقابل آن ها سجده کنند ، طاغوت هستند . مثل رهبران … تشیع .
ببینید که این صوفی در مقابل پیران خود سجده می کنند . این کفر صریح است . سجده یک عبادت است و این عبادت جز برای خداوند ، جایز نیست . ببنید که این ها چطور مردم را خوار می کنند و چطور به نام اسلام ، تصوف و عرفان ، مردم را برده و بنده خود می کنند . پس تشیع و تصوف ، انسان پرستی است . به چشم خود ببینید !
شعائر جدید در دینشان است ، شعائر صوفی . این کلیپ فرقه قادریه را نشان می دهد . آیا پیامبر بر این دین بوده ؟ رقص آفریقایی را به اسم دین گذاشتند . ببینید آن پیر عصایش را زد و آن ها خوابیدند . کرامتشان را نگاه کنید . برکت کفششان را ببینید . کفش پرستان !! هیپنوتیزم تصوف !
سجده بر شیخ ! این ها غیر از بندگی چیست ؟ اعوذ بالله !! الان بارورتان می شود که تصوف و تشیع یک منبع است یا نه ؟
دعوت به شرک و بندگی بشر و قبر ، اعوذ بالله ، اعوذ بالله !!
مشرکان صوفی نما را ببینید .
این که می گویند پشت صوفی نماز نمی شود ، این هم نادرست است . مگر آن صوفی که ، متأسفانه غالب صوفی ها این طور هستند ، که استعانت از غیر خدا بکنند .
مجوس ها را برده انسان می کنند . صوفی است ، می گوید : مرید در دست شیخ ، در پیش شیخ مثل میت در دست غسال باشد . این از صحیح بودن ، بدتر شد . این نمونه تفکر که تشیع و تصوف را با آن می سازند ، با روحیه قرآنی و نبوی و اسلامی ، کاملا در تضاد است .
نفوذ تصوف ، دنیای اسلام را فلج کرده . تصوف از نظر فکری مثل یک سرطانی است که انسان را به خواب می برد و بی هوش می کند .
مجری :
خلاصه ای از کلماتی بود که آقای ملازاده در مورد تصوف و صوفیه به کار برده بودند که نسبت شرک و کفر و انسان پرستی و مرید و شیخ بودن را به این تعبیر کردند که از سگ بودن بدتر است و الفاظ مختلف دیگری که بسیار شنیع و زشت بود که ما آن ها را پخش نکردیم .
استاد یزدانی :
ایشان هر چه در مورد صوفیه بد صحبت کند ، به ضرر خودشان است و آبروی خودش را بیشتر می برد . دلیلش هم این است که خود آقای ملازاده در یک خانواده ای به دنیا آمده که هم پدرشان مولوی عبد الله ، از بزرگان صوفی بوده و با صوفیه در پاکستان بیعت کرده . هم چنین برادر ایشان مولوی عبد العزیز ملازاده ، هم از بزرگان صوفی بوده و با صوفیه در این ایران و پاکستان بیعت کرده و به افغانستان تا با خلیفه و قطب صوفیه رفته است . به هر حال ، اگر این ها کافر باشند ، به این معنا است که آقای ملازاده ، یک کافر زاده است . اگر این طریقت صوفیه و این به وجد آمدن های خاصی که در این کلیپ بد باشد ، در شرح حال پدر آقای ملازاده آمده که از این دست صوفی هایی بود که حتی در حال نماز هم ، این گونه به وجد می آمد .
زندگینامه پدر آقای ملازاده در کتابی به نام زندگی ، شخصیت و مبارزات مولانا عبد الله سربازی (یا مولانا عبد الله ملازاده . چون ایشان به ملا معروف بوده ، عبد الرحیم ملازاده شده . ) پدر بزرگوار مولانا عبد العزیز ملازاده (که شخصیت معروف و مشهوری است و از عبد الرحیم ملازاده ، انسانی بهتر و معتدل تر بوده که شرح حال ایشان را هم نشان خواهیم داد) تألیف عبد الباسط بزرگ زاده (نوه دختری آقای مولانا عبد العزیز باشد ) نور النساء ملازاده که دختر عبد العزیز ملازاده است .
این کتاب ، یک کتاب معتبر است که در کتابفروشی های زاهدان موجود است . این کتاب نشر احسان در تهران می باشد . در صفحه 189 همسرانشان را معرفی می کند و این که چند فرزند داشته و همه فرزندانش را نام می برد . چهارمین همسر ایشان ، بی بی مراد خاتون بوده که عبدالرحیم ملازاده فرزند این همسر مولانا عبد الله است . فرزندان عالم ایشان را معرفی می کند که عبد الرحیم ملازاده چهارمین فرزند عالم است که به صورت مفصل توضیح می دهد که در کجا درس خوانده ، در اوایل انسان خوبی بوده تا این که به عربستان و سوریه و لبنان می رود و تفکرش کاملا عوض شد .
همان طور که بیننده عزیز ما گفتند بعد از این که پول های عربستان را گرفت به صورت کامل تغییر کرد .
