جنایات وهابیت در مکه ، کربلا . کشتن پیر مرد مؤذن . هجوم وهابیت به کربلا و کشتار شیعیان و تخریب حرم سید الشهداء علیه السلام
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
برنامه ” راه و بیراه ” قسمت هفتم
تاریخ : 25/01/93
موضوع : جنایات وهابیت علیه مسلمانان
دانلود فیلم برنامه راه و بیراه قسمت هفتم
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
سلام و درود و رحمت خداوند برشما بینندگان عزیز و ارجمند
خیلی خوشحالیم که باز هم در خدمت شما هستیم برنامه ای دیگر از سلسله برنامه های راه و بیراه . برنامه ای به خاطر رسوا کردن وهابیت ، نشان دادن تاریخچه وهابیت ساخته شده. و نشان دادن نقاطی که باید برای جوانان روشن شود و همه مردم بدانند وهابیت چیست ؟ از کجا آمده ؟ چه کارهایی را انجام می دهد و نظر مذاهب مختلف نسبت به وهابیت بوده و هست .
طبق معمول هفته های گذشته در خدمت استاد عزیز و چهره آشنا ، استاد یزدانی هستیم . بنده عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما .
سلام علیکم و رحمت الله
استاد یزدانی :
سلام علیکم و رحمت الله
اعوذ بالله من الشیطان اللعین الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله الذی اظهر الوجود ومنه بدأ کل حمد وإلیه یعود و الصلاة والسلام علی شاهد و مشهود لکل موجود محمد المحمود وعلی آله آل الله الودود خلفاء الله علی عالم الغیب و الشهود سیما الحجة بن الحسن المهدی المنتظر الموعود
من هم سلام و عرض ادب دارم خدمت شما و تمامی بینندگان عزیز شبکه جهانی ولایت .
مجری :
ما در برنامه های گذشته تاریخچه ای از وهابیت را گفتیم و استاد عزیز مدارکی را ارائه دادند ، مبنی بر این که وهابیت از کجا آمد و کلیاتی در این خصوص گفته شد در مورد تکفیر وهابیت ، نظر علما اهل سنت در باره وهابیت ، نظر وهابیت در باره علما اهل سنت و همچنین نظر وهابیت در باره شیعیان و سایر مذاهب را با هم دیدیم .
نظرشان در باره تکفیر اهل سنت ، جماعت تبلیغ ، اشاعره و همه پیروان فقهی و کلامی اهل سنت و توهین هایی که به علما اهل سنت داشتند و در آخر تکفیر پیامبران الهی که حتی گفته بودند که این پیامبران از ابتدا کافر بودند و بعد موحد شده اند و برخی از پیامبران کافر شدند و دلیلی بر توبه آن ها ارائه ندادند .
اسم وهابیت را که انسان می شنود در مقابل کشت و کشتار ، تکفیر و ترور قرار می گیرد . امشب ان شاء الله می خواهیم برنامه ای در باره جنایات وهابیت داشته باشیم .
استاد یزدانی بفرمایید که در خصوص امشب چه برنامه ای ارائه می دهید .
استاد یزدانی :
اگر ما بخواهیم جنایات وهابیت را در طول تاریخ نام ببریم ، باید به اندازه همان تاریخ برنامه داشته باشیم ؛ چون روزی نبوده که وهابیت سر برآورده باشد و در آن روز ، در یک منطقه از دنیا کسی را نکشته باشد ، سری را نبریده باشد و … . اصلا آن روز وجود ندارد .
ما فقط امشب گوشه هایی از جنایات وهابیت که در دولت های مختلف خودشان انجام دادند را خیلی خلاصه بگویم و ان شاء الله از هفته های آینده وارد مباحث علمی تر می شویم .
کشتن مردم مکه :
یکی از جنایاتی که این ها در زمان مؤسسان وهابیت انجام دادند ، کشتن مردم مکه است . مکه ام القرای جهان اسلام است و به عنوان نقطه مرکزی اسلام به حساب می آید . این که تمام مردم این شهر کافر و مشرک شده باشند ، انصافا برای هیچ کس قابل باور نیست .
ما هفته های گذشته مطالبی نشان دادیم که این ها گفته بودند که تمام مردم مکه و مدینه کافر شده اند و کشتن همه این ها واجب است. وچون این ها همه را کافر میدانند ، به شهر مکه حمله کردند و وضعی را به وجود آوردند که مردم در آن محاصره طولانی مجبور شدند ، گوشت سگ و اجساد مردم را بخورند .
کتاب الدرر السنیه فی الرد علی الوهابیه ، تألیف السید احمد بن السید زینی دحلان ، مفتی مکه مکرمه این کتاب را در بین دو دوره حکومت وهابیت نوشته و بسیار کتاب مهمی است . چاپ مکتبه الاحباب ، صفحه 117 :
ثم قصدوا مکة فی الحرام من سنة 1218 ….
در سال 1218 وهابی ها قصد هجوم به مکه مکرمه را کردند . شریف که حاکم مکه بود ، جرأت و قدرت جنگیدن با این ها را نداشت . مکه را ترک کرد و به جده رفت . بعد از مدتی به همراه پاشای جده ، که ازط رف عثمانی ها گماشته شده بود ، به مکه برگشتند و با آن ها جنگیدند .
ثم تتابع بینه و بینهم الحرب …
سپس بین شریف و وهابی ها جنگی درگرفت و این جنگ تا سال 1220 ادامه داشت . وهابی ها در این جنگ پیروز شدند و اطراف مکه را محاصره کردند
حتی اشتد البلا ء وعم الغلاء وأکل الناس الکلب والجیف
بلا و گرانی فرا گیر شد . به حدی این وضعیت فجیع شد که مردم مکه مجبور به خوردن سک و مردار ها شدند . وقتی وضعیت به این حد رسید ، شریف غالب حاکم سنی مذهب مکه ، مجبور شد که با این ها صلح کند و این ها وارد مکه شدند و مکه هنوز هم در تصرف این هاست .
ببینید چه وضعی را برای علما اهل سنت و مردم مکه به وجود آوردند. در آن جا شیعه ای نبود ، شاید اصلا وجود نداشت ، اگر هم بود خیلی کم بود .
ما قبلا نشان دادیم که وهابیها علمای مکه را مجبور کردند که منشوری را امضاء کنند و بگویند که ما قبلا مشرک و کافر بودیم ، به کفری گرفتار بودیم که باعث شد خون ما حلال باشد و ما باید به این دین جدید ایمان بیاوریم .
این هم جنایات وهابی ها با مردم مکه بود .
مجری :
یعنی با توجه به این که تاریخ تکرار می شود و باید باعث عبرت شود ، اگر گروهی بخواهند از وهابیت حمایت کنند ، باید گوشت حیواناتی مثل سگ را بخورند .
استاد یزدانی :
از این اتفاقات زیاد افتاده مثلا در افغانستان سالی که وهابی ها بامیان را تصرف کردند و میخواستند دره صوف را بگیرند ، آن جا هم همین اتفاقات افتاد و مردم مجبورشدند که علف بخورند. در افغانستان مردم شیعه بودند و به هیچ وجه تسلیم نشدند ؛ ولی مردم مکه مجبور به تسلیم شدند .
