درباره نویسنده

سید محمد یزدانی

دکتر سید محمد یزدانی امامت پژوه و پاسخگوی شبهات وهابیت

مطالب مرتبط

9 Comments

  1. 4

    ابن تیمیه

    بنده تمام برنامه های راه و بی راه شما رو دیدم و در سایت تون هم خوندم!
    (الان هم هم همواردی که در کامنت تون گفتید رو دوباره خودندم)

    بازهم می گم ابدال با واسط فیض فرق می کنه! شما در هیچ کدام از برنامه هاتون نتونستید از علما اهل سنت که ابدال رو قبول داشتند موردی بیارید تا ثابت بشه انها هم اعتقاد داشتند ابدال, فیض رو به مردم می رسونند! همه جا گفتید به برکت ابدال یا به وجود انها! چنان می شود! نگفته شده به وسیله انها.

    حرفی که از ذهبی زدید مورد قبول علما نیست در درست بودنش شک است! هر حرفی به خودی خود مورد قبول نیست!

    در مورد شپش و این حرف ها … قبول می کنم.

    مرد بودن در این نیست که خودم رو معرفی کنم! ایمیل بدم! شما فرض بگیرید یک جوان اهل سنت هستم که توان نداشتم با شما در ماهواره تماس بگیرم اینجا می خوام حرف ها تون رو بشنوم! تحلیل تان را بشنوم!

    شاید حرفتون رو قبول کردم هدایت شدم!! باشه بنده پیروی شیخ هستم از نظر شما نادان! بنده را از نادانی در بیارید تا مرید شما شوم!

    ولی نامردی یعنی اینکه شما حرف بزنید استدلال کنید ولی برای حرفتون سند ارائه ندید!

    شما برای کدام یکی از حرف هاتون سند دادید؟!
    فقط مواردی که در سایت و برنامه تون مطرح کردید رو گفتید برو بخون. باشه قبول رفتم خوندم…

    شما بگید کدام عالم استدلال های شما رو قبول کرده!؟ ریشه این استدلال در کدام کتابه؟!
    صرفا اینکه استدلال شما اصولی است که دلیل نمی شه!

    شما گفتید اگر دلیل باشه سیاق حجت نیست!
    خوب! دلیلتان کدام است؟! چرا نمیگید؟!

    مگر در همین برنامه از بخاری نیاوردی که گفته بود مستجاب الدعوه هستند؟!

    روایت از شیعه اوردید چرا جرات نمی کنید بگید سند نداره! و جرات نمی کنید بگید چرا علماتون روایت بی سند رو بالای منبر به خورد مردم می دند؟!

    دوبار جواب من رو دادید ولی نتونستید روایت شیعه ای که اوردید و علماتون بالای منبر می گند رو ثابت کنید.!

    وقت ندارید جواب ندید ولی اگر جواب می دید وقت بذارید سند بدید! البته مواردی که در سایت گفتید وظیفه ام هست برم بخونم چون گفتید, ولی مواردی که می گید در سایت نیست رو باید سند بدید.

    یا الله.

    پاسخ
    1. 4.1

      سید سجاد موسوی

      ابن تیمیه احترام خودت نگه دار و به استاد توهین نکن
      اگر اومدی بحث علمی کنی احترام رو نگه دار
      استاد هرچیزی که گفت از کتاب های شما آورد و اگر میخوای توهین کنی برو به علماتون فش بده که به شما توهین کردند
      دوما استاد چنین شخصی نیست که به این بادها بلرزه
      که یه بچه ای مثل تو بیاد جلوش قد علم کنه و انه رجلی بگه
      و استاد نتونه جوابش رو بده
      منتطر باش تا استاد جوابت رو بده
      دیگه هم توهین نکن
      مگه ما چندتا استاد یزدانی داریم
      استاد تو قلب ما جا داری
      زیر سایه مولی امیرالمومنین باشید
      یاعلی مدد

      پاسخ
    2. 4.2

      yazdani

      اگر درست جستجو کرده بودی، چنین اشتباهی نمی کردی و نمی گفتی :
      «بازهم می گم ابدال با واسط فیض فرق می کنه! شما در هیچ کدام از برنامه هاتون نتونستید از علما اهل سنت که ابدال رو قبول داشتند موردی بیارید تا ثابت بشه انها هم اعتقاد داشتند ابدال, فیض رو به مردم می رسونند! همه جا گفتید به برکت ابدال یا به وجود انها! چنان می شود! نگفته شده به وسیله انها.»