مطالب عجیبی هم بیان می کند از جمله این که:
وقتی مولانا عبد الله از دنیا می رود ، در هنگام تشییع جنازه به حدی پروانه آمده بود که روی سر تشییع کننده ها و جنازه را گرفته بود و تا پایان مراسم دفن این پروانه ها نمی رفتند .
این ها حرف هایی است که در این کتاب زده شده و ما یقینا آن ها را قبول نداریم .
عکسی را هم از مولانا عبد الله در این کتاب چاپ کرده ، زمانی که در سال 1322 برای معالجه چشمش وارد زاهدان شده و این عکس را گرفته .
در حالی که این ها عکس گرفتن را کفر می دانند و می گفتند کفری بالاتر از این نیست که انسان عکس بگیرد . اگر لازم باشد ، بنده فتوای آن ها را نشان خواهم داد .
در این جا عکس هایی از فرزندان مولانا عبد الله را نشان داده از جمله عبد العزیز ملازاده ، عبد المجید ملازاده ، عبد الحکیم ملازاده و در آخر عبد الرحیم ملازاده .
زندگی شخصیت و مبارزات مولانا عبد الله سربازی ، تألیف عبد الباسط بزرگ زاده و نورالنساء ملازاده ، نشر احسان ، ص 189 به بعد
برای ایشان همان عبد الرجیم بهتر است گفته شود ؛ چون اگر انسانی رحیم باشد ، به این صورت فحاش و بی ادب نمی تواند باشد . اما این که پدر ایشان صوفی بوده و با صوفی ها بیعت کرده در همین کتاب بخش دوم ، صفحه 61 به بعد آمده است :
تزکیه و خودسازی
مولانا عبد الله ، ضمن آن که به تحصیل علوم دینی عنایتی خاص داشت ، هرگز از اصلاح باطن و پالایش نفس ازگرایشات دنیایی و تزکیه روحانی خویش نیز غافل نبود .
این که چه کار کرد در صفحه 62 ادامه می دهد :
آن بزرگوار چنان نبود که به علوم ظاهری فریفته شود و باطن را رها کند ؛ بلکه همواره اندیشه اش این بود که تا آن جا که می تواند ، در صفا و جلا دادن باطن خویش بکوشد و به همین خاطر وقتی در مدرسه کهده ی کراچی تحصیل می کرد ، در مجلس پیر گمنام از عرفای طریقه چشتیه حضور یافت و در حلقه مریدان وی در آمد .
آقای ملازاده که در بحث مرید و مراد گفت : اگر کسی مرید کسی شود ، بهتر است که بگوید سگ کسی شده . این آقا با این حرف ، پدرش را هم شامل این حرفش کرده و به ما هیچ ارتباطی ندارد .
و او اذکاری را به عبد الله تلقین می کرد . روایت کردند که وقتی آن بزرگوار از حالات وجد و از خود رفتگی مریدان آن پیر آگاه شد . از این کارشان تعجب کرد و می خواست رمز و راز این کار را بداند .
حالت وجد ، همان حالت های عجیب و قریب رقص و پایکوبی است که به این ها دست می دهد .
در همین اندیشه بود که خلسه ای به او دست داد و در آن حالت دید که منقلی پر از آتش گداخته پیش روی مرشد او قرار دارد و تکه های دل را به سیخ کشیده اند و او ، آن را در دست دارد و بر آتش منقل نهاد ، با باد بزنی آتش را می افروزد . آن گاه بر عبد الله لبخندی زد و گفت : ای عبد الله ما دل های خامان و ناپختگان را چنین کباب می کنیم و می پزیم .
پس از این اتفاق حالت روحی و باطنی عجیبی به او دست می داد تا آن جا که حتی نمی توانست در نماز نیز از این حالت وجد جلوگیری کند .
یعنی پدر آقای ملازاده در تصوف و بیعتی که با آن پیر مراد کرده و آن حالت وجدی که به او دست می داده ، آن قدر زیاد بوده که در نماز هم این حالت وجد را داشته . این که این حالات مستند شرعی دارد یا ندارد ؟ بنده مستندات آن را هم نشان خواهم داد .
و همین امر موجب شد که حتی از امامت نماز جماعت هم عذر بخواهد . شخص مولانا عبد الله در شرح وقایع ماندگار زندگی خود می گوید : بیعت و همنشینی مستمر با آن مرد درویش موجب شد که در کار تحصیل و فراگیری علم و دانش من خلل ایجاد شود .
به حدی این حالت خلسه و وجد به او دست می داد که از درس و بحث ماند و مجبور شد که رابطه اش را با آن مرید ، قطع کند . چون درس را خیلی دوست داشته .
و هرچند که پس از آن دیگر هیچ رابطه ای با او برقرار نکردم ؛ اما آثار معنوی برجای مانده از رابطه پیشین را همیشه در وجود خود احساس می کردم .
