وهابيون ميگويند:شیعيان عباس بن عبد المطلب را برامیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) ترجیح می دهند در اطراف قبورائمه طواف می کنندو رو به قبر و پشت به قبله نماز می خوانند …
بسم الله الرحمن الرحیم
برنامه : راه و بی راه
تاریخ : 18 / 05 / 95
مجری :
عرض سلام و دورد و احترام خدمت شما بینندگان عزیز شبکه جهانی ولایت دارم . با برنامه ای دیگر از برنامه های راه و بی راه ، به کارشناسی استاد یزدانی بزرگوار در خدمت شما عزیزان هستیم .
استاد یزدانی :
بنده هم خدمت حضرتعالی و همه بینندگان عزیز شبکه جهانی ولایت سلام و عرض ادب دارم .
مجری :
شما بینندگان عزیز در جریان موضوع برنامه های اخیر راه و بی راه هستید که به دروغ های و تهمت های وهابیت پرداخته ایم که چه دروغ هایی را به عقاید و راه های شیعی و کتب اهل سنت نسبت داده اند . امشب هم به نمونه های دیگری از وهابیون معاصر می پردازیم .
استاد یزدانی :
ما در برنامه های گذشته بحث دروغ های ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب و آقای جبهان و تعدادی دیگر از وهابیت را گفتیم . ان شاء الله در این برنامه ادامه دروغ های تعداد دیگر از علمای وهابی حال حاضر را خدمت بینندگان عزیز نشان خواهیم داد .
آقای دکتر عبد العزیز بن عبد الله الراجحی
ایشان از علمای مشهور عربستان سعودی و از مفتیان سرشناس است . در کتاب محنۀ الملک الجلیل شرح صحیح محمد بن اسماعیل ، تألیف عبد العزیز بن عبد الله الراجحی ، جلد 7 ، چاپ دار التوحید در عربستان ، صفحه 22 ، در مورد این که افضل صحابه بعد از پیامبر (صلی الله علیه وآله) چه کسی است ؟ بعضی ها فلانی را گفتند و بعضی اشخاص دیگر را . :
ومنهم من ذهب الي ان افضلهم العباس وهو قول ضعيف وليس قائله من اهل السنة ، بل ولا من اهل الايمان ، فوراءه الشيعة فهم يفضلون العباس علي ابي بكر و عمر وعثمان و علي …
بعضی ها گفتند : افضل صحابه ، عباس بن عب المطلب ، عموی پیامبر (صلی الله علیه وآله) است . این قول ضعیف است که گوینده این سخن از اهل سنت نیست ؛ بلکه از اهل ایمان هم نیست و کافر می باشد . بالاتر از این شیعه عباس بن عبد المطلب را بر ابوبکر و عمر و عثمان و خود امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) تریجیح می دهند .
عبد العزیز الراجحی ، محنۀ الملک الجلیل ، ج 7 ، چاپ دار التوحید عربستان ، ص 22
شاید بسیاری از بیننده های ما نام عباس عموی پیامبر (صلی الله علیه وآله) را نشنیده باشند و ندانند که بوده و چه زمانی ایمان آورده و چه کار کرده و در کدام جنگ بوده و در کدام جنگ نبوده ؛ اما این آقا می گوید : شیعیان عباس را از امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) هم برتر می دانند .
این مطلب بسیار عجیبی است که ایشان مدعی می شود و یک دروغ واضح و آشکار است .
دکتر عبد الله محمد الغریب
ایشان بعد از انقلاب کبیر جمهوری اسلامی ایران کتابی به نام ” و جاء دور المجوس ” نوشت . از نام این کتاب مشخص است که چقدر این وهابی پلید سوخته و چقدر از این قضیه اذیت می شود . این کل این کتاب بر علیه جمهوری اسلامی و مذهب شیعه است . واقعا اگر این انقلاب هیچ فایده دیگری نداشته باشد ، همین قدر که این آقایان وهابی را اذیت می کند ، باید انجام می شد .
کتاب وجاء دور المجوس ابعاد تاریخی و سیاسی انقلاب ایران (کتاب بسیار مشهور که روی آن خیلی مانور دادند ) ، تألیف دکتر عبد الله محمد الغریب ، چاپ مکتبه الرضوان عربستان سعودی ، صفحه 213 :
انهم يعظمون قبور الائمة ويطوفون حولها ويصلون اليها مستدبرين القبلة .
شیعیان قبور ائمه را تعظیم می کنند و در اطراف قبور آن ها طواف می کنند
کدام شیعه دور قبر ائمه (علیهم السلام) طواف کرده . ممکن است زمان زیارت چهار گوش قبر و ضریح را زیارت کند ؛اما این به معنای طواف نیست . کسی هفت دور طواف نمی کند .
رو به قبر و پشت به قبله نماز می خوانند .
دکتر عبد الله محمد الغریب ، وجاء دور المجوس ، چاپ مکتبۀ الرضوان ، ص 213
شما در کدام یک از کشورهای اسلامی دیده اید که پشت به قبله و رو به قبر ائمه نماز بخوانند ؟ اتفاقا اکثر علمای ما فتوا دادند کسی جلوتر از قبر نماز نخوانند . البته خیلی از جاها رعایت نمی شود ؛اما بنده هر جا دیدم این تذکر را دادم که جلوتر از سر امام کسی نماز نخواند . پشت سر یا جایی که ضریح دیده نمی شود ، نماز بخوانند . اما این که پشت به قبله و رو به قبله نماز بخوانند ، هیچ کس تا به حال ندیده است . این دروغ ها نشان می دهند که این آقایان ضربه شدیدی خوردند و امیدواریم که هر روز از این ضربات ، بیشتر بخوانند و بیشتر بسوزند .
دروغ بعدی ، این که می گوید : قبر امام حسین (علیه السلام) و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) آن جایی که فکر می کنید ، نیست . این از آن دروغ هایی است که شبکه کلمه همیشه بیان می کند . ما این قضیه را در بحث های دروغ های شبکه های وهابی با سند های صحیح ثابت کردیم .
کتاب وجاء دور المجوس ، چاپ مکتبه الرضوان ، صفحه 128 :
ويشدون الرجال اليها لا اصل لها فليس هناك من دليل علي ان عليا رضي الله عنه قد دفن في القبر الذي يحجون اليه في النجف كما انه لم يثبت ان قبر الحسين رضي الله عنه الذي يحجون اليه في كربلاء هو قبر الحسين حقيقة .
به سوی قبرهایی می روند که اصلا ریشه و اساس ندارند . هیچ دلیلی وجود ندارد که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) در همان قبری دفن شده که شیعیان به سوی او در نجف اشرف ، حج می کنند .
اگر منظور از حج معنای لغوی و معنای زیارت باشد ، قبول است ؛ اما این وهابی از روی عمد این کلمه را به کار می برد تا در مقابل حج خانه خدا قرار گیرد تا بگوید : شیعیان به حج خانه خدا نمی روند و به جای آن به حج نجف اشرف می روند .
همان طور که ثابت نشده قبر امام حسین (علیه السلام ) همان قبری باشد که مردم در کربلا به سوی او می روند .
دکتر عبد الله محمد الغریب ، وجاء دور المجوس ، چاپ مکتبۀ الرضوان ، ص 128
ما این ها را قبلا ثابت کردیم ؛ اما به خاطر عنادی که دارند ، این دروغ ها را بیان می کنند .
دروغ بعدی این است که شیعیان می خواهند اهورا مزدا را زنده کنند . کتاب وجاء دور المجوس ، صفحه 16 :
وحرصت علي ذكر المصادر في كل ما كتبت وكنت اناقش الخبر وامحصه واربطه باخبار الاخري …
ایشان در ابتدا می گوید : من خیلی حرص دارم که هر مطلبی را بیان میکنم ، باید مصدر آن را هم ذکر کنم .
