درباره نویسنده

سید محمد یزدانی

دکتر سید محمد یزدانی امامت پژوه و پاسخگوی شبهات وهابیت

مطالب مرتبط

8 Comments

  1. 4

    پارساع

    به نام خدا
    سلام علیکم
    از صراحت لهجه ام پوزش میطلبم
    ولیکن، همچون همیشه صرفاً هچل هفت افاضه نپودید استاد! 🙂
    نه از وهابیت دفاعی دارم و نه از سنی ها… فلذا چون از جایی که از سوی الله متعال، به نعمت عقل مزبن گشته ایم و دستور به تعقل و تفکر داریم ، سخنان شما برای هر کس، با نازل ترین مرتبه خرد و با ابتدایی ترین بهره مندی از عقل، به (کاریکاتور) شباهت دارد شیخنا!
    بهتر نیست به جای هوچب گری هاب کودکانه و افاضاتی که بیشتر در حد (استقلال سرور پرسپولیسه) میباشد و به جای بازی با اسناد و مدارک و رو حوضی های عوامانه عاقل پران، کمی محققانه تر و واقع گرایانه تر بحث نماییم؟!!
    باور کنید برای اثبات مکتب و رد مخالف ، هبچ نیازی به داستان سرایی های موهوم و روش های اینچنبن نخ نما و بی مصرف نیست!

    حسرت به دلمان مانده گه برای یک مرتبه هم شده، چهارکلام سخن درس و حسابی از حضرتعالی بحوانیم یا بشنویم…

    خودمانیم…سید! شما هم عجب اعتماد به نفس بالا و چه روی طویلی داری برای خودت! :))

    هوالشافی!
    از خداوند متعال برای همه اساتبد معظم و بزرگ و گنده و خیلی خیلی عالم(!) طلب شفای عقلی /فکری / اخلاقی /وجدانی عاجل داریم !

    نشاءالله که حال حضرتعالی هم یک روزی خوب میشود! 😀

    با علی سید…

    پاسخ
    1. 4.1

      yazdani

      سلام علی من اتبع الهدی
      از شما جماعت وهابی پاسخی غیر از شعار گرایی ، گزافه گویی ، توهین و بی ادبی نباید انتظار داشت . آن چه بنده در برنامه های خودم می‌گویم و استناد می‌کنم ، عین مطالبی است که در کتاب‌های خود شما آمده است و عین صفحات کتاب شما را به صورت اسکن شده نشان می‌دهم. آیا مطالب کتاب‌های اهل سنت و وهابیت؛ کاریکاتور، هچل هفت ، هوچی گری ، داستان سرایی ، بی مصرفی ، پر رویی و … است مولوی جان؟ اگر واقعا این گونه است که باید برای مذهبی که از آن پیروی می‌کنید و پیروان آن دعا کنید که : برای همه مولوی های معظم و بزرگ و گنده و خیلی خیلی عالم(!) و پیروان شان طلب شفای عقلی / فکری / اخلاقی / وجدانی عاجل داریم !

      اگر واقعا حرفی برای گفتن و دلیلی برای اثبات ادعاهایی دروغین وهابیت وجود داشت، نیازی به این گزافه‌گویی و شعار گرایی نبود ، کافی بود مطالب را به صورت عالمانه نقد کنید که من و همه خوانندگان استفاده و قضاوت می‌کردیم ؛ اما …
      منم از خداوند برای شما و تمام همفکرانتان ، هدایت به سوی حق را خواهانم .

      پاسخ
  2. 3

    سید حسین باب المراد

    سلام،استاد خسته نباشید استاد عمر بن خطاب در کجا به دنیا اومده؟ممنون ومتشکر

    پاسخ
    1. 3.1

      yazdani

      سلام . اطلاع دقیقی ندارم . از علامه گوگل سؤال بفرمایید .

      موفق باشید
      یاعلی

      پاسخ
  3. 2

    سید حسین باب المراد

    سلام علیکم،متشکر استاد، استاد پیشنهاد میکنم حتما این کلیپ رو که در مورد خودتون هست ببینید
    http://s6.picofile.com/file/8186493434/2.asf.html

    پاسخ
    1. 2.1

      yazdani

      سلام علیکم . بله خاطره جالبی بود که هیچ وقت فراموش نمی شود . دستم به لیوان خورد و تمام لباس‌های مجری هم خیس شد .