      در همین صفحه اول این مطلب را چطور ندیدی :
      http://smyazdani.ir/?p=2196
      خوب بخوان و بعد حرف بزن .
      پس معلوم شد که دقت نمی کنی و مثل اربابت ابن تیمیه از روی هوا حرف می زنی .

      ×××××
      اما این که گفتتید :
      «حرفی که از ذهبی زدید مورد قبول علما نیست در درست بودنش شک است! هر حرفی به خودی خود مورد قبول نیست!»
      سخن بسیار مضحکی است . ایشان گفته است که پیروان ابن تیمیه آدم های کودن و احمقی هستند و … . همین که ذهبی این حرف را زده است، برای ابن تیمیه و تمام پیروانش تا قیام قیامت کافی است .
      شخصیتی این حرف را زده است که علم رجال اهل سنت به او بستگی دارد و او ستون علم حدیث و رجال اهل سنت و به قول خودتان امام الجرح و التعدیل است .

      شما گفته اید که علما سخن او را قبول ندارند، کدام عالم سخن او را رد کرده است؟ می شود یک مورد نشان بدهید؟

      علمای اهل سنت نه تنها پیروان ابن تیمیه را کودن و احمق می‌دانند؛ بلکه همگی تصریح کرده‌اند که پیروان ابن تیمیه خوارج عصر هستند .
      کافی است نگاهی به این لینک بیندازید :

      http://smyazdani.ir/?p=104

      و بر اساس روایات، خوارج سگ های اهل جهنم هستند.
      و ابن تیمه سگ گله سگ‌های جهنم .

      ×××××
      خوشبختانه شپشو بودن ابن تیمیه و خوردن آب غسل نجس و کثیف او توسط پیروانش را پذیرفتی .
      آیا همین کافی نیست برای اثبات کودن و احمق بودن پیروان ابن تیمیه؟
      آیا همین کافی نیست برای این که ثابت شود عمل و گفتار پیروان ابن تیمیه باهم تفاوت دارد و پیروان ابن تیمیه همگی منافق و طبق فتوای خود ابن تیمیه کافر هستند؟

      ابن تیمیه ، تبرک به مردگان را کفر و شرک اکبر می‌داند؛ اما پیروانش به آب غسل نجس او و همچنین شپش‌های جنازه اش تبرک کرده‌اند . پس تمام پیروان او کافر هستند.

      ×××××
      اما بحث وساطت در فیض !
      وساطت در فیض از ضروریات مذهب شیعه است . نه یک روایت ؛ بلکه صدها روایت صحیح السند در این باره وجود دارد. به روایت صحیح السند جامعه کبیره، زیارت غدیریه و … به عنوان نمونه می توانید مراجعه کنید .
      اصلا نیازی نیست که بنده در بحث با سگ های اهل جهنم ، به روایات مذهب حقه اهل بیت علیهم السلام اشاره‌ای داشته باشم . اون روایات را هم به عنوان نمونه ذکر کردم .

      ×××××
      گفته اید:
      «شاید حرفتون رو قبول کردم هدایت شدم!! باشه بنده پیروی شیخ هستم از نظر شما نادان! بنده را از نادانی در بیارید تا مرید شما شوم!ولی نامردی یعنی اینکه شما حرف بزنید استدلال کنید ولی برای حرفتون سند ارائه ندید!»

      من اصولا به هدایت پیروان ابن تیمیه مطمئن نیستم ؛ چون همان طور که علمای اهل سنت تصریح کرده‌اند ، آن‌ها کودن، احمق و از سگ‌های اهل جهنم هستند . مگر این که معجزه‌ای شود که این هم بسیار بعید است .
      اگر من از کتاب‌های شیعه برای اثبات وساطت فیض ائمه علیهم السلام ، مطلبی بیاورم، شما می‌پذیرید و هدایت می‌‌شوید؟
      آیا این دروغی که می‌گویید، راست می‌شود؟
      باور نمی‌‌کنم.