در حالی که از ابتدای کتاب تا آخر ، یک مصدر هم نقل نمی کند . هر دروغی که می گوید ، هیچ منبع و مصدری ندارد . در صفحه 28 می گوید :
ان من المصلحة ان نكشف صفحات كالحة سوداء من تاريخ هؤلاء الذين يسعون لاعادة مجد كسري ونار مزدا .
مصلحت در این است که من کشف کنم آن صفحات سیاه شده تاریخ را که آن ها سعی در بازگشت آن دارند . از جمله قدرت کسری و اهورا مزدا را دوباره می خواهند زنده کنند .
دکتر عبد الله محمد الغریب ، وجاء دور المجوس ، چاپ مکتبۀ الرضوان ، ص 28
آیا تا به حال هیچ شیعه ای چنین قصدی داشته ؟ هدفش از نوشتن کتاب را این اعلام کرده که شیعیان انقلاب کردند تا اهورا مزدا و آن دوران را زنده کنند ، من آمدم تا آبروی آن ها را ببرم . این هم یک دروغ واضح و آشکار بود که بیان کردیم .
باز در جای دیگری از کتابش تهمتی به صفویی ها می زند و در صفحه 87 می گوید :
وعمل الصفويون علي تحويل الحجاج الايرانيين من مكة الي مشهد وقد حج الشاه عباس الصفوي سيرا علي الاقدام من اصفهان الي مشهد …
صفوی هایی که تیزی شمشیرشان برگردن وهابی ها فشار می آورد . امیدوارم که خداوند از اعمال بد صفوی ها بگذرد ، به خاطر کار های بسیار خوبی که انجام دادند و مذهب شیعه را در پنج قرن گسترش دادند . البته جنایت های زیادی هم انجام داده که ما از آن ها بیزار و بری هستیم .
صفوی ها حج را از مکه به مشهد برگرداندند . به خاطر این که شاه عباس صفوی (که خدا او را رحمت کند ) از اصفهان به مشهد رفت .
دکتر عبد الله محمد الغریب ، وجاء دور المجوس ، چاپ مکتبۀ الرضوان ، ص 87
به این دلیل ایرانی ها دیگر برای انجام حج به مکه نمی روند و به مشهد می روند . این شخص اگر واقعا مجوسی نباشد ، چنین دروغ هایی نمی گوید . فکر نمیکنم که مجوسی ها هم چنین دروغی بگویند .
دروغ بعدی در این کتاب و در صفحه 169 در بحث حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و نواب اربعه نقل می کند :
وخلال هذه الغيبة كان السائلون يتوجهون باسئلتهم للامام المزعوم بوضعها في ثقب شجرة ليلا ويقوم هؤلاء الابواب بدور الوسيط لايصال الجواب النبوي من صاحب الزمان الي صاحب السؤال …
در زمان عثمان بن سعید ، آن هایی که با امام زمان (علیه السلام ) کار یا سؤالی داشتند ، شب ها سؤال های خود را در سوراخ درختی پنهان می کردند . این ابواب واسطه می شدند تا جواب ها را به صاحب سؤال بیاورند .
دکتر عبد الله محمد الغریب ، وجاء دور المجوس ، چاپ مکتبۀ الرضوان ، ص 169
این دروغ واضح و آشکاری است که شیعه در هیچ دوره ای چنین کاری انجام نداده . هر کس در آن دوران غیبت صغری نزد نواب خاص امام (علیه السلام ) می آمدند و نامه خود را تحویل داده و بعد جواب آن را می گرفتند . اما این که شب داخل سوراخ درخت از این چیز ها بگذارند ، از دروغ های آقایان وهابی است .
این شخص دروغ های زیادی در این کتاب بیان کرده که بیشتر سیاسی هستند و بنده نمی خواهم وارد آن مسائل شوم . دوستان عزیز که به این مباحث علاقمند هستند ، می توانند این کتاب را بخوانند .
مجری :
این هم چند نمونه از دروغ های یکی دیگر از آقایان وهابی ، آقای دکتر الغریب بود که کتاب ایشان از کتاب های مشهور است و وهابی ها این کتاب را خیلی تبلیغ می کنند و توصیه به خواندن آن دارند .
ما دو سه برنامه ای است که به ادعاهای آقای سجودی پرداختیم . ایشان خواستند که به زعم خودشان از دروغ های ابن تیمیه دفاع کنند . ما هم از برنامه ایشان کلیپ ها را از مباحث و استدلالاتی که بسیار سست و ضعیف بود ، را در برنامه طرح کردیم و پاسخ دادیم . هر چند که حتی اگر ده بار دیگر به ادعاهای ایشان پاسخ دهیم ، باز هم ایشان میگوید که پاسخ داده نشد و مدام در برنامه های خود تکرار می کنند .
قبل از پخش کلیپ اول ، باز هم اعلام می کنیم که اگر کسی بالاتر از آقای سجودی ، از مشایخ و اساتید ایشان مثل آقای ملازاده یا آقای خدمتی هستند ، ما قطعا در بحث مناظره سراغ آقای سجودی نخواهیم رفت .
ایشان در برنامه های خود ادعایی را مطرح و کلیپی را در این زمینه پخش کردند که یکی از افراد معلوم الحال ، همان آقای میم الف در یکی از شبکه های دزد ، گفتند ما با این شخص مناظره کنیم . جالب است که ما این شخص را از دایره علم که هیچ ، از دایره انسانیت هم خارج می دانیم و آقای سجودی را به مراتب باسواد تر از این فرد می دانیم و عجیب است که آقای سجودی می گوید : این شخص استاد من است !!
از طرف دیگر آقای ملازاده گفتند : آقای میم الف ، دزدی بی سواد ، منافق و رقاص هستند . از طرف دیگر آقای ملازاده ، آقای سجودی را فرد باسوادی می داند . در هر صورت منتظر هستیم که یکی از اساتید آقای سجودی برای مناظره با ما بیایند و توضیح دهند که چرا ابن تیمیه این همه دروغ و تهمت به شیعه نسبت داده است ؟
کلیپ اول برنامه که یکی دیگر از ادعای های ایشان است را با هم می بینیم .
کلیپ 1 ) :
سجودی ، کارشناس وهابی :
باز هم حرف های آن ها را بینندگان به ما می رساند و ما جواب دادیم . گفتیم که ابن تیمیه چیزی را که در اطراف خود دیده گفته . این سؤال بنده را هیچ کس تا به حال جواب نداده . دین شیعه به زبان کامپیوتری ها ، آپ تودیت می شود و به زبان ساده ، دینش عوض می شود . چیزی در گذشته بوده و الان نیست و چیزی الان نیست و در گذشته بوده . هردو هست . در زمان ابن تیمیه این چیز ها عوض شده بود و آن آقا برای خود گفت : این چیزها عوض شده . شما باید اول این را جواب بدهید که چرا دینتان عوض می شود ؟
شما این سؤال را جواب دهید و بعد به مناظره بیایید . بینندگانی که از طرف آن ها به ما زنگ می زنند ، جواب این سؤال من چیست ؟ من ده بار دیگر هم آن را پخش می کنم . من که بیشتر از این نمی دانم ، همین را برای شما میگویم که شما دینت عوض می شود . اگر نمی شود چرا نماز جمعه شما عوض شد ؟ مگر نمی شود . چرا برائت از مشرکین شد ؟ مگر نمی شود ؟ چرا آقای خمینی روزه را در شهرهای بلاد کبیره حرام کرده . الان تبریز و مشهد و اصفهان هم بلاد کبیره هست ، در آن هم حرام می شد .