مطلب بعدی در مورد این که وهابی ها چقدر وحشی بودند ، مطلبی است که وزیر تام الاختیار عربستان سعودی در لندن کتابی را نوشته که واقعا انسان تعجب می کند که این ها چه آدم های وحشی بودند .
کتاب جزیره العرب فی قرن العشرین ، نویسده آقای حافظ وهبه وزیر تام الاختیار و نماینده فوق العاده عربستان سعودی در لندن ، چاپ مطبعه لجنه التألیف و الترجمه و النشر 1354 هـ – 1935 م ، صفحه 249 خاطره ای را نقل می کند از ملک عبدالعزیز و او هم از جد خودش سعود بن عبد العزیز بن محمد شنیده است :
کان سعود مشهورا بالقسوة علی المجرمین . سمعت مرارا من جلالة الملک أنه حبس مرة بعض شیوخ المطیر .فجاء بعض کبارهم للإستشفاع لهم وأنس منهم روح الإعتزار فأمر بقطع رؤس المسجونین وأحضر رؤوسهم علی مائدة قدمت لبنی عمهم الذین جاءوا للإستشفاع فیهم ثم أمرهم بالأکل من المائدة
آقای سعود بن عبدالعزیز بن محمد در قساوت و سنگدلی بر مجرمین مشهور بود . نویسنده می گوید : من بارها از ملک سعود شنیدم که یک بار بعضی از شیوخ منطقه مطیر را زندانی کرده بود که همه سنی مذهب هستند . بعضی از بزرگان آن ها برای شفاعت آمدند و می خواستند که عذر خواهی کنند . این ملک سعود قسی القلب دستور داد که سر این زندانی ها را قطع کنند . بعد سفره ای آماده کردند و این سرها را بر سر سفره حاضر کردند .
این سرها، سرهای پسر عمو های کسانی بود که برای شفاعت آمده بودند . سپس دستور داد که از این سفره بخورند .
چقدر انسان باید وحشی باشد که چنین کاری را بکند . در طول تاریخ فکر نمیکنم که سابقه داشته باشد .
وقد قص هذه الحکایة جلالة الملک عبد العزیز علی بعض شیوخ مطیر الذین جاءوا للإستشفاع فی فیصل الدویش
ملک عبدالعزیز این داستان جد خود را برای عده ای از شیوخ مطیر تعریف کرد که برای شفاعت از فیصل الدویش آمده بودند تا بترسند و دیگر این کار را نکنند .
بنده در این باره تحلیلی نمی کنم و قضاوت را بر عهده بزرگان اهل سنت و بینندگان عزیز می گذارم .
باز در چاپ دیگری که دار الآفاق العربیه آن را انجام داده که سفیر مملکه العربیه السعودیه بلندن زده در صفحه 220 با کیفیت پایین تر آمده است .
همین مطلب را ناصر السعید در کتاب تاریخ آل سعود که از بزرگان اهل سنت است ، نقل کرده است با عنوان
آل سعود یقطعون الرؤوس البشریه و یقدمونها مع الطعام :
آل سعود سر مردم را می بریدند و آن را همراه غذا به خانواده و فامیل آنها تقدیم می کردند .
بعد همین مطلب را می نویسد و در آخر آن مطلب میگوید :
لما رفضوا الأکل ، أمر سعود الأول بقتلهم
وقتی که آن ها از آن نخوردند دستور داد که سر آن ها را ببرند .
باز هم ادامه می دهد که ملک عبد العزیز کار جد خود را تکرار کرد و فیصل الدویش را کشت
و توضأ بدمه ثم قام لأداء الصلاة
و با خون فیصل الدویش وضو گرفت و بعد نماز خواند !!!.
فکر نمی کنم که اگر روزی شیطان بر انسان مسلط شود ، چنین جنایاتی را انجام دهد . این فقط کار وهابی هاست . عکس هایی که از جنایات خود پخش می کنند و به آن افتخار می کنند . سر مسلمانی را بریده اند و آن را داخل ظرفی گذاشتند و زیر آن را روشن کرده اند یا عکسی از سر بریده خلبان صوری که آن را کباب می کند .
کاری که ملک عبد العزیز و سعود بن عبد العزیز در تاریخ وهابیت انجام می دادند ، امروز این ها انجام می دهند . به همه مردم اهل سنت تذکر می دهم که اگر روزی وهابیت بر منطقه شما مسلط شود ، یقین داشته باشید که این کارها را انجام خواهند داد همان طور که در پاکستان این کار را با اهل سنت و شیعه انجام می دهند .
همان طورکه طالبان در افغانستان در مزار شریف انجام داد ، آن ها که شیعه نبودند . آن ها ازبک و اهل سنت بودند . با شیعه هم این کار را کردند . اگر ما جلوی وهابیت را نگیریم و با آن ها مقابله نکنیم همین اتفاق برای مردم هر منطقه که وهابیت به آن جا برود ، می افتد .
کلیپی هست که خیلی درد آور است اما من از بیننده های عزیز خواهش میکنم که کسانی که نمی توانند نگاه کنند ، چند دقیقه ای از جلوی گیرنده ها ی خود کنار بروند و این کلیپ را نبینند .
کلیپ 01 :
فوتبال با سر های بریده
مجری :
ملاحظه فرمودید حقوق بشر ، آزادی عمل ، انسان دوستی ، آزادی بیان . حداکثر کاری که این مجرمینی که سرهای آن ها را بریدید ، چیست که با سرهای آن ها فوتبال بازی می کنید . از جنگ با پیامبر که بالا تر نیست . همان صحابه ای را که شما قبول دارید و در کنار پیامبر بودند با مجرمین چنین کاری را می کردند؟ .
استاد یزدانی :
قضاوت را به عهده بینندگان عزیز می گذاریم . این ها هیچ کدام شیعه نبودند ، همه سربازان دولت پاکستان بودند که سنی مذهب هستند . وهابی شیعه و سنی نمی فهمد فرقی به حال آن ها نمی کند ، آن ها همه را می کشند .
باز هم مطلب دیگری که در کتاب تاریخ نجد آمده . کتاب عنوان المجد فی تاریخ النجد ، الجزء الاول ، نویسنده شیخ عثمان بن عبد الله بن بشر نجدی الحنبلی شاید اولین کتاب تاریخی که خود وهابی ها د رباره تاریخ آل سعود نوشتند ، همین کتاب باشد که تاریخ جنگ های وهابی ها را به صورت کامل آورده است .
جلد اول ، صفحه 123 حوادث سال 1188 هـ :
ثم إن سعود بعث سریة إلی بلد الزلفی
آقای سعود بن عبد العزیز لشکری برای جنگ به طرف سرزمین زلفی فرستاد . عدامه بن سویری را که از بنی حسین بودند به عنوان فرمانده آن ها انتخاب کرد و جنگ با مردم زلفی در خارج از شهر انجام شد .
فقاتلهم ، فظفر بهم و قتلهم أجمعین .
وقتی بر مردم زلفی پیروز شد ، همه مردم آن جا را کشتند .
این مطلب از کتاب خود وهابی ها ست حالا دروغ یا راست آن با خودشان .