این سخن آقای مولانا عبد الله است ، آثاری که با آن صوفی داشته و آن وجد و شور و هیجانی که در مجالس ایشان به وجود می آمده و خلسه ای که به او دست می داده و حتی در نماز هم او را به حرکت وا می داشته تا آخر عمر همراهش بوده و همیشه احساس می کرده که این آثار معنوی با او بوده .
آقای ملازاده شما چه می گفتید ؟ می گفتید هر کس صوفی باشد ، مشرک و کافر است و این یکی از هزاران کلیپی است که ما پخش کردیم . بنده فکر می کنم بیش از هزار کلیپ از ملازاده داریم که بر علیه صوفیه صحبت کرده . الفاظ بسیار زشتی که این برنامه ، امکان پخش آن را نداریم .
پس ایشان هر چه بیشتر و بدتر بر علیه صوفیه صحبت کند ، در حقیقت بر علیه خودش حرف زده است . اگر صوفیه کافر و مشرک است ، ملازاده هم کافر زاده و مشرک زاده است . جالب است که زمانی ایشان مدعی شده بود که برادر و پدرم از این کارشان توبه کردند .
بنده از ایشان می خواهم که فقط یک مستند از آن ها نشان دهید که پدر و برادرتان دست از صوفی گری برداشته باشد . در حالی که این در این کتاب پدرش می گوید : تا آخر عمر آثار معنویی این کار با من بود .
ما تحدی می کنیم که شما ثابت کنید که پدر ، مولانا عبد الله سربازی و برادرتان ، مولانا عبد العزیز ملازاده دست از صوفی گری برداشته و توبه کرده باشند .
مجری :
آیا این اعمالی که به حالت وجد از آن تعبیر می کنند ، مستند شرعی هم دارد ؟
استاد یزدانی :
بنده در این خصوص روایتی در کتاب الفتاوی الحدیثیة ، تألیف ابن حجر هیثمی ، متوفای 973 هـ ، چاپ دار الفکر ، جلد اول ، صفحه 212 دیدم :
( وسئل ) نفع الله به عن رقص الصوفية عند تواجدهم هل له أصل ( فأجاب ) بقوله نعم له أصل فقد روى في الحديث أن جعفر بن أبي طالب رضي الله عنه رقص بين يدي النبي [ ] لما قال له أشبهت خَلقي وخُلقي وذلك من لذة هذا الخطاب ولم ينكر عليه [ ] وقد صح القيام والرقص في مجالس الذكر والسماع عن جماعة من كبار الأئمة ….
در مورد رقص صوفیه ، زمانی که به وجد می آیند ،پرسیدند : آیا دلیلی شرعی بر این کار دارند ؟
جواب می دهد : بله ، این قضیه اصل دارد . می گوید : جعفر بن ابیطالب (علیهما السلام) (نعوذ بالله) در محضر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می رقصید . زمانی که به جعفر بن ابیطالب (علیهما السلام) گفته بود تو از نظر سیرت و صورت شبیه من هستی ، جعفر بن ابیطالب (عليهما السلام ) به حدی از این سخن به وجد آمده که به رقص و پایکوبی مشغول شد .
ابن حجر هیثمی ، الفتاوی الحدیثیة ، چاپ دار الفکر ، ج اول ، ص 212
این روایتی است که آقایان درست کرده و مستند سازی کردند و بنده فقط نقل می کنم و اصلا این قضیه را قبول ندارم .
اما این روایت در منابع اهل سنت فراوان بیان شده از جمله در مسند بزار ، سنن بیهقی ، آداب البیهقی ، احیاء علوم الدین ، احادیث المختارة :
أتانا رسول الله (ص) أنا وجعفر وزيد فقال لزيد أخونا مولانا فحجل زيد وقال لجعفر أنت أشبهت خلقي وخلقي قال فحجل وراء حجل زيد ثم قال لي أنت مني وأنا منك فحجلت وراء حجل جعفر وهذا الحديث لا نعلم أحدا رواه عن رسول الله (ص) إلا علي بن أبي طالب رضي الله عنه …
از امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) ( نعوذ بالله چنین سخن هایی را گفته باشند) ، نقل می کند : پیامبر (صلی الله علیه و آله) پیش من و زید و جعفر آمد . به زید گفت : تو برادر ما و غلام ما هستی . زید به وجد آمد و به رقص و پایکوبی پرداخت . به جعفر بن ابیطالب (عليهما السلام ) گفتند : تو از نظر اخلاق و سیره و صورت ، شبیه من هستی . ایشان هم به رقص آمد و شروع به رقصیدن کرد . به من فرمودند : تو از من هستی و من از تو هستم و من بعد از رقصیدن جعفر ، شروع به رقصیدن کردم .
سند روایت هم حسن است .