      موفق باشید
      یاعلی

      پاسخ
  4. 1

    سید حسین باب المراد

    سلام علیکم،استاد در مورد آیه 73سوره ی هود و آیه ی لاهله امکثوا که در جواب ضمیر مذکر در آیه ی تطهیر میدهند توضیحی بدهید،ممنون

    پاسخ
    1. 1.1

      yazdani

      سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
      در داستان حضرت موسي عليه السلام، اگر از كلمه «اهل» استفاده شده، به اين خاطر است كه علاوه بر همسر آن حضرت، يك يا دو فرزند حضرت موسي عليه السلام و خادم او نيز همراهش بودند؛ پس اطلاق «اهل» از اين جهت بوده است.
      شاهد بر اين مطلب استفاده از كلمه جمع مذكر «امْكُثُوا» است كه تنها همراه حضرت موسي عليه السلام همسر او بود، بايد از فعل مفرد استفاده مي‌كرد نه از فعل جمع.
      فخر رازي در تفسير خود در اين باره مي‌نويسد:
      «فقال لأهله امثكثوا» فيجوز أن يكون الخطاب للمرأة وولدها والخادم الذي معها ويجوز أن يكون للمرأة وحدها ولكن خرج على ظاهر لفظ الأهل فإن الأهل يقع على الجمع، وأيضاً فقد يخاطب الواحد بلفظ الجماعة تفخيماً أي أقيموا في مكانكم.
      التفسير الكبير ج 22 ص 14
      و علامه آلوسي مي‌نويسد:
      «قال لأهله امكثوا» أي أقيموا مكانكم وكان معه عليه السلام على قول امرأته وخادم ويخاطب الاثنان بصيغة الجمع وعلى قول آخر كان معه ولدان له أيضا اسم الاكبر جيرشوم واسم الاصغر اليعازر ولدا له زمان إقامته عند شعيب
      روح المعاني ج 20 ص 72
      و شوكاني نيز مي‌نويسد كه بنا بر قولي مقصود حضرت موسي عليه السلام همسر، فرزند و خادم آن حضرت است :
      قال لأهله امكثوا والمراد بالأهل هنا امرأتُه والجمع لظاهر لفظ الأهل أو للتفخيم وقيل المراد بهم المرأة والولد والخادم ومعنى امكثوا أقيموا مكانكم .
      فتح القدير ج 3 ص 357
      علامه طباطبائي در تفسير خود مي‌نويسد:
      وكذا في قوله خطابا لأهله : ( امكثوا ) الخ ، شهادة على أنه كان معها من يصح معه خطاب الجمع .
      و محقق تفسير الميزان در پاورقي مي‌نويسد:
      وفى التوراة الحاضرة أنه حمل معه إلى مصر امرأته وبنيه (سفر الخروج الأصحاح الرابع آية 20) .
      تفسير الميزان، السيد الطباطبائي، ج 16 ص 32
      حتى برخي از دانشمندان سني به صراحت گفته‌اند كه همسر حضرت موسي عليه السلام در همان زمان پسري به دنيا آورده بود . زمخشري در الكشاف، ابن جوزي در زاد المسير، بدر الدين عيني در عمدة القاري، ثعلبي و نسفي در تفسيرشان نقل كرده‌اند كه :
      استأذن موسى شعيباً في الرجوع إلى أمه فخرج إلى أهله فولد له في الطريق ابن في ليلة شاتية مظلمة مثلجة…
      عمدة القاري ج 15 ص 285
      تفسير الثعلبي ج 6 ص 239
      الكشاف ج 3 ص 55
      زاد المسير ج 5 ص 272
      تفسير النسفي ج 3 ص 51
      و در آيه «قالُوا أَ تَعْجَبينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ» مقصود تمام خانواده حضرت ابراهيم عليه السلام است نه فقط همسر او .

      موفق باشید
      یاعلی

      پاسخ

گذاشتن پاسخ به

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق اين سایت متعلق به همه شیعيان اميرمؤمنان علیه السلام است