کشتن مردم طائف :
اما کشتن مردم طائف که یکی او وحشیگیری های وهابی ها با مردم طائف است . همه مردم آن جا هم سنی مذهب بودند و شیعه ای در بین آن ها نبود .
کتاب الفجر الصادق فی الرد علی الفرقه الوهابیه المارقه ، نویسنده علامه بغداد جمیل صدقی الزهاوی از بزرگان اهل سنت است . از مهمترین کتاب هایی است که برضد وهابیت نوشته شده است . استدلال های بسیار قوی در اثبات شفاعت و توسل دارد و تاریخچه وهابیت را به طور خلاصه نوشته است . در صفحه 18 این کتاب :
ومن قبائح ابن عبد الوهاب : إحراقه کثیرا من کتب العلم ، وقتله کثیرا من العلماء وخواص الناس وعوامهم واستباحة دمائهم و اموالهم
از کارهای بسیار زشت محمد بن عبد الوهاب : آتش زدن کتاب های علمی و کشتن علما و خواص مردم و مردم عوام و خون و مال آن ها را حلال دانستند .
و نبشه لقبور الأولیاء وقد أمر فی الأحساء أن تجعل بعض قبورهم محلا لقضاء الحاجة
قبور بعضی از اولیا را شکافتند و آن را تبدیل کردند به دستشویی و توالت . همان کاری که با خانه حضرت خدیجه (س) کردند به اعتراف بزرگان اهل سنت .
در صفحه 19 : یکی از بزرگ ترین کارهای بد محمد بن عبد الوهاب و پیروانش انجام دادند :
وقتلهم الناس حین دخلوا الطائف قتلا عاما حتی استأصلوا الکبیر والصغیر وأودوا بالمأمور و الأمیر و الشریف والوضیع وصاروا یذبحون علی صدر الأم طفلها الرضیع
و زمانی که وارد طائف شدند قتل عامی انجام دادند که به بزرگ و کوچک رحم نکردند و فرقی برای آن ها نمی کرد که مأمور باشد یا امیر ، انسان معروف باشد یا پست . کارشان به جایی رسید که طفل شیر خوار را روی سینه مادرش سر بریدند . کسانی که قرآن یاد می گرفتند را تا آخر کشتند وقتی همه مردم را از خانه ها بیرون آوردند ، به سوی بازارها و مساجد رفتند ، هر جا که مردم را پیدا کردند را کشتند
و قتلوا الرجل فی المسجد و هو راکع و ساجد
وارد مسجد شدند در حالی که مردم در نماز بودند ، همه را کشتند . آن تعداد از مردمی که باقی مانده بودند را بیرون کردند در حالی که هوا بسیار سرد و یخبندان بود ، مردم را بدون لباس به بیابان ها فرستادند به صورتی که عورت آن ها لخت بود؛ حتی زن ها را هم لخت و برهنه در بیابان ها رها کردند .
این مطالب را یک عالم سنی بیان کرده است و قابل باور نیست که دروغ گفته باشد .
آیا این جنایات در تاریخ سابقه دارد ؟ آیا پیامبر (ص) با هند جگر خوار همین کار را کرد ؟ جنایت کارتر از او که در صدر اسلام نبود .
آیا صحابه ای که شما قبول دارید این کار را انجام دادند ؟ آیا امیرالمؤمنین (ع) در جنگ جمل و نهروان و صفین چنین کاری را کرد ؟ آیا در طول تاریخ کسی را سراغ دارید که زنان و مردان مسلمان را لخت و برهنه در بیابان رها کرده باشند .
این کارها فقط و فقط از یک وهابی ساخته است . انصافا این ها روی هرچه جنایتکار در طول تاریخ است را سفید کرده اند .
مجری :
استاد یزدانی خیلی جالب است که مدافعان از این ها با خود چه فکری کردهاند که از تفکر دفاع می کنند . ما زنان اهل سنت را ناموس خود می دانیم و حاضر هستیم که جانمان را برای دفاع از آن ها بدهیم . چنین کاری را با ناموس هم مذهبی خود شان کردند . ما در باره شیعه نمی گوییم که مشرک و مهدور الدم است . این زنان هم مذهبشان بودند .
استاد یزدانی :
باز جالب است که در صفحه بعد می گوید کتاب ها را آتش زدند و در بازارها ریختند و حتی کتاب هایی که روی زمین افتاده بودند را هم ورق ورق کردند و هیچ کتابی را سالم نگذاشتند حتی نسخه هایی از صحیح بخاری و مسلم و بقیه کتاب های حدیث و فقه همه را آتش زدند .
کلیپ دیگری هم هست که یک زن را در ملأ عام طبق چیزی که در سایت ها نوشته بودند به جرم شیعه بودن او را خفه می کنند .
مجری :
جنایات این ها بی پایان است و تک تک مواردی که استاد یزدانی نام بردند ، در کلیپ های آرشیو شده ، موجود است . در سوریه همین کارها را می کنند . این کلیپ را هم خودشان در کمپین های خود گذاشتند و افتخار هم می کنند .
کلیپ 02 :
خفه کردن یک زن به جرم شیعه بودن
استاد یزدانی :
باز هم در همین جنگ طائف یکی دیگر از بزرگان اهل سنت در کتاب عجائب الآثار ، نویسنده آقای عبد الله بن حسن الجبرتی ، جلد 3 ، صفحه 373 در باره وهابی ها بیان می کند :
فحاربوا الطائف و حاربهم أهلها ثلاثة أیام حتی غلبوا فأخذ البلدة الوهابیون و استولوا علیها عنوة و قتلوا الرجال وأسروا النساء و الأطفال و هذا دأبهم مع من یحاربهم
سه روز با مردم طائف جنگیدند تا این که پیروز شدند و شهر را گرفتند و به زور بر شهر مسلط شدند . مردها را کشتند و زنان و اطفال را به اسارت بردند ( این زنان همه اهل سنت بودند .) و این آقای جبرتی می گوید که این کار وهابی ها بود که در هر جا پیروز می شدند ، زنان و اطفال آن ها را به اسارت می بردند .
کشتن مردم احساء :
در احساء آن قدر جنایات فجیع است که خواندن همه آن فرصت زیادی می خواهد .کتاب عنوان المجد فی تاریخ النجد ، صفحه 216 از جلد اول :
وقتی ملک سعود به احساء رسید ، مزارع را از بین برد و خانه های مردم را آتش زد و دود سیاهی همه جا را گرفت به حدی که
و اسقط کثیرا من الحوامل فی الأحساء
بسیاری از زنان حامله در احساء سقط جنین کردند .
فأقام فی ذلک المنزل مدة أشهر من أراد قتله
چند ماه مردم را می کشت. هر کس را که می خواست می کشت ، زندانی می کرد ، تبعید می کرد . هر چه مال و اموال بود را گرفتند ، باغ ها را نابود می کردند ، خانه ها را از بین می بردند . این نویسنده وهابی می گوید که آقای سعود مردم را خیلی کشت .
باز در حوادث 1208 هـ قضیه مردم احساء را بیان می کند و می گوید :
قتل فیها من أهل المبرز مقتلة عظیمة
از کسانی که اهل مبارزه بودند بسیارکشته شدند ، مردم فرار کردند و بسیاری از آن ها کشته شدند .