      ×××××
      شما قبلا گفته بودید که مقصود ابن تیمیه از ابدال این است که آن‌ها واسطه فیض هستند؛ اما به این صورت که خداوند به برکت وجود آن‌ها به بندگانش فیض می‌رساند .
      و باز در مورد دیگر گفتید که مقصود ابن تیمیه این است که آن‌ها مستجاب الدعوة هستند نه تقسیم کننده روزی .
      لطف کنید ، به صورت صریح، روشن و مستدل این مطلب را از کتاب‌های خود ابن تیمیه ، ثابت کنید و گر نه با شجاعت و قاطعیت بگویید که دروغ گفته‌ام . هرگز چنین مطلبی در کتاب‌های ابن تیمیه یافت نمی‌شود. اگر هست، لطفا عین مطلب ایشان را بنویسید.
      اگر هم ثابت شود که ابن تیمیه چنین اعتقادی داشته است و شما مستند آن را بیاورید، تازه کفر او را هم ثابت کرده‌اید؛ چون خود ابن تیمیه در جای دیگر، این اعتقاد را باطل دانسته و تصریح کرده است که اگر کسی چنین اعتقادی داشته باشد، کافر و مشرک است .
      پس یا شما دروغگو هستید، یا ابن تیمیه کافر است. البته مانعۀ الجمع نیست و گزینه قطعی همین است.

      ×××××
      گفته‌اید :
      «دوبار جواب من رو دادید ولی نتونستید روایت شیعه ای که اوردید و علماتون بالای منبر می گند رو ثابت کنید.! وقت ندارید جواب ندید ولی اگر جواب می دید وقت بذارید سند بدید! البته مواردی که در سایت گفتید وظیفه ام هست برم بخونم چون گفتید, ولی مواردی که می گید در سایت نیست رو باید سند بدید».

      بنده گنده‌تر از شما را در این بحث سرجایش نشانده ام . عبد الله حیدری یا همان نعثل یا به قول آگاهان اهل سنت، ملنگ زاده مشنگ زاییده ، قبلا در مباحث عقائد شیعه از کتاب‌های شیعه با من بحث کرده است . چنان کوبنده جوابش را دادم که در برنامه زنده گریه کرد و تا چندین ماه اصلا در شبکه های وهابی حاضر نمی‌شد .
      اتفاقا در بحث‌هایی که با این وهابی (به قول علمای اهل سنت ؛ سگی از سگ‌های جهنم) داشته‌ام ، روایاتی آورده‌ام که وساطت در فیض را هم ثابت می‌کند و اتفاقا خود او هم صحت این روایات را پذیرفت . مثل روایت جامعه .
      لطفا به سایت ولی عصر مراجعه فرمایید و مقاله چهل حدیث پیرامون امامت را بخوانید . هم وساطتت فیض در آن روایات بحث شده است و هم سایر اعتقادات حقه مذهب شیعه.

      ×××××
      چرا از بحث تناقض ابن تیمیه پاسخ ندادی؟ او در جای گفته بود که اعتقاد به ابدال کفر و شرک اکبر است و در جایی دیگری خود آن را پذیرفته بود. آیا او کافر است یا اعتقاد به ابدال درست است؟

      والسلام علی من اتبع الهدی.

      پاسخ
  2. 3

    ابن تیمیه

    اینکه به جای جواب رو به حرف های بچه گانه اوردی نشون میده حرفی برای گفتن ندارید!

    پس تا اینجا مشخص شد روایتی که اوردی سند نداره! چون جوابی به حرفی که زدم ندادی! حرف بی سند زدن نشانه نادانی شماست! و جالبه مخاطبین بدونند همین روایت رو سرچ کنید علامه های و مراجع شیعه همین روایت رو بالای منبر برای مردم می خونند! و اگر سند نداشته باشد که شما هم نتونستی ثابت کنی ! یعنی انها هم نادان هستند!