این تهمت و دروغی است که آقایان در کتاب های خود آورده اند . اگر ما مطالب آقای ملازاده را علیه صوفیه پخش می کنیم ، دلیل نمی شود که ما صوفیه اهل سنت را قبول داریم ، صوفیه شیعه را که به هیچ وجه قبول نداریم . روایات صحیح زیادی در مذمت صوفیه از امام صادق و امام حسن عسگری (علیهم السلام) داریم . صوفيه اهل سنت را هم ما تأیید نمی کنیم و حرف ها و کار هایشان ، رقص و آواز های آن ها به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست ؛ اما این ها برای خودشان چنین مستندی ساختند که نعوذ بالله سه تن از اصحاب بزرگوار رسول خدا (صلی الله علیه و آله) ، حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) و حضرت جعفر طیار و زید بن حارثه ، در حضور ایشان رقصیده باشند و این روایت در منابعشان موجود است .
به هر حال آقای ملازاده نمی تواند این روایت را انکار کند ؛ چون اين روايت در کتاب هایی است که آقای ملازاده آن ها را قبول دارد . این روایت خلاف آقای ملازاده و به نفع صوفیه رقاص است که در مجالسشان می رقصند . شما اگر کلمه صوفیه را در یوتویوپ جستجو بزنید ، می بینید که چه چیز هایی از آن ها می آید . خصوصا صوفیه پاکستان ، خصوصا صوفیه ای که آقای مولانا عبد الله ، پدر ملازاده با آن ها بیعت کرده . ببینید که آن ها به کجا ها سجده می کنند و چه کلیپ هایی از آن ها موجود است .
هر چه آقای ملازاده بر علیه صوفی ها صحبت کند ، بر علیه خودش حرف زده . از طرف دیگر ، روایاتی که در کتاب های اهل سنت بیان شده را منکر کرده و از طرف دیگر ، ثابت می شود که خودش کافر زاده و مشرک زاده بوده .
مجری :
کلیپ بعدی هم گزیده ای است از شبکه های وهابی و الفاظ و عبارات زشتی که در مورد صوفیه و تصوف به کار برده است .
کلیپ 2 )
آشنایی با عبد الرحیم ملازاده ، کارشناس این کلیپ
وی صاحب فتاوایی مانند : 1 . تف کردن در نماز به سمت چپ برای رفع حواس پرتی
2 . جواز خود ارضایی
3 . شهید دانستن صدام حسین و عبد المالک ریگی است .
ملازاده :
همین عقیل بی عقل !!!
چقدر انسان بی شعور باشد ، چقدر انسان بی شرف باشد . دیدید چطور شما را خر کردند و سوارتان شدند !!!!!!!!!
اگر ابوبکر چنین حرفی را می زند ، به یک نفهم و گاویی مثل تو نمی زند !!!!!!!!
آقا ! جواب من را بده ، نفهم !!!! گاو الله !!!! جواب من را بده !
اون هایی که می گویند با شما ، غلط کردید !!
برو گمشو کثافت !!! برو گمشو !!!!!!!!!!!!
احمق ! تو جواب من را بده !!! بی شعور !!!!!!!
بیننده :
چیزی که برای ما خیلی اذیت کننده است ، شما همیشه در چند شبکه ای که دارید ، می گویید تصوف این کار را کرده ، آن کار را کرده . بنده از شما می خواهم که موضع خود را روشن کنید .مثلا مولانا عبد الحمید صوفی است ، مولانا سربازی ، صوفی است . همه بزرگان و علمای دیوبند ، صوفی بودند . بیایید و بگویید که آیا همه صوفی ها مشکل دارند یا نه ، فقط صوفی هایی که بدعتی هستند ؟
مثلا مولانا سربازی در مقابل صوفی های بدعتی ایستادند . در طول تاریخ علمای دیوبند مثل علامه نبوی ، بزرگترین دعوتگر قرن بیستم ، صوفی بود . شما لطفا موضع خودتان را به خوبی معلوم کنید . بنده خودم صوفی هستم و افتخار هم می کنم که صوفی ام ، اما الان برادرم به گردنم افتاده که تصوف را رها کن .
مجری وهابی :
آقای ابو عمر از افغانستان موضوعی را مطرح کردند که موضع شما در قبال تصوف و شماری از علمای بزرگوار را نام بردند که در واقع صوفی هستند و به هر حال چه دیدگاهی در مورد تصوف دارید ؟
کارشناس وهابی :
فکر نکنم هیچ کدام از کارشناس های ما مطلقا ، واژه صوفی و تصوف را به نقد کشیده باشند .
معرفی مولانا محمد عمر سربازی از زبان مولوی عبد الحمید به عنوان یکی از بزرگان تصوف
راه معرفت ، راه سلوک ، راه تزکیه و راه اصلاح ، راه تصوف و راه کتاب و سنت ، راه حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) و انبیاء (علیه الصلاه و السلام ) …
تکفیر علمای اهل سنت توسط شبکه های وهابی
کارشناس وهابی :
صوفی ها در مذهبشان ، شراب و لواط حلال بود ، زنا بالطبع حلال بود .