و أخذ سعود ما فیها من الأمتعة و الطعام و الحیوان و الأموال
هدف آقای سعود که دین نبود ؛ بلکه فقط به دست آوردن مال و ثروت و حیوان و غذای مردم بود و با خودشان بردند .
جالب این است که در آخر گفتند مردم احساء دین اسلام را پذیرفتند و مسلمان شدند .
کشتن مردم ریاض :
در کتاب عنوان المجد فی تاریخ النجد ، الجزء الاول ، صفحه 120 :
دخول عبد العزیز فی الریاض :
ففر أهل الریاض فی ساقته الرجال والنساء ، هربوا علی وجوههم إلی البر وقصدوا الخرج و هلک منهم خلق کثیرا عطشا وجوعا
وقتی عبدالعزیز وارد ریاض شد مردم از زن و مرد فرار کردند و رو به بیابان کردند و ( در این جا خروج بوده و مطالبی که در این بین بوده حذف شده ) بسیاری از مردم از شدت تشنگی و گرسنگی هلاک شدند و مردند .
مطالب دیگری را بیان می کند:
وحاز عبد العزیز ما فیها من أموال الهاربین من السلاح والطعام والأمتعة…. وقد قام هذا الحرب سبع وعشرین سنة
اموال کسانی که فرار کرده بودند به عبد العزیز رسید از سلاح و غذا و امتعه و این جنگ 27 سال طول کشید . و تعداد کشته های آن ها نزدیک به 2300 نفر از 4000 نفر مردم ریاض بودند . یعنی 4000 مرد داشته و 2300 نفر آن کشته شدند و از مسلمین (وهابی ها) 1300 نفر کشته شدند .
مردم ریاض هم یا کشته شدند یا فرار کردند و در بیابان ها کشته شدند. همه این مردم سنی مذهب بودند .
کشتن مردم بحرین :
کتاب عنوان المجد فی تاریخ النجد ، الجزء الاول ، صفحه 258 :
در این سال در روز عاشورا زمان حکومت عبد العزیز به مردم بحرین حمله کردند و آن جا را تصرف نمودند و حکومت را از آل خلیفه گرفتند و با همکاری یکدیگر لشکری از مسلمین (وهابی ها) تشکیل دادند و حمله کردند
فضاربو هم و قاتلوهم قتلا شدیدا وأخذوا من ید سلطان المذکور وقتل من قومه ما ینیف علی ألفی رجل
با مردم جنگ شدیدی کردند و آن منطقه را از سلطان آن جا گرفتند و نزدیک به 2000 نفر مرد از قوم او کشته شدند .
کشتار مردم کربلا
اما جنایتی که در کربلا انجام دادند ، در هیچ جایی سابقه نداشت .آن هم به دلیل این که مردهای شیعه در آن روز که مصادف با عید غدیر خم بود ، به نجف رفته بودند . وهابی ها از این فرصت استفاده کردند و به شهر کربلا حمله کردند و همه مردم را سر بریدند .
این مطلب را خودشان در کتاب عنوان المجد فی تاریخ النجد نوشتند . درصفحه 57 حوادث سال 1216 هـ :
وقصدوا ارض کربلاء و نازل أهل بلد الحسین و ذلک فی ذی القعدة فحشد علیها المسلمون و تسوروا جدرانها ودخلوا عنوة
به شهر کربلا و مردم سرزمین حسین (ع) حمله کردند و این مصادف بود با ذی القعده که مسلمین (وهابی ها ) دست به دست هم دادند و از دیوارها بالا رفتند و به زور وارد شهر شدند .
وقتلوا غالب أهلها فی الأسواق و البیوت و هدموا القبة الموضوعة بزعم من اعتقد فیها علی قبر الحسین و أخذوا ما فی القبة وما حولها
غالب مردم را چه در خانه ها و چه در بازار ها کشتند و گنبدی که شیعیان فکر می کنند که روی قبر حسین (ع) بود را از بین بردند و هر چه در داخل و اطراف گنبد بود را غارت کردند .
وأخذوا النصبیة التی وضعوها علی القبر …
هرچه که بر این قبر واطرافش بود را بردند و این ضریح را شیعیان با زمرد و یاقوت و جواهر تزئین کرده بودند را هم بردند
وأخذوا جمیع ما وجدوا فی البلد من الأموال والسلاح و اللباس و الفرش
والذهب و الفضة والمصاحف الثمنیة…
هرچه در کربلا دیدند را بردند . مال ، سلاح ، لباس ، فرش، طلا ونقره و حتی قرآن های دست نوشته گران بها را هم بردند و هرچه که در حد و حصر و قابل شمارش نبود را غارت کردند .
ولم یلبسوا فیها الا ضحوة وخرجوا منها قرب الظهر بجمیع تلک الأموال وقتل من أهلها قریب ألفا رجل
و کسی در آن جا نبود مگر این که سر بریدند …
و نزدیک به دوهزار نفر کشتند . وقتی این دو هزار نفر غالب مردم کربلا باشند قطعا بیش از این دو هزار نفر بوده ، آماری که می دهد کمتر از این است. در کتاب های اهل سنت و شیعیان بیشتر است .
یکی از علمای اهل سنت نامه ای را به عبد العزیز می نویسد و به او این قضیه را توضیح می دهد که چرا این جنایات را انجام می دهید . این آقا در جواب نامه می نویسد که ما افتخار می کنیم به این کار و ادامه هم می دهیم .
کتاب الدرر السنیه فی الاجوبه النجدیه کتاب بسیار معتبر که دو تن از فرزندان محمد بن عبد الوهاب بر این کتاب تقریض نوشته و بسیار از این کتاب تعریف و تمجید کرده است . جلد 10 کتاب حکم المرتد ، صفحه 264 به بعد . در صفحه 286 :
و قولک : إنا أخذنا کربلاء و ذبحنا أهلها وأخذنا أموالها فالحمد لله رب العالمین ولا نعتذر من ذلک ونقول 🙁 و للکافرین أمثالها ) ( محمد : 10 )
گفتی که ما مردم کربلا را گرفتیم و مردم آن را ذبح کردیم و اموال مردم را گرفتیم ؛ خدا را شکر می کنیم و عذر خواهی نمی کنیم و ما با کافرین همین کار را می کنیم .
یقین داشته باشید که وهابی ها هم این کار را خواهند کرد .
کلیپ دیگری هم آماده کردم که آن را با هم ببینیم .
کلیپ 03 :
انفجار انتحاری در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان در سومالی توسط وهابیون تکفیری
مجری :
سر تا سر دنیا را جنایات وهابیت فرا گرفتند . هر جا که دست وهابیت رسیده جنایاتشان تا آن جا رفته و هیچ ابایی از این کارهای خود ندارند . نکته جالب در این جنایات وهابی ها می بینیم این است که آن ها برای رضای خدا این کارها را انجام می دهند .
استاد یزدانی :
قضیه ای که در زمان خود محمد بن عبد الوهاب اتفاق افتاده ، مؤذن نا بینایی بوده که بعد از گفتن نام پیامبر صلوات می فرستد و بعد دستور می دهند که سر او را ببرند . فقط به جرم این که بر پیامبر (ص) صلوات می فرستد .