    در مرود سیاق شما بهتر می فهمید یا علامه طباطبایتان؟! کی همچین استدلالی که شما گفتید کرده!؟
    ایه قبل ادامه ایه بعد است و کاملا روشنه که ایه در مورد صدقه است نه چیز دیگه!

    کجا ذهبی همچین حرفی زده که شما زدید! سند و مدرک بدید! متن عربی بیارید دقیق ترجمه کنید تا همه ببینند!

    جواب کامنت قبلم 2روز طول کشید جواب بدید! ببینم جواب این رو کی می دی! من هر روز سر می زنم تا جواب بگیرم!

    اینقدر مرد هستم اگر شما درست گفته باشید بپذیرم!

    راستی یادم رفت کجا شیخ السلام ابن تیمیه حرف شما رو زده؟!

    اولا ابدال با واسط فیض فرق می کنه!

    ابدال کسانی هستند که به برکت انها خدا مثلا بلا رو از مردم بر میداره! این نظر اونهایی است که قبول دارند نه من!

    ولی وساطت در فیض یعنی خدا می ده به امام شما! امام شما بین مردم تقسیم می کنه! نه اینکه به برکت اونها به مردم روزی بده!!

    دوما شیخ السلام ابن تیمیه منظورشون از ابدال مستجاب الدعوه است همان طور که امام بخاری همین رو گفتند نه ابدالی که صوفیان منحرف قبول دارند.

    امیدوارم این بار برخلاف کامنت قبل که اصلا روایت رو توضیح ندادی! به تک تک حرف ها جواب بدید!

    منتظرم استاد یزدانی!
    یا الله.

    پاسخ
    1. 3.1

      yazdani

      این که ابن تیمیه شپش زده بود که مردم مجبور شدند به خاطر دفع شپش او ، ریسمانی را به جیوه آغشته کنند و به گردنش بیندازند، حرف های بچه گانه است؟
      واقعا عجیبه . کافیه در قسمت جستجوی همین سایت کلمه شپش رو جستجو کنید تا مستندات آن را با چشم خود ببینید . شاگردان ابن تیمیه شهادت داده اند و داستان شپش های کثیف ابن تیمیه و خوردن آب غسل او را نقل کرده اند .

      در باره ذهبی هم می توانید جمله نامه ذهبی به ابن تیمیه را جستجو کنید . من در همین برنامه راه و بیراه مفصل هم اسکن ها و مستنداتش را نشان داده ام و هم ترجمه دقیق کرده ام .
      این که وهابی ها و پیروان ابن تیمیه عقل ندارند و کودن هستند، را ذهبی گفته است . امام الجرح و التعدیل شما . پس حرف های بچه گانه نیست.

      در باره وساطت در فیض از دیدگاه ابن تیمیه و دیگر علمای اهل سنت، بازهم در همین سایت مستندانش را نگاه کنید . اگر خوانده بودید این گونه قضاوت نمی‌کردید .
      در کجا ابن تیمیه گفته است که مقصود از ابدال ،‌ مستجاب الدعوۀ بودن هست؟ شما کاری غیر از دورغ گفتن ندارید .
      من در همین برنامه راه و بیراه ، هم انکار ابدال و هم تأییدش رو از ابن تیمیه آورده ام . ابن تیمیه از یک طرف اعتقاد به ابدال را کفر می داند و از طرف دیگر آن را تأیید می‌کند و می گوید که آن‌ها واسطه فیض هستند.لطفا مطالب مرتبط با ابدال را بخوانید و بعد نظر بدهید . مرد هستی از این مطلب جواب بده که چرا ابن تیمیه خودش و تمام پیروانش را تکفیر کرده است؟

      اما بحث آیه وساطتت در فیض .
      من استدلالم کاملا اصولی بود . اگر جوابی برایش نداری ، دست و پا زدن فایده ای نداره . علامه طباطبائی ترجمه تحت اللفظی کرده است . آیا گفته است که این آیه دلیل بر وساطت در فیض نیست؟ می توانید عین جمله ایشان را به ما نشان بدهید؟
      بر فرض که سیاق در این جا حجت باشد، بازهم مورد مخصص نمی شود . چه کسی گفته است که مورد مخصص می‌شود؟ چه کسی گفته است که شأن نزول مخصص می‌شود؟

      امیدوارم که متوجه این استدلال شده باشد هر چند که بعید می دانم ؛ چون به سخن ذهبی در باره پیروان ابن تیمیه کاملا اعتقاد دارم .