حتی در بین صوفیانی که منسوب به اهل سنت هستند ، افرادی هستند که خود را شیخ می دانند و مریدهای آن ها در حق این شیخ دچار غلو می شوند و از پیروان خود انواع و اقسام سوء استفاده ها در ناموس ، در مال ، در بیگاری کشیدن از آن ها ، در تمام جوانبی که انسان فکرش را بکند ، از آن ها سوء استفاده می کنند .
تصوف مذموم و نکوهیده است و خلاف دستور خدا و پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) است . حالا این شیخ ولو این که روی آب ، روی هوا راه برود ، به بالا و پایین بپرد ، هر کاری انجام دهد ، شیطان است ، شیخ نیست .
کدام صوفی امروز می تواند ثابت کند که وقتی کاری انجام بدهد ، بگوید دستور خدا بوده یا دستور پیامبر بوده ؟
عرض شود که آقا فؤاد از سنندج در رابطه با این که امام مسجد صوفی است ، نماز پشت سر همچین شخصی اشکال دارد ؟ بله ، اشکال دارد .
این شخص صوفی است . صوفی ها و شیعیان از یک آبشخور ، آب می خوردند . یعنی تصوف در ایران شکل گرفت ، توحید از ایران رخت بست و به نام تصوف ، عقاید خرافی و شرک میان مردم شکل گرفت .
ادیان و مذاهب مختلف ؛ حتی در میان اهل سنت ، صوفیانی که مردم را به سمت گنبد و بارگاه می برند ، این ها هم در واقع مجرم و جنایتکار هستند .
همه صوفی ها گمراه هستند . ما از اهل سنت داریم کسانی را که گمراه هستند . از اهل سنت داریم کسانی را که شرک می کنند . همان طور که روافض شرک می کنند . هر موقع خدای نکرده ، صوفی های گمراه این کفریات و شرکیات خود را در شبکه ها پخش کنند و از طریق رسانه ها در معرض دید مردم قرار دهند ، ما هم در رسانه های پاسخ آن ها را خواهیم داد .
چه کسی این ها را گفته ، از خودشان ساختند . این صوفی ها کار هم نمی کرده ، اتفاقا از همه بیشتر هم دنبال پول بودند . همه جا گدایی هم می کردند و این حرف ها را هم می زدند .
سر زمین مدینه در دست صوفیان و ترکان عثمانی بود و مملوء از خرافات و بدعت و قبرپرستی و تعصبات مذهبی که چه بسا ، پیروان یک مذهب حاضر نبودند ، پشت سر پیروان مذهب دیگری ، نماز خوانند . اما این محمد بن عبد الوهاب بود که با اندیشه توحیدی و یکتا پرستی توانست آن شرکیات و خرافاتی را که در این سرزمین حجاز وجود داشت ، از بین ببرد .
صوفیان امروزی ، مشکلشان در فقر نیست ، در ضد گلوله داشتن و باغ وحش داشتن است .
صوفی عموما با آن چیزی که امروز می بینیم ، خلاف عقیده قرآن و سنت است و چنین چیزی در دین اسلام و در زمان پیامبر خدا نبود .
آیا این تصوف ، این تصوف خراب شده که سم دین و دنیا است ، آیا این تقلید بودائیان نیست ، آیا تقلید یهودیان و مسیحیان نیست ، تقلید دینی که مسخ شده نیست ؟؟
مجری :
این هم نظرات شبکه های وهابی ـ داعشی که عبارات متعدد ، نسبت لواط و شراب و شرک و کفر در مورد تصوف دادند . البته در میان نظرات کارشناسان وهابی ، نظر مولوی عبد الحمید در مورد تصوف و صوفی بودن یکی از علمای بزرگ اهل سنت سیستان و بلوچستان هم بود .
استاد عزیز ! اگر در مورد این کلیپ نظری دارید ، بفرمایید .
داستاد یزدانی :
ما می خواستیم صوفی بودن عبد العزیز ملازاده را هم ثابت کنیم که فرصتی باقی نمانده . اما خلاصه این که آقای ملازاده می گفت : این صوفی ها باغ وحش درست کردند و خودش هم در همین باغ وحش بزرگ شده ؛ چون طبق ادعای خودشان پدرش و برادرانش همه صوفی بودند .
آقای سجودی هم حرف زشتی زدند و آن این که صوفی ها معتقد هستند که لواط و شراب و زنا جایز است . حتما آقای ملازاده می داند و خبر دارد ، ما از این قضایا بی خبر هستیم . ضمن این که آقای سجودی مورد تأیید آقای ملازاده است و این حرف را هم زده است . جالب است زمانی بود که شبکه وهابی کلمه اصلا بر علیه تصوف حرفی نمی زد . آقای ملازاده به شدت ناراحت شد و گفت چرا شما بر علیه صوفیه حرف نمی زنید ؟ شما اگر واقعا مبلغ دین هستند ، بر علیه صوفیه حرف بزنید . آن ها هم علیه صوفیه حرف هایی زدند که همه آن حرف ها فحش به آقای ملازاده است . یعنی هر کس بر علیه صوفیه حرف بزند ، در حقیقت به پدر و مادر آقای ملازاده فحش داده ؛ چون مادر ملازاده هم قطعا با صوفیه بیعت کرده . برادرش با قادریه ، پدرش با نقشبندیه ، بقیه برادرانش هرکدام با فرقه ای از فرقه های صوفیه بیعت کردند و به هر حال صوفی بودند . البته برادرشان در سیستان و بلوچستان بسیار قابل احترام است ؛ چون برای وحدت شیعه و سنی تلاش های زیادی کردند . اما پول های عربستان سعودی کاری با آقای عبد الرجیم ملازاده کرد که به پدر و مادر و برادرانش فحش و توهین کند .