کتاب الفجر الصادق فی الرد علی فرقه الوهابیه المارقه ، نویسنده علامه بغداد جمیل صدقی الزهاوی ، چاپ دار الصدیق الأکبر است .
در این کتاب اعتقادات محمد بن عبد الوهاب را بیان می کند که یکی از این اعتقادات این بود که از صلوات بر پیامبر نفرت داشت و ناراحت می شد و از این در روز جمعه نهی می کرد و اجازه نمی داد که با صدای بلند بر منبرها صلوات به پیامبر بفرستد و هر کس این کار را انجام می داد شدیدا مجازات می شد . تا این که
أنه قتل رجلا أعمی مؤذنا لم ینته عما أمره بترکه من ذکر الصلاة علی النبی صلی الله علیه و سلم بعد الأذان
پیرمرد نابینا مؤذن به دستور محمد بن عبد الوهاب عمل نکرد و بعد از این که اذانش تمام شد ، صلواتی بر پیامبر (ص) فرستاد و دستور داد که او را بکشند .
انصافا این جنایت در تاریخ سابقه نداشته که کسی به خاطر صلوات بر پیامبر ، کاری که صد در صد مستحب است ، کشته شود .
کلیپی آماده شده که خیلی دلخراش است اما حتما بینندگان عزیز ببینند .
کلیپ 04 :
دیداری داریم با یکی از تروریست هایی که در منفجر کردن 150 ماشین بمب گذاری شده ، شرکت داشته است . تروریستی که ماشین های بمب گذاری شده را به محل انفجار می برد . شغل سابق او فیلمبرداری بود ؛ ولی او عشقش را به خونریزی بر کارها و استعدادش ترجیح داد و از استعدادش برای اهداف شومش استفاده کرد و جزء کسانی شد که در زمین جنایت راه انداخت .
این را از زبان خودش نقل می کنیم در دیدار مادری که فرزند 23 ساله او را کشته است .
مادر : می خواهم از او بپرسم که چرا پسرم را کشتی ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا؟ چرا پسرم را کشتی ؟ از خدا نترسیدی ؟
اگر پول می خواستی به تو می دادم ، اگر خانه ام را می خواستی به تو می دادم ، اگر چشم هایم را می خواستی به تو می دادم .چرا پسرم را کشتی ؟ چرا من را داغدار کردی ؟ از خدا نترسیدی ؟ مگر تو خانواده نداری ؟ حسرت پسرم را در دلم گذاشتی
پسرم 23 سال بیشتر نداشت جوان بود الان وقت مردنش نبود .
مجری :
متأسفیم برای کسانی که از وهابی ها دفاع می کنند . خود وهابی ها که هیچ نمی فهمند ؛ ولی کسانی که از آن ها دفاع می کنند ، شبکه های وهابی که خودشان هم وهابی هستند و باز هم از این ها که جنایاتشان در صف اول جنایات جهان قرار گرفته اند ، دفاع می کنند .
استاد یزدانی :
من از خانم های اهل سنت می خواهم که خودشان را فقط یک لحظه خود را جای این مادر شیعه بگذارند و روزگاری را ببیند که فرزندش توسط وهابی ها کشته شود و چقدر قلبش به درد بیاید .
ما هفته ی قبل گفتیم که همه الازهری ها را کافر می دانند و تصریح کرده بودند که کسانی که در الازهر درس می خوانند ، دکتر نیستند ، گاو هستند . کارهایی که بر علیه الازهر مصر کردند و قصد داشتند که شیخ الازهر مصر را بکشند . همان کارهایی که در افغانستان و پاکستان انجام می دهند . در یک مدرسه در منبع آب آن سم می ریزند و تمام دانش آموزان را مسموم می کنند . این کار را هم می خواستند با دانشجویان الازهر مصر انجام بدهند و آن ها را مسموم کنند .ک ه علما آن جا واکنش نشان دادند . واکنش یکی از بزرگان الازهر مصر علامه احمد محمود کریمه در مناظره با یک وهابی :
کلیپ05 :
علامه احمد محمود کریمه : اولا این وهابیت مدعی سلفیت که دین جدیدی مخالف اجماع مسلمین اختراع کردند و پیامبر (ص) در مورد آن ها خبرداده و فرموده : این ها خوارج دوران هستند و در حدیث صحیح از پیامبر (ص) که فرموده است : در آخر الزمان گروهی کم سن و سال و نادان می آیند و که سخنان خوبی از قرآن به زبان می آورند ؛ ولی از اسلام خارج می شوند همان طوری که تیر از کمان خارج می شود .
نماز و روزه می گیرند ، قرآن می خوانند ؛ ولی از حنجره هایشان فراتر نمی رود . حذیفه گفت ای رسول خدا توصیفشان کن .پیامبر (ص) فرمود عرب هستند و به زبان ما حرف می زنند .حذیفه گفت در این زمان چه کار کنم ؟ پیامبر (ص) فرمود به امام مسلمانان اقتدا کن و با جماعت مسلمانان باش. گفتم : اگر مسلمانان امام و جماعت نداشتند . فرمود : از این گروه ها دوری کن اگر چه به روی درختی بروی تا این که از دنیا بروی .
خداوند در سوره انعام می فرماید :
إن الذین فرقوا دینهم و کانوا شیعا لست منهم فی شی ء إنما أمروهم إلی الله ثم ینبئهم بما کانوا یفعلون .
و معروف است که مدعیان سلفی گری با ادعاهایشان و خرابکاری هایشان که گروه های تکفیری را درست کردند ، این ها با مسلمانان دشمن هستند و اخوان را تکفیر میکنند و الازهر را تکفیر می کنند و در مورد الازهر می گویند اعتقادشان اشعری فاسد است .
و بر علما بر فساد و گمراهی حکم می کنند و صوفیه را تکفیر می کنند و کسی روی زمین باقی نمانده است که این ها او را تکفیر نکرده باشند و حکم به گمراهی آن می کنند. این ها بغض و دشمنی را اشاعه می دهند و آتش فتنه می افروزند در کشور های اسلامی
و ان شاء الله نیرنگ هایشان به خودشان برگردد. این ها خوارج آخر الزمان هستند و این اتفاقات رخ داده شهادت به این می دهد . شبکه های ماهواره ای وهابی را ببینید که جزء فحش و ناسزا و توهین به علما و توهین به بزرگان اسلامی نمی بینی .
به این چهره های تاریک و عبوس و زبان های افسار گسیخته نگاه کن . این ها هیچ محبتی به مصر و الازهر و مسلمانان ندارند و اسناد قطعی وجود دارد که طالبان و القاعده از زیر عبای این وهابی ها خارج شده اند و اتفاقات شمال مالی و گرفتاری های مسلمانان در لیبی و مصر و این ها دشمن همه مسلمانان هستند . این وهابیت همان خوارج هستند که پیامبر (ص ) از آن ها خبر داده است .
این ها تلاش می کنند برای تضعیف الازهر . دشمنی این ها با الازهر دلیل نمی خواهد اتفاق اخیری که به مسموم شدن طلاب الازهر منجر شد ، نقاب را از چهره این ها برداشت و نیت های پلیدشان برای الازهر و شیخ الازهر و علمای آن را آشکار کرد .