بینندگانی که ما را تشویق به مناظره با آن ها می کند ، اول ما از این بینندگان می خواهیم که 2 به اضافه 2 مساوی 4 را برای ما ثابت کنند و بعد ما مناظره می کنیم . این سؤال ما را پاسخ دهند که چرا شیعه دینش عوض می شود و چرا این سیستم است که ده بار چی می کند . اگر می گویید نه ، نیست . جوابش چیست که من آن را پخش کنم . اول شما جواب بدهید . پس به این علت من نمی توانم با شما مناظره کنم .
مجری :
آقای سجودی گفتند : به این علت ها نمی توانند مناظره کنند . که این خود فرار به جلو هم به حساب می آید . استاد یزدانی عزیز ! گفتند : شما سؤال ما را جواب دهید ، در آن صورت به مناظره می آیند. چرا دین شیعه این همه تغییر میکند . همان ادعایی را که کرده بودند و ما پاسخ می دادیم را دوباره تکرار کردند . مثل همان ادعای روزه در بلاد کبیره که بی سوادی ایشان را ثابت کرد که هر روز از یک منطقه ای از تهران به منطقه ای دیگر می رفتند که اساسا از حد ترخص شرعی هم کمتر است ، با این که هر روز می رفتند ، روزه را می گرفتند .
این نشان می دهد که ایشان ابتدائیات یک روزه دار را هم نمی داند . ما همه ادعاها را پاسخ دادیم ؛ اما باز هم تکرار کردند . استاد یزدانی ! شما پاسخ دهید شاید آقای سجودی برای مناظره بیایند !!
استاد یزدانی :
ما سه هفته است که سؤال های آقای سجودی را پاسخ می دهیم که میگوید : مذهب شیعه تغییر می کند . این مثال هایی که بیان کردید را ما جواب دادیم . گفتید که اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ، قبلا در مذهب شیعه نبوده ، گفتم : شما اصلا شیعه نبودید که همه چیز را ببینید . این مسأله در روایات کتاب شریف کافی آمده که بعد از صلوات ، وعجل فرجهم بوده . این که شما نمی دانستید دلیل بر این است که شما شیعه نبودید . بلکه دروغگو و کذابی هستی که مدعی هستی شیعه بودی و سنی شدی .
بنده بارها این را گفتم : کسی که حلال زاده باشد و لذت گریه در مجلس امام حسین (علیه السلام) را درک کرده باشد ، محال عقلی است که سنی شود . مگر این که از پدر خودش نباشد .
شما هر مسأله ای را مطرح کردید ، ما جواب دادیم . بحث روزه را مطرح کردید ، یک نفر فتوا داده که تهران بلاد کبیره است . این اختلاف فتوا در همه مذاهب وجود دارد . شما اگر بخواهید اختلافات فتوا را پیدا کنید ، خیلی زیاد است و ما شکی در آن نداریم . ای اختلاف فتوا دلیل بر این نیست که مذهب شیعه دچار تغییر و تحویل می شود ؛ بلکه نشانه پویایی مذهب شیعه است . هر کس به مقام اجتهاد برسد ،می تواند از قرآن و سنت و عقل و اجماع استنباط کند و هر کس ممکن است به اندازه علمی که دارد استنباط کند و نظرش تغییر کند .
این قضیه در مذهب شما هم هست . شما چهار مذهب دارید که صد در صد در همه مسائل با هم اختلاف دارید . این نشانه آن است که مذهب شما تغییر کرده ؟ ما هفته قبل این همه روایت از صحیح بخاری خواندیم . شما خجالت نمی کشید که این ها را ندیدید . در صورتی که می گویید همه برنامه را دیدید . بنده این همه روایت از صحیح بخاری خواندم که 25 سال بعد از پیامبر (صلی الله علیه وآله) خلفا تمام سنت های پیامبر (صلی الله علیه وآله) را تغییر داده بودند . فقط نماز مانده بود که انس بن مالک ، همان صحابی که شما خیلی دوستش دارید ، گریه می کرد و می گفت : شما همین نماز را تغییر دادید . خلفا همین نماز را تغییر دادند و نمازی که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) می خواند ، کاملا از بین رفته بود و وقتی امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(علیه السلام) در بصره نماز می خواند ، همه مردم به یاد نماز رسول خدا (صلی الله علیه وآله) افتاده بودند که آن حضرت به این صورت نماز میخواند . تا این حد تغییر و تحول صورت گرفته بود که معاویه بن ابی سفیان میگوید : اگر اصحاب رسول خدا (صلی الله علیه وآله) سر از قبر بردارند ، جز این که رو به قبله نماز می خوانید ، هیچ سنتی در شما نمی بیند . معاویه ای که شما دوستش دارید ، این سخن را گفته .
ما در هفته قبل روایاتش را نشان دادیم و بارها در همین شبکه استاد ما نشان داده . اگر به شما دنبال تغییر و تحول هستید ، این ها را جواب بده . خدمت شما گفتیم که آقای سجودی ! اگر شما که میگویید ابن تیمیه راست گفته و مذهب شیعه تغییر کرده ، یک روایت کوچک ، یک نقل فتوا از کوچک ترین شیعه پیدا کن که گفته باشد : ما پنجاه نماز در شبانه روز داریم . یا بگوید : زن های ما عده ندارند . یا بگوید : وقت سجده ما بر فرق سر سجده می کنیم و دروغ های شاخ داری که گفته بود و کارشناس شبکه شما وقتی این دروغ ها را شنید ، گفت : مگر از این دروغ ها شاخ دار تر هم می شود !!!
شما این موارد را از کتاب های علامه حلی (ره) نشان بده . ابن تیمیه جواب علامه حلی (ره) را داده . شما هم از از قرن اول تا زمان ابن تیمیه یکی از این موارد را از کتاب های شیعه پیدا کنید و بعد مدعی تغییر مذهب شیعه باشید .
بر فرض تغییر مذهب شیعه ، روایاتی که ابن تیمیه از صحیح بخاری و مسلم نقل می کند و الان موجود نیست ، را چه طور جواب می دهید . پس صحیح بخاری و صحیح مسلم زمان ابن تیمیه با صحیح مسلم و صحیح بخاری زمان ما زمین تا آسمان فرق دارد . چون ما فقط در منهاج السنه 50 روایت از صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل می کند که الان وجود ندارد . شما با این قضیه چه می کنید ؟ شما قول دادید که جواب ما را پخش کنید . امیدوار هستم که واقعا جواب ما را پخش کنید .
مجری :
کلیپ بعدی هم از آقای سجودی و ادعای ایشان از عده زنان است که با هم می بینیم .
کلیپ 2 ) :
استاد یزدانی :
به جای این که از آقای سجودی تعریف و تمجید کنید ، از ایشان بپرسید که کجای مذهب شیعه گفته : یک زن می تواند روزی ده بار شوهر کند .
سجودی ، کارشناس وهابی :
بنده صد بار برای شما پخش کردیم . شما می گویید در صورتی زن می تواند عده نگه ندارد که کار آخر را انجام نداده باشد . زن ها از این استفاده می کند ، جوان را برای یک ساعت راضی و خوشحال می کند ، به غیر از کار آخر !!!
بنده به کدام زبان بگویم که شما بفهمید آقای ….