ان شاء الله این بحث را در برنامه بعدی ادامه می دهیم .
تماس بینندگان
بیننده : محمد از زاهدان ـ اهل سنت
کارشناس محترم شما در برنامه قبل فرمودند : در صحیح بخاری روایتی است که به پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه و آله) توهین شده . به این صورت که بعضی اوقات شیطان به صورت جبرئیل بر حضرت نازل می شد و وحی می کرد ، در حالی که ایشان متوجه نمی شد . روایت را فرمودند در صحیح بخاری ، جلد 3 ، صفحه 160 ، باب 22 است . ما چنین چیزی ندیدیم ،اگر امکان دارد به ما نشان دهند ؟
سؤال دوم ، فرق وهابی با اهل سنت در چیست ؟
استاد یزدانی :
بحث افسانه غرانیق را استاد ابوالقاسمی به صورت مفصل در برنامه دفاع از ثقلین ، مطرح کردند که به زودی متن پیاده شده آن در سایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و سایت شبکه جهانی ولایت قرار می گیرد . اما این که در صحیح بخاری آمده باشد ، در صحیح بخاری ، کتاب التفسیر سوره الحج ، باب 22 :
وقال بن عَبَّاسٍ في «أُمْنِيَّتِه» إذا حَدَّثَ أَلْقَى الشَّيْطَانُ في حَدِيثِهِ فَيُبْطِلُ الله ما يُلْقِي الشَّيْطَانُ وَيُحْكِمُ آيَاتِهِ وَيُقَالُ أُمْنِيَّتُهُ قِرَاءَتُهُ
در این جا غرانیق را خیلی خلاصه بحث کرده . داستان غرانیق از جمله در کتاب تاریخ طبری به صورت مفصل آمده که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) آیه ای را خواندند . بعد شیطان خود را به چهره جبرئیل در آورد و آیاتی کفر آمیز و شرک آلود نازل کرد و پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) متوجه نشد و این آیات را برای مردم مکه خواند . چون به نفع مشرکین مکه و بت های لات و عزی بود ، همه مشرکین قریش سجده کردند و پیامبر (صلی الله علیه و آله) هم به همراه آن ها سجده کرد . فردای آن روز جبرئیل آمد و گفت داستان چه بود؟ آیاتی را که نازل کردم ، بخوان . وقتی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) این آیات را خواند ، جبرئیل تعجب کرد و گفت من این آیات را نازل نکردم . این ها را از کجا آوردی ؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفتند : دیروز خودت نازل کردی . در این بین متوجه شدند که شیطان بوده که خود را به صورت جبرئیل در آورده بوده و قصد فریب پیامبر (صلی الله علیه و آله) را داشته . جبرئیل آیات را از نو خواند و آیاتی را که شیطان خوانده بود را از بین بردند .
داستان مفصل این قضیه ، در کتاب تاریخ طبری و در ذیل همین آیه آمده ؛ اما در صحیح بخاری خلاصه بیان شده . که در شروح صحیح بخاری به صورت مفصل این جمله را شرح داده و داستان غرانیق را هم در شرح ابن حجر عسقلانی و هم در شرح نووی و هم در شروح دیگر ، مفصل آمده و نقل شده است. البته ما این قضیه را در برنامه کلمه طیبه بحث کردیم .
بیننده : مسعود از تهران ـ اهل سنت
شما قبلا در برنامه ای دیگر بحث می کردید که اهل سنت ابدال را قبول دارند و شیعیان ابدال را قبول ندارد . آقای رائفی پور در یکی از سخنرانی های خود بحثی را مطرح کردند که در یکی از احادیث اصول کافی است که درجات ایمانی ده جز است ، اول : مسلمان . دوم : مؤمن . سوم : متقی است و در درجات آخر ابدال و اوتاد را هم بیان کردند . بنده می خواستم بدانم چنین چیزی در اصول کافی وجود دارد یا وجود ندارد ؟ آیا ابدال همان امامت است ؟
مجری :
شما در خصوص موضوع برنامه نظری دارید ؟
بیننده :
نظرات ایشان برای خودشان محترم است .
مجری :
اگر تفکرات ونظراتشان محترم است ، این اهانت های زشت که به خانواده خودش هم بر می گردد ، آیا این نظرات هم محترم است ؟
بیننده :
بنده به این موضوع کاری ندارم ؛ اما آقای ملازاده مشخص است که وهابی تام است و همیشه هم به دنبال رد کردن و توهین کردن است . ما هم اصلا با ایشان کاری نداریم .