این ها بین ما و مردم دیوار و حائلی گذاشته اند در مساجد و چهره الازهر را خدشه دار کردند و تهمت های زیادی به ما زدند ، ما به خدا شکایت می کنیم ؛ ولی خدا را شاکریم که آبروی این ها را برد و زشتی های این ها را آشکار کرد و همه مردم الان می دانند که این مدعیان سلفی گری و وهابیت چه موجوداتی هستند که کمک های خارجی زیادی دریافت می کنند تا برای مصر نیرنگ کنند و مصر را در عالم اسلامی به زمین بزنند .
مجری : جناب علامه آیا این ها برای کشتن شیخ الازهر نقشه ای دارند ؟
علامه کریمه : این مدعیان سلفی گری دشمنی کورکورانه با الازهر دارند و با بزرگان الازهر دشمن هستند و تلاش گسترده ای برای بستن و تخته کردن در الازهر دارند تا این که رهبری منتقل بشود به کشورهایی که به این ها کمک می کند و من الان کتابی دارم به نام فتنه تکفیر .
در این کتاب حقایق و اسنادی وجود دارد ، کلام من عام است . آیا این وهابی ها حاضر هستند یک بیانیه صادرکنند که علمای الازهر مؤمن و مسلمان هستند و این که عقیده آن ها درست است . من تحدی می کنم که یکی از این مدعیان سلفی و وهابی که از طرف قطر و عربستان حمایت می شوند ، بیایند .
در پیشگاه همه این را اعلام کنند . این ها نان می خورند به ادعای این که توحید را در مصر منتشر می کنند ؛ مثل این که مصر یک کشور مشرک است و ادعا می کنند که می خواهند جلوی گسترش شیعه را بگیرند . من می گویم که شیعیان در عربستان هستند .چرا عربستان را شیعه نمی کنند و شیعیان در امارات هستند ، چرا امارات را شیعه نمی کنند ؟
در قطر هستند چرا قطر را شیعه نکرده اند ؟ ولی این وهابیت می خواهند عقیده خودشان را به جای عقیده اشعری الازهر جایگزین کنند و دروغ می گویند که بر علیه شیعه هستند . آیا ما با شیعیان بجنگیم به خاطر دشمنی کشور های خلیج با ایران ؟
ما با این کاری نداریم و فایده ای برای ما ندارد ؛ ولی این ها باعث این جنگ ها هستند . این هایی که تجارت دین به راه انداخته اند . این ها کسانی هستند که دین پیامبر را تغییر داده اند و اسلام صحیح را مخفی کرده اند و توحید را ثلاثی مثل مسیحیت قرار داده اند.
و جسمیت برای خدا قائل شده اند و خدا را در آسمان ساکن کرده اند و مساحت و مسافت برای خدا قرار داده اند .
مجری : آیا درست است که شما متشیع هستید ؟
علامه کریمه : من مسلمان هستم و تعصبی بر شیعه و سنی واباضی… ندارم و همه این ها اصطلاحات سیاسی است که به اسلام ربطی ندارد و من به فضل خداوند فرهنگم ازهری است و الازهر شریف از ابتدا از هزار و صد سال قبل تا الان یک ازهری شیعه پیدا نمی شود
ولی این تهمت هایی است که این وهابی ها ترویج می کنند که به علمای الازهر توهین می کنند .
مجری :
ملاحظه فرمودید که علامه کریمه وهابیت را چگونه مفتضح کرد ، در مناظره ای که بین اهل سنت و وهابی ها بود .
بیننده : احسان از کرمان – شیعه
فقط می خواهم به وهابیت بگویم که دست انتقام خدا نزدیک است بترسند از روزی که خون این مظلومانی که می کشند ، دامنگیرشان شود .
مجری :
نظر شما در باره این شبکه های وهابی که از این جنایتکاران دفاع می کنند ، چیست ؟
بیننده : آقای محمدی از تهران – اهل سنت
قطعا هیچ انسانی نه به عنوان شیعه و نه به عنوان اهل سنت حرف های این ها را قبول ندارند ؛ ولی از کجا معلوم این کلیپی که نشان دادید ، مال وهابیت باشد ؟
مجری :
خیلی از این کلیپ ها را خودشان در کمپین ها یشان می گذارند و به آن افتخار می کنند .
بیننده :
خداوند در قرآن می فرماید کسی که انسانی را بکشد مثل این است که همه انسان ها را کشته است .
بیننده : آقای اثنی عشری از اهواز – شیعه
من امشب دو مطلب را می خواهم عرض کنم یکی مطلبی که در اهواز اتفاق افتاده و دیگری مطلبی که از قدیم از زمان طاغوت به یاد دارم . خطاب من بیشتر کسانی است که از این وهابی ها دفاع می کنند . این ها متوجه باشند که عمری از ما گذشته و هیچ تعصبی بر شیعه بودن و سنی بودن ندارم . خدا را گواه می گیرم که این جریان را با چشم خودم دیدم و در اهواز اتفاق افتاده .
ما دوستی داریم که از شیوخ محله و شیعه بود و همه اهوازی ها او را می شناسند . حاج کاظم گمرابی که در سفر زیارتی که به نجف داشتند در آن شهر مقدس فوت کردند و همان جا دفن می شوند . من امروز در مسجد بودم و همه مردم عرب زبان اهواز سجده می کردند…
مطلب بعدی این که در زمان طاغوت بالغ بودم که در مکه اتفاقی افتاد و عده ای که مخالف آل سعود بودند و به خانه خدا پناه بردند و در همان جا آن ها را تیر باران کردند . این را گفتم برای این که همه بدانند که این ها چه جنایتکارانی هستند .
وقتی علامه کریمه که همه او را می شناسند و از بزرگان اهل سنت هستند چنین حرف هایی را می زنند حجت بر همه اهل سنت تمام است . این وهابی ها نه اسلام را می خواهند و نه مسلمانان را ، فرقی نمی کند که شیعه باشد یا سنی . آن ها فقط به فکر دلار هایی هستند که از بزرگان خود می گیرند .
بیننده : محمد از بوکان – اهل سنت
این کلیپ هایی که نشان می دهید تأثیر بدی بر خانواده می گذارند . هنوز ثابت نشده که این کلیپ ها برای کدام طرف است ، از مخالفان دولت سوریه است یا از حامیان آن .
مجری :
ما با پخش چند کلیپ ثابت کردیم . ابو صغار را که نمی توانید انکار کنید .
کلیپ ها را هم خودشان در کمپین هایشان می گذارند . از این ها هم که بگذریم علامه کریمه که از علمای اهل سنت است و دیدید که چه حرف هایی در باره وهابیت زدند . بحث ما ، بحث سیاسی نیست که بخواهیم از دولت سوریه دفاع کنیم یا علیه آن ها کار کنیم .