مجری :
کلیپ واضح بود . استاد یزدانی ! آقای سجودی چند بار به شما بگوید که متوجه شوید ؟
استاد یزدانی :
آقای سجودی ! شما چرا ناراحت شدید . اگر واقعا این طور است که نباید شما ناراحت شوید . ما که ناراحت نیستیم . بنده حرف خودتان را بر نوامیستان مثال زدم . شما می گویید مادرم شیعه است ، اصلا تمام خاندانت شیعه هستند ؛ چون غیر از شما آن طرف نرفته و به قول خودتان سنی و بعد وهابی نشده . مثال یائسه را زدید . گفتم مادرتان شیعه و یائسه است ؛ پس حتما انجام داده . شما چرا ناراحت شدید که فریاد می زنید به مادر من توهین شده . بنده به مادر شما توهین نکردم . شما همین قضیه را به مذهب شیعه نسبت می دهید ، مادرتان هم شیعه و قطعا از یکی از مراجع تقلید می کند . پس ناراحتی ندارد .
جالب است که مسأله ای را که ایشان مطرح می کرد که فقط مذهب شیعه است که به این مسأله قائل است که اگر زنی با مردی ازدواج کند ، که بنده مثال زدم مثل دختر خودتان ، به قول ایشان کار آخر را انجام ندهد ، می تواند روزی ده بار شوهر کند . ایشان گفتند این فقط مخصوص مذهب شیعه است . بینندگان عزیز کلیپ هایی از شبکه خودشان پخش کرد و آبرویش را برد .
بنده مستندی از کتاب های علمای شما نشان می دهم ، ببینیم چه کسی این مسأله را قائل است . کتاب الام ، تألیف امام شافعی ، جلد 5 ، چاپ دار المعرفه بیروت ، صفحه 215 :
این نص صریح قرآن است ، جای ناراحتی ندارد . ما که از خداوند باغیرت تر نیستیم . خداوند می گوید : اگر کاری انجام ندادید ، عده ندارد . شما چرا ناراحت می شوید . ما هم ناراحت نیستیم ، شما هم ناراحت نباشید .
– ( قال الشَّافِعِيُّ ) قال اللَّهُ تَبَارَكَ وَتَعَالَى ) إذَا نَكَحْتُمْ الْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ طَلَّقْتُمُوهُنَّ من قَبْلِ أَنْ تَمَسُّوهُنَّ فما لَكُمْ عَلَيْهِنَّ من عِدَّةٍ تَعْتَدُّونَهَا ( ( قال الشَّافِعِيُّ ) رَحِمَهُ اللَّهُ تَعَالَى فَكَانَ بَيِّنًا في حُكْمِ اللَّهِ عز وجل أَنْ لَا عِدَّةَ على الْمُطَلَّقَةِ قبل أَنْ تُمَسَّ وَأَنَّ الْمَسِيسَ هو الْإِصَابَةُ ولم أَعْلَمْ في هذا خِلَافًا ثُمَّ اخْتَلَفَ بَعْضُ الْمُفْتِينَ في الْمَرْأَةِ يَخْلُو بها زَوْجُهَا فَيُغْلِقُ بَابًا وَيُرْخِي سِتْرًا وَهِيَ غَيْرُ مُحْرِمَةٍ وَلَا صَائِمَةٍ فقال بن عَبَّاسٍ وَشُرَيْحٌ وَغَيْرُهُمَا لَا عِدَّةَ عليها إلَّا بِالْإِصَابَةِ نَفْسِهَا لِأَنَّ اللَّهَ عز وجل هَكَذَا قال .
خداوند تبارک و تعالی می فرماید : اگر با زن مؤمنی ازدواج کنید ، سپس قبل از این که مسی انجام شود ، طلاق دادید ، عده ندارد . شافعی می گوید : در حکم خداوند واضح آمده که زنی که طلاق گرفته ، عده ندارد قبل از این که مس شود . مقصود از مس در این جا ، دخول است .
من در این باره اختلافی نمی بینیم .
یعنی تمام مسلمانان بر این مسأله اتفاق نظر دارند که مقصود از مس ، اصابه است . اما این که آقای سجودی معنای اصابه را می داند یا نمیداند . در ادامه خود امام شافعی جواب می دهد :
اما بعضی از مفتی ها اختلاف کردند ، در مورد زنی که با شوهرش خلوت کرده ، در را بسته و پرده را انداخته و آن زن نه محرم و نه روزه دار است ( با این شرایط ) عده دارد . ابن عباس و شریح (دو تن از بزرگان اهل سنت ) و بقیه ، گفتند : این زن عده ندارد ، مگر زمانی که دخول صورت گرفته باشد. برای این که خداوند این طور گفته است .
امام شافعی ، الام ، ج 5 ، چاپ دار المعرفۀ ، ص 215
امام شافعی گفته : تمام مسلمان ها بر این قضیه اجماع دارند . آقای سجودی می گفت : اگر یک نفر از اهل سنت این حرف را زده باشد ، من دینم را رها میکنم . ما منتظر هستیم ، این برای تو ثابت شد . اگر مرد هستید و غیرت دارید ، بیایید و آتوئیست شو و از آتوئیست ها دفاع کنید و دینتان را کنار بگذارید . این دین ثابت می کند که طبق حرف امام شافعی همه اهل سنت نظرشان این است که اگر زنی با مردی ازدواج کند و قبل از اصابه طلاق بگیرد ، او عده ندارد ولو کارهای دیگر انجام شود و به قول آقای سجودی دل آن مرد را شاد کند ؛ ولی اصابه انجام نشود ، می تواند روزی ده بار شوهر کند . این فتوای امام شافعی است .
شما که مطلب را می خوانید و به مراجع شیعه و حضرت آیت الله مکارم توهین می کردید ، این ها را در مذهب خودت هم ببین . همه این قضیه را قبول دارند ، فقط بعضی از مفتی ها آمده و خلاف آن را گفته اند . نظر این مفتی ها ، هم مخالف نظر ابن عباس و شریح و بقیه علمای اهل سنت است و هم مخالف نص صریح قرآن کریم است . این گفته امام شافعی است .
حال مرد باشید و اگر غیرت دارید ، گفته بودید که اگر یک اهل سنت چنین حرفی زده بود ، دست از دین خود بر می دارم . پس دست از دین خودت بردار . پس این شما و این امام شافعی شما !!!
مجری :
آقای سجودی چندین بار دروغ گفتند و به دروغ ادعا کردند احدی از اهل سنت چنین قولی ندارد و ثابت شد که این قول بسیاری از علمای اهل سنت است . امام شافعی این قول را دارد . از بین صحابه ابن عباس و بالاتر از همه این ها قول خداوند در قرآن کریم است و تفسیری که علمای اهل سنت گفته اند ، دقیقا مطابق با آیه است و چیزی هم که شیعه گفته ، همین است و جز این نیست . اما شخصی مثل آقای سجودی انواع توهین ها و سب و شتم ها را نسبت به مراجع شیعه نسبت می دهند . ما منتظریم که آقای سجودی طبق قولی که دادند ، یا باید از دین اسلام خارج شوند ؛ چون گفتند : اگر چنین چیزی در دین اسلام باشند ، اصلا من آن دین را قبول نمی کنم . یا این که به صحابه ای مثل ابن عباس هم سب و توهین کنند . انتخاب با آقای سجودی است . کلیپ های ایشان هم هفته گذشته پخش شد و پاسخ سؤال های ایشان بارها داده شد . ان شاءالله یا باید صریح پاسخ دهند یا این که عذر خواهی کنند .
کلیپ بعدی تماس یکی از بینندگان با آقای سجودی است که با هم می بینیم .
کلیپ 3 ) :
بیننده :
گفتم در بین شیعه و سنی بر اساس آیه 49 سوره احزاب اتفاق است ، زنی که مدخوله نباشد و طلاق بگیرد ، او عده ندارد .