استاد یزدانی :
ابدال ما با ابدال این ها زمین تا آسمان فرق دارد . من در همان بحث راه و بی راه روایتی باسند صحیح از کتاب های شیعه از امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) كه مي فرمايد :
هفت نفر از اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله) جزء ابدال هستند . آن هایی که در تشییع جنازه حضرت زهرا (سلام الله علیها ) شرکت داشتند . سلمان و ابوذر و مقداد و جابر بن عبد الله انصاری که پنج نفر را نام می برد و نام دو نفر دیگر نمی برند . حضرت می فرماید : من امام این ها هستم .
ابدال ما با ابدال این ها فرق می کند . ابدال این ها ، ستون های زمین هستند که عالم از هم نپاشد و خداوند به وسیله این ها به مردم روزی می رساند یعنی واسطه فیض هستند ؛ اما همان طور که در آن برنامه راه و بی راه مفصل بحث کردیم ، ابن تیمیه دچار تناقض گویی بدی شده بود . گاهی ابدال را پذیرفته و گاهی هم گفته ما اهل سنت از شما شیعیان بهتر هستیم ؛ چون ما ابدال داریم و شما ابدال ندارید . در جای دیگر صراحتا گفته هر کس معتقد به ابدال باشد ، مشرک و کافر است . این ها را به صورت مفصل مطرح کردیم که هم در سایت مؤسسه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و هم در سایت شبکه جهانی ولایت موجود است .
بحث ابدال ، چالش بزرگی است که وهابیت در آن گیر کرده اند که ابدال را بپذیرند یا نپذیرند . اگر بپذیرند ، طبق فتوای ابن تیمیه و محمد بن عبد وهاب ، مشرک هستند و اگر نپذیرند ، باز هم ابن تیمیه و پیروانش محکوم هستند که در جاهایی آن را پذیرفتند و اگر بگویند شرک است ، تمام اهل سنت در طول تاریخ ، مشرک می شوند . چون در این زمینه روایت است که ما در برنامه راه و بی راه ، 35 روایت که بعضا صحیح بودند ، از آقای سیوطی در کتاب مجموع فتاوای ایشان خواندیم که ابدالی وجود دارند . این ابدال در شام هستند . تعداد آن ها هم متغییر بود ، 7 نفر ، 40 نفر تا 200 نفر هم گفته بودند .
بیننده : آقای اسدی از سنندج ـ اهل سنت
استاد یزدانی ! ما هم به نوبه خودما این اعدام هایی که در عربستان صورت گرفت را محکوم می کنیم ؛ ولی شما هیچ اشاره ای به این نداشتید که در میان این اعدامی ها ، اهل سنت هم بود .
استاد یزدانی :
ما هم این ها را محکوم می کنیم . هر جا بی گناهی و بی هیچ دلیلی ، کشته شود ، ما محکوم می کنیم . در بیانیه ای که حضرت آیت الله مکارم شیرازی دادند ، دقیقا این نکته را متذکر شدند که خون شیخ نمیر و گروهی از بیگناهان …
در میان این ها افراد بیگناهی هم بوده و جالب این است که تعدادی از این اعدامی ها از خود طالبان بودند ، آن هایی که عملیات های انفجاری در عربستان انجام داده بودند . طالبانی که خود عربستان درست کرده بود ، همین طالبان در عربستان عملیات انفجاری انجام دادند .
احمد جمعان از نظریه پردازان طالبان بودند که فتوا به قتل پلیس عربستان داده بود ، در میان اعدامی ها است . در میان این ها تعدادی از شیعیان هم بودند که در رأس آن ها شیخ نمر (رحمت الله علیه) است . همان طور که گفتیم خون شیخ نمر بی پاسخ نخواهد ماند و قطعا باعث خواهد شد که دولت سعودی کاملا از بین برود .
دولت سعودی که ما در همین برنامه ثابت کردیم ، آل سعود همان آل یهود است . دقیقا از منابع خودشان و از شرح حال هایی که خودشان نوشته بودند ثابت کردیم که این ها به یهودیان خیبر می رسد . یهودیانی که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) آن ها را نابود کرد و آن ها را از حجاز بیرون کرد. همان یهودیان برای انتقام از اسلام و مسلمین ، به حجاز برگشته . امیدوار هستیم ان شاء الله به زودی مثل دوره اول و دوم ، نابود شوند .
بیننده : نادر از کرمانشاه ـ شیعه
بنده از شما خواهشی داشتم ، این که نامه ای را که یزدگرد سوم به عمر نوشته بود را در برنامه بخوانید . زمانی که عمر قصد حمله به ایران را داشت ، یزدگرد نامه ای به عمر نوشت .
استاد یزدانی :
بنده چون در بحث های تاریخی تخصصی کار نکردم ، نمی توانم پاسخ دهم . خواندن این نامه چه فایده ای دارد ؟
بیننده :
عمر در این پاسخ به یزدگرد می گوید : ایرانی ها آتش پرست بودند ، اما یزد گرد می گوید ما از 1500 سال قبل یکتا پرست بودیم .