      شما این قدر مرد نیستی که با نام خودت وارد سایت بشوید . حتی جرأت نداری ایمیل خود را بنویسی.
      من به محض دیدن مطلب شما آن را علنی کردم و جواب دادم . من این قدر فرصت ندارم که بیست و چهار ساعته منتظر دیدگاه شما باشم و جواب بدهم . هر وقت که مطلب و پاسخ شما را دیدم ، حتما پاسخ خواهم داد . البته اگر ارزش پاسخ دادن داشته باشد.

      پاسخ
  3. 2

    ابن تیمیه

    يزدانی!
    یک روز از سوالم گذشت! هنوز منتظرم!
    اگر نمی تونید جوابم بدید نظرم رو نشون مخاطبین بدید شاید یکی تونست از حرف های شما دفاع کنه!

    یا الله.

    پاسخ
  4. 1

    ابن تیمیه

    واقعا در تحریف ایات یگانه ای استاد! بیچار شیعیان که ندیده و نشنیده حرف شما رو قبول می کنند!

    در ایه 59 سوره توبه با توجه به ایه قبل موضوع صدقه است نه چیز دیگه! از صدقه ای که خدا و پیامبرش به دستور خدا میدهد, نه ان تخیلاتی که شما ازش درواردید!

    به تفاسیر شیعه هم نگاه کنید همین رو گفته!!

    المیزان:
    و معناى آيه اين است كه : آرزو مى رفت كه آنچه را خدا و همچنين رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) به امر او به ايشان از صدقات و يا غير آن داده بگيرند، و بگويند خداى سبحان بجاى ساير اسباب جهان ما را بس است، و ما دوستدار فضل اوئيم، و طمع داريم كه از فضل و كرم خود و بدست رسول گرامى اش به ما بدهد.

    روایتی هم که از صادق (رض) اوردید سند نداره!

    امیدوارم جرات نشان دادن نظرم رو داشته باشید و جوابی هم اگر دارید ارائه بدید!

    یا الله

    پاسخ
    1. 1.1

      yazdani

      جناب ابن تیمیه !!!!! چطوری از گور سردرآوردی و اومدی سایت من ؟!!!
      از دست شپش ها راحت شدی یا هنوز اذیتت می کنه ؟

      اما پاسخ ادعای شما
      اولا : سیاق زمانی حجت است که دلیل وجود ندارد نداشته باشد . سیاق قرینه است و قرینه در برابر دلیل ارزش استدلال ندارد .
      ثانیا: شأن نزول و مورد، هرگز نمی تواند مخصص باشد . درست است که آیات قبل در باره صدقات است ؛‌ ولی این آیه عام است .
      ثالثا: خود شما (ابن تیمیه) که وساطت در فیض را در باره ابدال پذیرفته، دلیلش چی بوده؟ آیا بدون دلیل حرف زده و دروغ گفته ؟ هر دلیلی ابن تیمیه داشت ، می پذیریم و حد اکثر از این آیه و روایت دست برمی‌داریم.
      البته فکر نمی کنم که عقل پیرو ابن تیمیه این اندازه قد بده که استدلال‌های اصولی را بفهمد ؛ چون همان طور که ذهبی گفته پیروان ابن تیمیه مردمی کودن و بی عقل هستند .

      پاسخ
      1. 1.1.1

        ابن تیمیه

        راستی یادم رفت در کامنت قبلی بگم

        شما نوشتی سیاق زمانی حجت است که دلیل وجود نداشته باشد! و قرینه در برابر دلیل ارزش ندارد!

        می شه شما بفرمایید دلیلتان چیست؟! ما که دلیلی ندیدیم!

        پاسخ

گذاشتن پاسخ به

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق اين سایت متعلق به همه شیعيان اميرمؤمنان علیه السلام است