سجودی :
شما می گویید در بین شیعه و سنی اتفاق نظر است . در صورتی که من سنی این جا نشسته و می گویم اتفاق نیست . توی شیعه قبول داری ، حرف خودت را بزن . نه شما عصبانی شوید و نه من . شما می گویید شیعه و سنی هر دو قبول دارند . من می گویم کاری که قبول دارید ، چرا باید توهین باشد . تو قبول دارید که مثال سر انسان کلاه بگذارد . حال که کلاه گذاشته ، ناراحتی تو چیست ؟
بیننده :
ناراحتی من این است که اگر کسی اجازه الهی برای انجام کاری داشته باشد ، شما می گویید کسی که این کار را انجام دهد ، فاحشه و زنا کار است .
سجودی :
خدا خیرتان دهد ، من نمی گویم فاحشه و زناکار است ؛ بلکه می گویم خیلی متقی است و خیلی متقیه و زنی پاک دامن است که روزی ده بار شوهر می کند به شرطی که دخول انجام نشده باشد .
بیننده :
شما شارع هستید ، شما شریعت می گذارید ؟
سجودی :
شما که سخنگوی اهل سنت نیستید . من می گویم این سخن اهل سنت نیست ؛ اما شما می گویید اهل سنت این سخن را می گوید . من که در مقابل شما نشستم می گویم اهل سنت این را نمی گوید . من می دانم که جمهور نمی گوید . شما حرفی می زنید و خودتان می برید و می دوزید ، این که نمی شود.
بیننده :
به فرض که جمهور نمی گوید . عده ای از اهل سنت می گویند یا نمی گویند ؟
سجودی :
همه اهل سنت می گویند ، زنی که در یک روز ده شوهر کند ، بهشتی است . شما راضی شدید و فطرتتان را قبول کردید .
بیننده :
من که نباید راضی شوم . خدا باید راضی باشد .
سجودی :
نمی دانم این چه دینی است که راضی می شود یک زن در روز ده شوهر کند .
بیننده :
شما چرا به خدا اعتراض نمی کنید و به ما اعتراض می کنید .
سجودی :
عزیز من ! تو به خدا دروغ می بندید . من مقابل شما نشستم و می گویم این عقیده ما نیست و یک سنی این کار را نه قبول دارد و نه می توانید این را ثابت کنید .
بیننده :
اگر خداوند این اجازه را داده باشد ، شما اعتراض می کنید ؟
سجودی :
من هیچ اعتراضی ندارم . من به این اعتراض دارم که وقتی می گویم شما این قانون را قبول دارید ، می گویید چرا به من توهین می کنید .
بیننده :
شما می گویید این ها فاحشه و زناکار هستند .
سجودی :
آقا ! توبه کردم . می گویم این ها بهشتی هستند و در درجات بالای بهشت قرار دارند . هر کدامشان بیاید ، قبول می کند که یک زن طبق قانون شیعه که صیغه است ، می تواند با ده مرد عروسی کند .
مجری :
دیدید که بیننده بسیار عالی و منطقی بحث کردند و آقای سجودی واقعا جوابی نداشتند . به ایشان گفتند : مگر شما شارع هستید ، وقتی شارع این سخن را می گوید ، نظر شما چه جایگاهی دارد ؟؟
استاد یزدانی :
گفتند شما نمی توانید ثابت کنید که یک نفر سنی این حرف را زده باشد ،در صورتی که ما از کتاب الام آقای شافعی نشان دادیم که می گوید : ولم اعلم فی هذا خلافا !!
آقای سجودی ! تو نه سنی هستی و نه شیعه ای . تو نه نظر شیعه را می دانی . می گویی فاصله بین پیروزی و میرداماد را که ده کیلومتر است را هر روز می رفتی و روزه ات را باید می خوردی . اما نظر شیعه این است که باید 22 کیلومتر را برود تا روزه خورده شود .
این که بنده از کتاب الام نشان دادم ، نظر امام شافعی شما است که می گوید : همه بر این مسأله اتفاق دارند که مقصود از مسیس ، اصابه و به قول شما همان کار آخر است . من خلافی در این قضیه نمی بینم ، فقط عده ای از مفتی ها اختلاف کردند ؛ ولی نظر این مفتی ها با نظر ابن عباس و شریح و دیگران و نص صریح قرآن کریم در تضاد است .
شما که می گویید : شما ناراحت هستید ، ما ناراحت نیستیم . چرا باید ناراحت باشیم ؟ البته یک جایز است و چیزی که حتما توصیه به انجام آن شده باشد ،خیلی فرق است . شما به ما توهین می کنید که چون شیعه این مسأله را جایز می داند ، پس باید روز ده بار شوهر کند ، این نیست . یک مسأله ای جایز است و خداوند کاری را جایز دانسته ؛ اما قرار نیست که حتما باید انجام دهد . شما می توانید هر روز زن بگیرید و طلاق دهید یا خیلی از کار هایی که جایز هستند . مثل این که خوردن آب جایز است ؛ پس شما یکسره آب بخورید . آیا این کار امکان دارد ؟
شما به تمام مذهب شیعه توهین و جسارت می کنید . به مراجع شیعه زشت ترین و رکیک ترین حرف ها را می زنید و بعد می گویید هیچ سنی این حرف را نزده و فقط شیعه این حرف را زده . در حالی که ثابت کردیم تمام اهل سنت این مطلب را گفته اند و شما باید دست از مذهب خود بکشید .
مجری :
پس چند گزینه بیشتر نیست . آقای سجودی یا باید دست از دین خود بکشند ؛ چون گفتند : دینی که این مسأله را تجویز کند ، من این دین را قبول ندارم و به آن عمل نمی کنم . یا این که به صحابه ای مثل ابن عباس سب و لعن کنند یا این که باید رسما عذر خواهی کنند و بگویند هم دروغ گفتند و هم اشتباه کردند . چون ما بارها پاسخ دادیم و ایشان با سخن خداوند هم مخالفت کردند .
کلیپ بعدی ، ادعایی خنده دار و مضحک از آقای سجودی است که با هم می بینیم .
کلیپ 4 ) :
سجودی :
این نتیجه شیعه ها هستند که ببینید چه چیز هایی گفته اند .
استاد یزدانی :
هفتاد نفر از قوم حضرت موسی (علیه السلام) در سوره بقره ، آیه 56 : وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَى لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْكُمُ الصَّاعِقَةُ وَأَنْتُمْ تَنْظُرُونَ . ثُمَّ بَعَثْنَاكُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ. این نص صریح قرآن کریم هست یا نیست که قوم موسی (علیه السلام ) ، آن هفتاد نفری که خود آن حضرت انتخاب کرده و با خود برده بود تا خداوند را ببینند و خداوند آن ها را با صاعقه نابود کرد و دوباره زنده کرد. این ها زنده شدند ، رجعت کردند یا نکردند آقای سجودی !
به قول شما رجعت یعنی بازگشت به این دنیا . به قول شما این ها به دنیا بازگشت کردند یا نکردند؟ پس نباید قیامتی در کار باشد . باز آیات دیگری از قرآن کریم مثل کشته ای از بنی اسرائیل .