استاد یزدانی :
خیلی عجیب است . این که آن ها آتش پرست بودند ، به راحتی قابل اثبات است ؛ چون وقتی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به دنیا آمدند ، آتشکده فارس خاموش شد . شکی در این نیست که ایران در آن زمان آتش پرست بودند . در این که زرتشت پیامبر بوده یا نبوده ، اختلاف است . بر فرض که پیامبر بوده ، قطعا موحد بوده . اما زرتشتی ها به انحراف رفته و آتش پرست شدند و توحید را با آتش پرستی از بین بردند .
بیننده : حسین از اصفهان ـ شیعه
بنده از خدمت استاد عزیز سؤالی داشتم . شما فرمودید از نظر وهابیت ، همه صوفی ها کافر و مشرک هستند . فکر می کنم این آقایان ،کره ای ها و ژاپنی ها را که به یکدیگر احترام می گذارند هم کافر و مشرک می دانند . آیا احترام نظامی را هم شرک می دانند ؟
مجری :
از دید وهابی همه مشرک و کافر هستند . در باره این که احترام نظامی را شرک می دانند ، باید از خودشان بپرسید .
استاد یزدانی :
در مورد سلام نظامی ، ندیدم ؛ اما این ها احترام به غیر خدا را شرک می دانند . خم شدن ، دست بوسی را آقایان وهابی شرک می دانند که همه این ها را ما قبلا بحث کردیم .
بیننده : آقای شعبانی از بندر عباس ـ شیعه
بنده از شما تقاضا دارم که کلیپ های آقای ملازاده را بیشتر پخش کنید تا مردم این شخصیت را بیشتر بشناسند . چون ایشان فقط به دنبال تفرقه میان اهل سنت و شیعه هستند .
نکته دوم این که نماز خواندن پشت سر اهل سنت چه حکمی دارد ؟
استاد یزدانی :
در این باره هم روایت و هم فتوا زیاد داریم و همچنین عمل علمای شیعه در طول تاریخ همین بوده که هر جا ما و اهل سنت باشیم و بحث تقیه باشد ، قطعا نماز خواندن پشت سر آن ها خیلی ثواب دارد ؛ حتی روایت صحیح داریم که نماز خواندن پشت سر آن ها ، مثل نماز خواندن پشت سر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در صف اول نماز جماعت است . این نماز خواندن که از روی تقیه باشد ، باعث حفظ جان شیعیان می شود . اما در غیر تقیه ، باید علمای شیعه فتوا بدهند .
ما امشب در مورد صوفیه صحبت کردیم که آقای ملازاده صوفیه را به شدت تکفیر کردند . کلیپ های زیادی از ایشان پخش کردیم که ایشان تکفیر می کنند و رقص هایی از صوفیه را پخش کرده و آن ها را مسخره و تکفیر می کردند . هم چنین از شبکه های دیگر وهابی نشان دادیم که حرف های بسیار رکیکی بر علیه صوفیه بیان کرده بودند . از طرف دیگر ثابت کردیم که خود آقای ملازاده در خانواده ای به دنیا آمده که هم پدرش و هم برادرانش صوفی بودند . پدرش را ثابت کردیم که ایشان با گروهی از صوفی ها بیعت کرده و آن حالت تجود که نشان داد ؛ حتی در حالت نماز هم به ایشان دست می داده . ان شاء الله برادرش را هم ثابت خواهیم کرد که ایشان هم صوفیه بوده . گفتیم که هر چه آقای ملازاده بر علیه صوفیه صحبت کنند ، بر علیه خودشان صحبت کرده اند . اگر صوفیه ، مشرک باشند ، ملازاده هم مشرک زاده است . اگر صوفیه کافر باشد ، ملازاده هم کافر زاده باشد . اگر طبق حرف آقای سجودی که آن اعمال شنیع را قبول داشته و انجام دهند ، آقای ملازاده باید پاسخگو باشد .
مجری :
از شما استاد یزدانی عزیز و ارجمند و همه شما بینندگان محترم ، تشکر و سپاسگذاری می کنم .
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی مدد
خدا یار و نگهدارتان
One Comment
محمد
با عرض سلام و ادب خدمت استاد یزدانی
فیلم این قسمت از برنامه چالش و همچنین قسمت بعدی آن متاسفانه در آرشیو شبکه موجود نمی باشد و لینکهای آن خراب است . اگر امکان دارد در وب سایت خود برای دانلود قزار دهید و یا در سایت شبکه اصلاح بفرمایید . چون متاسفانه نتوانستم برنامه ها را به صورت زنده ببینم و دوست دارم که فیلم آنها را مشاهده کنم .
دو لینک زیر
http://dl.velayattv.com/film/941016chalesh-yazdani.wmv
http://dl.velayattv.com/film/941012chalesh-yazdani.wmv
با تشکر فراوان