بیننده :
منظور من این است که پخش این کلیپ ها چه از طرف شما باشد و چه از طرف آن ها تأثیر منفی دارد . خداوند به عنوان آفریدگار به انسان احترام می گذارد ما هم به عنوان مسلمان باید به همه مسلمانان احترام بگذارم . این پدیده مذهب که به وجود آمد شاید احترام بین انسان ها را از بین برده است . ما باید همیشه طرفدار مظلوم باشیم . به نظر شما به مردم سوریه ظلم نمی شود ؟
مجری :
بحث ما ، بحث سیاسی نیست . اگر بخواهیم سراغ مذهب شما برویم ، مذهب شما حاکم جار ان ضربک فاصبر ، ان حرمک فصبر ، ان ینقض دینک فقل سمعا و طاعتا دمی دون دینی . هر کاری که کرد باید صبرکنید . بحث ما فرهنگی است که استاد یزدانی مصادر را نشان می دهد که تفکر از آن جا نشأت گرفته که باید مسلمان ها را باید کشت و این ها در حال حاضر می کشند .
بیننده : آقای زاهدی از اردبیل – شیعه
من از این وهابی ها یک سؤال دارم و آن این که معنای کفر چیست ؟ من برنامه ای از آقای ملازاده را می دیدم که مداحی یک نوجوان شیعه را گذاشته بودند و مسخره می کردند و از طرفی قرآن خواندن بچه های خودشان را پخش می کردند . این ها کجا بودند وقتی که به عربستان رفته بود و آن ها می خواستند باقی مانده آب ایشان را به تبرک می خوردند . چرا این ها را نشان نمی دهید که همه ببینند که شیعیان چه افتخاراتی دارند .
سؤال دیگری از استاد یزدانی داشتم که در سوره آل عمران آیه 144 : خبر نمی دهد که بعد از حضرت رسول (ص) امت از دین خارج می شوند و حتی شهادت ایشان را خبر نمی دهد ؟
استاد یزدانی :
در این آیه فقط بحث امکانش است .امکان دارد که پیامبر به شهادت برسند و صحابه از دین خارج شوند و به دوران جاهلیت برگردند شیعه و سنی اعتقاد دارد که ایشان به شهادت رسیدند و ما مدارک آن را در سایت ولی عصر (عج) قرار دادیم که طبق روایات صحیح اهل سنت پیامبر مسموم از دنیا رفتند . تمام علمای شیعه هم اجماع دارند که ایشان مسموم از دنیا رفتند ؛ اما این که چه کسی مسموم کرده ، مشخص نیست .
بیننده :
آقای یزدانی معنای کفر از دیدگاه وهابیت را توضیح دهید ؟
بیننده : مصطفی از شهرری – اهل سنت
من می خواهم چند مطلب از برادران اهل سنت در مورد ابن تیمیه بخوانم .
درک تاب الاعلان بالتوبیخ ، صفحه 77 نوشته که به ابن تیمیه می گویند هر که تو را قبول داشته باشد ، مشتی عقب مانده ، کودن ، احمق ، کافر و سبک عقل هستند و در پرتگاه کفار قرار می گیرند .
کتاب السیف ، صفحه 177 : در باره ابن تیمیه نوشتند که ، ابن تیمیه در پوشش پیروی از کتاب و سنت ، بدعت گذاشت و خدا را جسم دانست و با این کار با همه مسلمین دشمنی کرد و زندیق شد و از 72 فرقه هم خارج شد .
نصیحه للإخواننا علما النجد ، صفحه 59 که نوشته : وای بر شما وهابی ها ، شما زادگاه پیامبر را به سرویس بهداشتی تبدیل کردید . شما وهابی ها از بزرگان سعودی جواز تخریب قبر پیامبر را گرفتید ؛ ولی جرأت نکردید و ترسیدید که آن را تخریب کنید .
وای بر شما که به خدا و پیامبر بی وفایی کردید و قطعا به خاطر تخریب و آتش زدن قبر صحابه و ام المؤمنین خدیجه تقاص پس خواهید داد .
بیننده : حسین از تبریز – شیعه
بنده سه سؤال داشتم . در کتاب مجمع البیان شیخ طبرسی و در کتاب آموزش دین علامه طباطبایی نوشته اند که کسانی که به توحید و نبوت و معاد اعتقاد داشته باشند ، مسلمان هستند و اگر قبول نداشته باشند کافرند ؛ولی اگر امامت را قبول داشته باشند مسلمانند . می خواستم بپرسم که نظر آیت الله قزوینی هم همین است ؟ چه طور می شود که کسی به توحید و نبوت و معاد اعتقاد نداشته باشد کافر است ولی به امامت اعتقاد نداشته باشد کافر نیست ؟ مگر امامت از اصول دین نیست ؟
مجری :
استاد قزوینی به هیچ عنوان چنین چیزی نفرمودند کسی که امامت را قبول نداشته باشند کافر هستند . تعبیری که علمای شیعه در این بحث دارند را استاد یزدانی پاسخ می دهند .
بیننده :
سؤال دوم : حضرت آیت الله فرمودند که امامان تمام علم غیب را می دانند ولی شیخ طبرسی این اعتقاد را ندارند . ایشان در تفسیر مجمع البیان در تفسیر سوره مائده ، آیه 109 : ترجمه آیه : روزی خداوند پیامبران را جمع می کند . پس از آن می گوید چقدر اجابت شده اید گویند که برای ما علمی نیست و فقط تو دانای غیب هایی .
مرحوم طبرسی در مجمع البیان در ذیل این آیه از تفسیر حاکم ابوسعید نقل کرده که این آیه دلالت بر بطلان قول امامیه کرده است که ائمه (ع) علم غیب داشته باشند .
مجری :
شما باید عبارت عربی آن را بیاورید . آدرس مطلب را بدهید تا استاد یزدانی مستند آن را نشان دهند . البته منطق شیعه مشخص است که وقتی علم غیب را رد می کنند ، علم غیب استقلالی است و اگر علم غیبی را اثبات کنند علم غیبی است که به واسطه لطفی است که خداوند به آن کرده است .
استاد یزدانی :
شما باید عبارت عربی آن را بیاورید تا من به بینندگان نشان بدهم .عبارت فارسی که ملاک نمی شود شاید آن عبارت را اشتباه ترجمه کرده باشید . من وقتی مطلب را نبینم و قبل و بعد عبارت را نخوانم و نتوانم جواب شما را بدهم ، اجازه هم نمی دهم که عبارت فارسی آن را بخوانید .
بیننده : رحمت الله از افغانستان – اهل سنت
شما میگوید از سوریه دفاع نمی کنید و عده تند رو برای خود سوژه کرده اید.
استاد یزدانی :
آقا رحمت الله شما حنفی مذهب هستید ؟
بیننده :
بله من حنفی هستم .
استاد یزدانی :
این که وهابی ها گفتند که حنفی ها یهود اهل سنت هستند درست است یا نه؟
بیننده :
من به خیلی از کشور ها سفر کرده ام وهابی این طور که شما می گویید نیست.
استاد یزدانی :
من متن کتاب به شما نشان می دهم . کتاب القول البلیغ فی التحذیر من جماعه التبلیغ ، نویسنده حمود بن عبد الله بن حمود التویجری متوفی 1413 هـ ، چاپ دار الصمیعی ، صفحه 20 :
ولقد صدق من قال : إن یهود هذه الأمة هم الشیعة و إن یهود اهل السنةهم المقلدون الجامدون و خاصة أمثال هؤلاء التبلیغیین الذین یناصرون الجهل والتقلید الجامد و عبادة الکبراء و تعظیمهم و الخضوع لهم
نظر شما در این باره چیست ؟ شما که گروه تبلیغ دارید شما یهود اهل سنت هستید .