سجودی :
می بینید که این قیاس را به زنده شدن مردن در زمان حضرت مهدی آورده . بنی اسرائیل در زمان خود نزد حضرت حق رفته بودند و خواستند که الله را ببینند و گفتند : لنؤمن لک ، به تو ایمان نمی آوریم . خداوند این ها را صاعقه بر سرشان فرستاد و حضرت موسی دعا کرد و خداوند همان ساعت آن ها را زنده کرد . از این ما نتیجه می گیریم که مردی به نام امام زمان است که در آخر زمان می آید و در قبر ها را می زند تق تق تق ، مرده ها بیرون می آیند . بعد از این که مرده بیرون آمدند ، حضرت حسین می آید . فیلم حسین و یزید مثل فیلم های سینمایی برمی گردد و فیلمنامه عوض می شود . دوباره یزید را حضرت حسین می کشد . سیصد و سیزده سال حکم می کند . باز حضرت محمد (ص) می آید و چهل هزار سال سلطنت می کند . باز حضرت علی می آید و پنجاه هزار سال سلطنت میکند . شما را خدا با این مقایسه می شود . آیا این قیاس هست . آیا می توان از این آیه ، رجعت را گرفت . رجعتی که شیعه به آن معتقد است . طبعا یکی از دلائل آن ها همین است . اگر این طور است ، می خواهم این را بگویم .
اگر این قیاس درست است ؛ پس چرا قیاس بالایی درست نباشد . این آیه چند را خواند ؟ می خواهم بگویم شیعه قیاسش را که از قرآن می گیرد ، باطل است . آیه 56 و 55 را خواند که در وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَى لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْكُمُ الصَّاعِقَةُ وَأَنْتُمْ تَنْظُرُونَ ، ما به تو ایمان نمی آوریم تا این که خدا را آشکار ببینیم . صاعقه شما را گرفت و شما همین طور نگاه می کردید . شما را بعد از مردن زنده کردیم تا این که شما شکر کنید .
آیا 54 می گوید : وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَكُمْ بِاتِّخَاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلَى بَارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ عِنْدَ بَارِئِكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ، موسی به قومش گفت : ای قوم ! شما ظلم کردید به خاطر این که گوساله پرستی کردید . پس توبه کنید و همدیگر را بکشید .
فکر کنید که شیعه امروز مثل توبه بنی اسرائیل ، یکدیگر را می کشتند و خداوند زمین و زمان را بر آن ها تاریک کرد تا بتوانند فامیل های خود را بکشند . خداوند اینطور بر آن ها به خاطر گوساله پرستی ، عذاب خود را نازل کرد . توبه آن ها این طور نبود که مثل ما استغفر الله بگوید که خدایا توبه کردم . توبه اشان این طور بود که فاتوبوا الی بارئکم فاقتلوا انفسکم ، توبه کنید و خودتان را بکشید .
شکر خدا که شیعه این را امروز ندارد . اگر شیعه مثل رجعت می آمد و قیاس می کرد و می گفت : توبه این طور نیست که بگویید استغفرالله ، باز برای تو دلیل می آورد ، این که کاری ندارد امروز شراب می خورد و فردا استغفر الله می گویم . این که توبه نشد ، مسخره بازی می شود .
قرآن می گوید : فاقتلوا انفسکم ، خودتان را بکشید تا توبه شما قبول شود . اگر برای ما این دلیل را می آورد ، ما چه خاکی بر سر خود می کردیم . حال یک مذهبی پیدا شود و دلیل بیاورد که گناه فقط با کشتن پاک می شود و این آیه را از قرآن می آورد ، هر چه به او می گوییم این حکم برای قوم خاصی است و عصای موسی به من چه ارتباطی دارد ، می گوید : نه ، قرآن می گوید ، تو چه می گویی ، رجعت از قرآن ثابت است . هفتاد نفر را زنده کرد ، با این که آن ها گنهکار بودند . چون گنهکارشان زنده شدند ،پس خوب ها هم زنده می شوند . قیاس در این جا هم باطل است و نمی تواند قیاسش را درست کند .
می گوید : چون گنهکار است زنده شده ، پس خداوند حضرت علی را هم زنده می کند . گنهکاران بنی اسرائیل چه ارتباطی دارد . گناه کرد در بلخ آهنگری ، زدند به شوشتر گردن مسگری . این که ربطی ندارد !!!!!!!!!
مجری :
اگر شما در نقد استدلال قرآنی استاد یزدانی در اثبات اصل رجعت در قرآن کریم ، نقد علمی دیدید ، ما هم دیدیم . استاد یزدانی ! ما در یکی از برنامه ها راه و بی راه در مورد اثبات اصل رجعت از قرآن کریم در برابر دروغ های محمد بن عبد الوهاب و برخی از وهابیون ، استدلال کرده بودیم و ثابت کردیم که طبق قرآن کریم رجعت امری امکان پذیر است . اما بنده نمی دانم از این کلیپ چه نقد علمی می توان پیدا کرد؟
استاد یزدانی :
ما از خود آقای سجودی در مورد رجعت کلیپ پخش کردیم و ما با این آیه اصل رجعت را ثابت کردیم . اصلا ما قائل به قیاس نیستیم . این آقا هنوز نمیداند که شیعه قیاس را باطل می داند و طبق روایات صحیح شیعه اولین کسی که قیاس کرد ، شیطان بود . ما هم کسانی که قیاس می کنند ، اصلا قبول نداریم . بنده قیاس نکردم ؛ بلکه گفتم : رجعت ممکن است . دلیلش هم آیه قرآن کریم است که قبل از این هم رجعت شده .
آقای سجودی استدلالش در آن کلیپ که می خواست از دروغ ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب دفاع کند ، این بود کسی که قائل به رجعت باشد ، به قیامت اعتقادی ندارد . ما گفتیم اگر این طور باشد که صرف رجعت به این دنیا ، اصل قیامت را زیر سؤال ببرد ، در قرآن کریم نمونه های زیادی داریم که مردند ؛ اما دوباره زنده شدند و به همین دنیا برگشتند . مثل قوم موسی که صاعقه آمد و تعداد زیادی را کشت و دوباره زنده شدند . ایشان گفت : شما از این آیه ثابت کردید که پیامبر (صلی الله علیه وآله) می آید و چهل هزار سال سلطنت می کند . ما کجا چنین استدلالی کردیم . بنده استدلال برای اصل رجعت میکنم ؛ اما ایشان سراغ مباحث دیگری می رود . کلیپ بنده را تا آخر پخش می کردید که مشخص می شد ، برای چه چیزی استدلال کرده بودم .
جالب است که در ادامه قیاس مضحک و خنده دار دیگری کرد . واقعا انسان از جهل این اشخاص ناراحت و اذیت می شود که طرف مقابل تا این حد جاهل ونادان باشد و چنین استدلالی کند . همه مسلمانان می دانند توبه در اسلام و توبه در دین های گذشته چه بوده و هیچ کس نمی تواند در آن تردید کند . اما اصل رجعت را آن آیه ثابت می کند . اگر مرد هستید ، از آیه جواب دهید که وقتی آن افراد زنده شدند ، آیا قیامتی هست یا نیست ؟
مجری :
جالب است که قیاس ایشان کاملا باطل بود . فاقتلوا انفسکم که یک مسأله فقهی و شرعی است را با رجعت که یک مسأله عقیدتی است قیاس کرد .
استاد یزدانی :
انسان به کسی که حتی یک روز هم درس حوزوی نخوانده باشد ؛ حتی زمانی که آن طرف هم رفته یک روز درس دینی و عقیدتی نخوانده ، چه بگوید . فقط اسمش را سنی گذاشته و برنامه پخش می کند و یک سری چرندیات را می گوید . به نظر بنده پخش کلیپ برای گرفتن جواب کفایت می کند .
البته در نهایت نتیجه گیری کردند که ابن تیمیه اصلا برای ما مهم نیست ، ثابت شود که دروغگو است ، چه می شود ؟؟؟
ایشان جلوتر شکست را پذیرفت . بنده که نمی خواهم از دروغگو بودن ابن تیمیه ، بطلان مذهب شما را ثابت کنم ؛ بلکه این مطلب را می خواهیم ثابت کنیم که ابن تیمیه دروغگو بوده . کسی که یکبار دروغ بگوید ، هرگز حرفش پذیرفته نیست . خدا رو شکر این مطلب را ثابت کردیم و شما نتوانستید حرفی بزنید . اگر کسی خواست در این مسأله مناظره کند ، ما آماده هستیم . اما ایشان از قبل پذیرفت و همین برای ما کفایت می کند .
مجری :
قضاوت با شما بینندگان عزیز است ، ابن تیمیه ای که شبانه روز شیخ الاسلام و مجدد قرن و به قول آقای سجودی ابن تیمیه برای ما امتی بود . برای دفاع از چنین شخصیتی کسی پیدا نمی شود !!!
تماس بینندگان
بیننده : آقای شریفی از مشهد ـ شیعه
پیرو مطالبی که شما فرمودید بنده همین امشب با آقای سجودی تماس گرفتم . بنده خواستم با شما تماس بگیرم تا در جریان مباحثم قرار بگیرید . یکی ، بحث مناظره با استاد یزدانی بود که چند هفته که برنامه ایشان را نگاه می کردم ، این را مطرح می کرد که دروغ های ابن تیمیه را کنار بگذاریم و باید روی مباحث توحیدی و توسل مناظره کنیم . امشب بنده به نمایندگی از استاد یزدانی به آقای سجودی گفتم : اگر شما ادعای مناظره کردید ، با همین موضوع توسل اعلام آمادگی کنید ، آقای یزدانی هم آماده هستند .
جالب بود که ایشان احتمالا از قبل می دانست و دو کلیپ در برنامه اش پخش کرد که آقای هاشمی که از قبل اعلام آمادگی برای مناظره کرده بود و این آقای انصاری دزد .
واقعا نمی دانم که این ها چقدر بی حیا و پرو هستند ؛ چون بیننده دیگری هم تماس گرفت و گفت : شبکه ولایت چند بار با آقای هاشمی تماس گرفتند و ایشان در پاسخ گفتند : من یک مجری هستم و از مناظره فرار کرده . بنده آقای انصاری را به آقای سجودی گفتم که به قول آقای ملازاده ، یک آدم دزد ، بی سواد ، هتاک و خودفروش است و شأن آقای یزدانی و شبکه ولایت بالاتر از این است که با چنین اشخاصی مناظره کند . جالب بود که آقای سجودی می گفت : حرف های آقای ملازاده برای ما سند نیست و آقای ملازاده به شما هم چیز دیگری گفته . گفتم : آقای ملازاده برای شما حجت است ؛ وگرنه خود آقای ملازاده هم یک انسان دروغگو است . ایشان گفت : آقای ملازاده به انصاری تهمت زده و دروغ گفته.
حقیقتا امشب آقای سجودی از مناظره فرار کرد و طبق حرف هایی که زد ، ثابت کرد که جرأت مناظره را ندارد . در صورتی که چندین هفته اصرار داشت که برای بحث توسل مناظره کند . اما در بحث عده زنی که با شرایط خاص دخول انجام نشده باشد ، همین مطلب آقای شافعی را که استاد یزدانی نشان دادند ، بنده خواندم . گفتم این سخن آقای شافعی است . ایشان کارشناس شبکه شان آقای ملایی را هم آورد و جالب بود که آقای ملایی هم اعتراف کرد نزد شافعی ها و مالکی ها ،چنین مبنایی صحیح است که این زن عده ندارد .
نکته قشنگ این است که آقای سجودی گفت من اعتراف می کنم که اشتباه کردم ؛ چون از مذاهب خبر نداشتم و نمی دانستم شافعی ها و مالکی ها این عقیده را دارند . ده ثانیه از این حرف آقای سجودی نگذشت که آقای سجودی گفت : ولی من این را می گویم که هیچ اهل سنتی این حرف را نزده است .
واقعا نمی دانم که شافعی و مالکی ها ، اهل سنت هستند یا نیستند . شما میگویید که من نمی دانستم که شافعی ها و مالکی ها این عقیده را دارند ؛اما ده ثانیه از این حرف نمی گذرد که می گویید : هیچ اهل سنتی چنین عقیده ای را ندارد .
بیننده بعدی روی خط آمد و همین حرف ها را زد . گفت : شما الان اعتراف کردید . شافعی و مالک اهل سنت هستند یا نیستند ؟ ایشان گفتند : شما لفظی را برای بنده بیاورید که گفته باشند می تواند این زن با ده نفر ازدواج کند .
آقای سجودی ! این چه حرف خنده داری است . اجماع همه اهل سنت است که وقتی زنی عده ندارد ، می تواند همان جا ازدواج کند . گاهی وقت ها انسان می گوید : ندانستن اشکال ندارد ؛ اما این تعصب از روی جهل است که جای اشکال دارد .
وقتی عذر خواهی می کنید که من نمی دانستم ، ادامه ندهید و خراب نکنید . امری که بین اهل سنت و شیعه اجماعی است را اعتراض کردم و گفتم : شما گفتید اگر یکی از علمای اهل سنت چنین مطلبی را گفته باشد ، دست از اسلام می کشید . اعتراف هم کردید که شافعی ها و مالکی ها این نظر را دارد . الان دست از اسلام بکشید . اما باز هم یک تعصب کورکورانه به خرج می دهد .
واقعا انسان نمی داند در این موارد به آقای سجودی چه جوابی داد . این یک بحث فقهی است . شما فکر کنید که چقدر در مباحث عقیدتی با هم اختلاف دارند و تعصب جاهلانه و کور دارند . شما هر چقدر از صحابه و علمای اهل سنت مستند بیاورید ، قطعا همان جا می گویند : درست است ؛ اما بعد از چند لحظه می گویند درست است که صحابه قائل به این مسأله بودند ، درست است که علمای اهل سنت این را گفته اند ؛ اما ما قبول نداریم . حرفی که آقای سجودی هم در آخر گفت ، همین بود که اگر گفتند برای خودشان گفتند ، عقیده من این است .
استاد یزدانی :
ایشان درخواست کردند یک نفر سنی پیدا کنید که گفته باشد : با ده نفر می تواند ازدواج کند . شما همین مطلب را از مذهب شیعه پیدا کنید . شما که به آیت الله مکارم تهمت می زدید ، متن فتوای ایشان را نشان دهید که چنین حرفی زده باشند . جالب است که یکی از بیننده به بنده پیام دادند که آقای سجودی گفته : از سلف به ما نشان دهید که کسی این حرف را زده باشد . ما این ها را قبول نداریم .
از سلف هم ابن عباس و شریح و بقیه سلف هستند . قرآن کریم که نص صریح آمده ، این سلف نیست !! واقعا برای این اشخاص متأسفیم !!!
اگر آقای سجودی در بحث توسل هم آماده مناظره باشد ، ما هیچ مشکلی نداریم ؛البته با مدیریت مجری شبکه ولایت باشد . ما مدیریت آن ها را قبول نداریم . برنامه ایشان هم همزمان با برنامه ما است و از این جهت مشکلی نداریم . ایشان می توانند همین الان هم با برنامه ما تماس بگیرند و ما کاملا در موضوع توسل آماده مناظره هستیم .
شما پذیرفتید که ابن تیمیه دروغگو است . پذیرفتند که شافعی می گوید : زنی که آن کار آخر را انجام نداده باشد و طلاق بگیرید ، عده ندارد و می تواند ازدواج کند . کارشناس شبکه شما مالکی را هم اضافه کرده . این ها پذیرفته شد . حال بحث بعدی ، بحث توسل است . بیایید و بحث توسل را با هم مناظره کنیم تا ببینیم نظر شما در این باره چیست . نظرات ما که در سایت وجود دارد . ما به صورت مفصل نظرات علمای اهل سنت را در مورد استغاثه و تبرک و توسل و زیارت قبور را گفته ایم و هر زمان که شما بگویید ما آماده مناظره هستیم .