بیننده :
من از کجا بدانم که این مطلب درست است ؟ من از حساب عقلی می گویم که از کجا معلوم درست باشد ؟ ما در افغانستان با برادران اهل سنت و تشییع که مشکلی نداریم .
استاد یزدانی :
من از صفحه کتاب عکس گرفتم . ما که کاری به شیعه و اهل سنت نداریم . بحث ما وهابی ها است . که وهابی ها شما را یهود اهل سنت می داند .
بیننده :
ما در افغانستان چیزی را که گفتید در باره وهابیت ندیدیم .
استاد یزدانی :
شما وقتی این ها به مزار شریف حمله کردند و تمام مردم را کشتند ، در آن جا نبودید چیزی هم نشنیدید ؟ این اتفاقی است که بیشتر از 10 سال از آن نگذشته است . جنایت وهابی ها را در مزار شریف کسی فراموش نمی کند . همه مردم افغانستان این قضیه را می دانند شما چطور نمی دانید ؟
بیننده :
اصلا چنین جنایتی در افغانستان اتفاق نیافته است . ما اهل سنت و شیعه که با هم مشکلی نداریم . در این جا مساجد تشیع هم هست و ما به خودمان اجازه نمی دهیم که مساجد آن ها را خراب کنیم .
استاد یزدانی :
در افغانستان فعلا ما شیعیان با اهل سنت مشکلی نداریم ولی اهل سنت و شیعیان با طالبان و وهابی ها مشکل دارند .
بیننده :
من تحقیق کردم این قدر که شما در باره وهابی زیاد گفتید ما وهابی ندیدیم . این طور که شما می گویید ما اهل سنت را هم وهابی کردید . شما اهل سنت زاهدان را هم وهابی کردید .
استاد یزدانی :
ما چه زمانی اهل سنت زاهدان را وهابی گفتیم . از علمای اهل سنت زاهدان به این جا آمدند و علیه وهابیت صحبت کردند واقعا این حرف ها از شما عجیب است .
مجری :
ما اصلا شخص مشخص نکردیم که این آقا وهابی است و این آقا وهابی نیست . یک سری افراد شاخص هستند مثل احمد کریمه . ما در این جا تفکر را می گوییم . این ها جماعت تبلیغ را گفتند کافر هستند آیا دیگر مذاهب اهل سنت چنین حرفی زده اند ؟
بیننده : مرتضی از شهر ری – شیعه
سؤالی داشتم .چند روز پیش شبکه کلمه کلیپی از یکی از کارشناسان شبکه ولایت نشان دادند یک آقا سیدی بودند که به یک متن استناد می کردند که در پایین روایت نوشته بود اسناده ضعیف . پاسخ این مورد را بدهید .
استاد یزدانی :
مطلبی را که کارشناس ما نشان داده بود در مورد استغاثه عبد الله بن عمر به پیامبر بود .ک تاب عمل الیوم و اللیله ، نویسنده حافظ ابی بکر احمد بن محمد الدینوری معروف به ابن سنی ، از بزرگ ترین علمای تاریخ اهل سنت است که یکی از صحاح سته المجتبی السنن نسائی را ایشان تألیف کرده و معروف شده به سنن نسائی .
در صفحه 45 ، روایت 168 :
ابو اسحاق السبیعی عن أبی شعبة قال کنت أمشی مع ابن عمر فخدرت رجله فجلس فقال له رجل : أذکر أحب الناس إلیک فقال یا یا محمداه فقام فمشی
بعد آقای هاشمی مانور می داد که قال الالبانی فی تخریج الکلم ضعیف و فیه علتان ، الاولی الهیثم هذا مجهول
علت اول این است که در این جا هیثم مجهول است . اشکالش این بود که چرا این را نشان ندادید .
بینندگان عزیز من به شما نشان می دهم . شما کل سند را بخوانید در این جا هیثم پیدا می کنید . محمد بن ابراهیم الانماطی ، عمرو بن جنید بن عیسی ، محمد بن خداش ، ابوبکر بن عیاش ، ابواسحاق السبیعی ، ابو شعبه . کجای این روایت هیثم وجود دارد .
درد وهابی و شبکه های آن ها این است که وقتی می خواهند یک روایت را تضعیف کنند ، آن سندی را که ضعیف است را تضعیف می کنند . این سند با سندی که البانی در تخریج الکلم گفته تفاوت دارد . من آن روایت را هم دارم که ابن تیمیه در کتاب الکلم الطیب خودش گفته ، با تحقیق عبد القادر الارناوؤط که من با تحقیق البانی را هم دارم .
این روایت از هیثم بن حنش قال کنا عند عبد الله بن عمر ….
این هیثم غیر از آن هیثم است . این روایت در سندش هیثم بن حنش است که ابن تیمیه نقل کرده ولی آن روایتی که آقای موسوی خواند، در سندش هیثم وجود ندارد .
این سند با آن سند تفاوت اساسی دارد . همان طور که محقق اشتباه گرفته ، شما هم اشتباه گرفتی .آقای موسوی اشتباه نکردند روایتی را نشان دادند که سند آن صحیح است .
این ابو اسحاق السبیعی هم راوی صحیح بخاری و مسلم است که روایت را با «عن» نقل کرده اگر اشکال است ؛ پس به آن ها هم اشکال وارد است .
من تک تک روات این روایت را بررسی کردم و همه این ها بلا استثنا ء ثقه هستند و هیچ اشکالی در سند آن نیست .
سؤال بعدی که پرسیدند ، که امامت با این که از اصول دین است چرا کسی که امامت را قبول ندارند را کافر نمی دانید ؟ و نظر آیت الله قزوینی را پرسیدند .
نظر همه ما بلا استثناء این است که امامت از اصول دین است . زمانی کسی کافر می شود که امامت را جهد کند . همان طورکه شیخ مفید گفته اند . اگر برای کسی ثابت شود که امامت از جانب خداوند است و پیامبر ش هم آن را اعلام کرده ، در عین حال آن را انکار کند ، به نظر ما قطعا کافر است ؛ چون حرف خدا و پیامبر را انکار کرده است .
ولی اگر برای کسی ثابت نشود و آن را انکار کند قطعا کافر نیست و خداوند می داند که با او چگونه رفتار کند .
در مورد علم غیب هم نظرمان را بارها گفتیم ائمه ما علم غیب خود را از خداوند گرفته اند و شکی در این نیست که خداوند می تواند علم غیب خود را به هر کس که بخواهد بدهد .
معنای کفر را از دیدگاه وهابیت و نظر آقای ذهبی را در باره ابن تیمیه و پیروانش را در آینده به طور مفصل بیان خواهیم کرد.
مجری :
از شما استاد یزدانی و شما بینندگان عزیز تشکر می کنیم از این که با ما همراه بودید .
التماس دعا
یا علی مدد
خدا نگهدار .