بیننده : آقای جلیلیان از کرمانشاه ـ شیعه
استاد یزدانی ! این ها مرد نیستند که بخواهند با شما مناظره کنند . در بحث توسل هم بنده نه سال بود که ازدواج کرده بودم ؛اما بچه دار نشده بودیم . سال گذشته یکی از دوستانم که در ایام اربعین به کربلا می رفت . چون به حضرت عباس (علیه السلام ) ارادت خاصی دارم ، از دوستم خواستم که وقتی به حرم حضرت عباس (علیه السلام) رفتند ، برای من دعا کنند . خدا شاهد است که وقتی برگشت و گفت که من در حرم حضرت عباس (علیه السلام) دعا کردم ، یک ماه بعد بچه دار شدم و نام پسرم را به افتخار حضرت عباس (علیه السلام) امیر عباس گذاشتم .
اگر توسل دروغ است ، این توسل را بنده با چشم های خود دیدم . آقای سجودی ! اگر مرد هستید بیایید و با اساتید شبکه ولایت مناظره کنید .
یک سؤال هم داشتم این که دشمنی آقای ابن تیمیه با امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) چه دلیلی دارد ؟
استاد یزدانی :
در بحث دشمنی ابن تیمیه ، در منابع اهل سنت روایتی است که چرا بعضی ها با امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) دشمنی می کنند . دلیلش روایت نقل شده در تاریخ بغداد ، تألیف خطیب بغدادی ، جلد 4 ، با تحقیق دکتر عواد معروف ، صفحه 466 ، روایت طولانی است که بنده خلاصه ای از آن را می گویم :
عن مجاهد عن بن عباس قال بينا نحن بفناء الكعبة ورسول الله e يحدثنا إذ خرج علينا مما يلي الركن اليماني شيء عظيم كاعظم ما يكون من الفيلة قال فتفل رسول الله e وقال لعنت أو قال خزيت شك إسحاق قال فقال على بن أبى طالب ما هذا يا رسول الله قال اوما تعرفه يا على قال الله ورسوله اعلم قال هذا إبليس فوثب إليه فقبض على ناصيته وجذبه فازاله عن موضعه وقال يا رسول الله اقتله قال اوما علمت انه قد أجل إلى الوقت المعلوم قال فتركه من يده فوقف ناحية ثم قال مالي ولك يا بن أبى طالب والله ما ابغضك أحد الا وقد شاركت أباه فيه اقرا ما قاله الله تعالى وشاركهم في الأموال والاولاد ….
روزی پیامبر (صلی الله علیه وآله ) و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) و عده ای از صحابه در رکن یمانی نشسته بودند که جسم بسیار عظیمی که از فیل هم بزرگتر بود ، وارد شد . امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) می خواست آن جسم را بگیرد و بکشد که پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمودند : این ابلیس است . وقتی امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام ) قصد کشتن آن جسم را کرد ، ابلیس ناراحت شد و در جایی ایستاد و گفت : یا علی بن ابیطالب ! تو به من چه کار داری ؟ به خدا قسم هیچ کس بغض تو را ندارد ؛ مگر این که من با پدرش شریک هستم و در ادامه هم این آیه را خواند : وشارکهم فی الاموال والاولاد .
خطیب بغدادی ، تاریخ بغداد ، ج 4 ، با تحقیق دکتر بشار عواد معروف ، ص 466
اگر آقای ابن تیمیه دشمن امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) است ، فقط به این دلیل است که شیطان علیه اللعنه آمده و مشکلاتی را ایجاد کرده .
بیننده : آقای نخعی از قم ـ شیعه
بنده عرض کنم که داستان آقای سجودی ، داستان لجاجت است و بحث علمی و بحث اعتقادی و بحث استنباطی نیست . خدا می داند تا جایی که بنده از مجموعه گفته های این آقایان فهمیدم ، بحث لجاجت است . من به بینندگان عزیز اهل سنت و شیعه می گویم که این آقایان چیزی در چنته ندارند و وقتی بحث علمی و مستند مطرح شود ، چنین است که ملاحظه می فرمایید . والا این ها نه برای شیعه مولا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) و نه برای خود آن حضرت و نه برای مکتب ایشان ، افتخاری است که حرفشان به حرف آقای سجودی یا امثال آقای سجودی بچربد . فقط حرف بر سر بینندگان است که اشتباه نکنند که این ها چیزی در چنته دارند .
نکته بعد این که ، آقای سجودی به صورت مکرر می گفت : آقای پارچه فروش بیاید ، ایشان استاد من است . بنده اصلا این شخص را اصلا قابل نمی دانم . این شخص مادون توهین است . چطور امکان دارد شخصی به خودش اجازه بدهد که بخواهد با این شخص مناظره کند . شخصی که حرف یومیه اش هتاکی و فحاشی است .
نکته آخر این که آقای سجودی می گوید : اگر امروز کسی علیه شاه سلطان حسین حرفی بزند ،او را دستگیر می کنند . آقای سجودی ! اگر شما 5 کتاب تاریخ نام ببری که ایرانی ها در مورد صفویه نوشتند و دیدید که در آن کتاب ها به حساب شاه سلطان حسین نرسیدند ، این حرف ها را بزن .
بنده یک دانشجوی پیر هستم و تا زمانی که خداوند به من توفیق دهد ، با شما صحبت می کنم . اما با آن شخص پارچه فروش ، از نظر بنده شأن انسانی ندارد . من قصد مزاحمت نداشتم و فقط می خواستم برنامه خود را با آقای سجودی بیان کنم .
مجری :
حرف ما هم همین است که این شخص نه از دایره علم ؛ بلکه از دایره انسانیت خارج است و اصلا ایشان در حدی نیست که درباره اش صحبت کنیم .
استاد یزدانی :
بنده در مورد مناظره توضیحاتی را بیان کنم که ایشان کلیپ های از آن شخص نشان داد که دعوت به مناظره کرده بود . ما هم یکی مثل آقای انصاری داریم و کلیپ هایی از ایشان پخش می کنیم . این دو نفر با هم می سازند . اگر واقعا بحث مناظره هست و آن شخص به قول آقای ملازداده ، آقای تن فروش و خود فروش ، مرد مناظره است ، آقای اللهیاری حاضر هستند و همیشه آمادگی خود را برای مناظره اعلام کردند .
ما با چنین شخص هتاک و بی ادبی که یکسره توهین و جسارت میکند ، هرگز مناظره نخواهیم کرد . اما ما به خاطر این که آقای سجودی مقداری معتدل تر است ، بر سر دروغ های ابن تیمیه مناظره میکنیم . شما گفتید اگر ابن تیمیه راست گو یا دروغگو باشد ، ضرری به ما نمی رسد . ما هم فقط می خواستم ثابت کنیم که ابن تیمیه دروغگو است .
سر این قضیه عده زن ، هم آبروی شما رفت و ثابت شد که خبر نداشتید و فکر می کردید هیچ سنی نگفته . در حالی که همه اهل سنت طبق فتوای امام شافعی ، هیچ اختلافی در این قضیه نیست و فقط عده ای از مفتی ها اختلاف کردند که آن هم مخالف نص صریح قرآن کریم است . اما در بحث توسل آماده مناظره هستیم .
مجری :
از شما استاد یزدانی عزیز و هم چنین شما بینندگان محترم تشکر و قدر دانی میکنیم .