شبکه های وهابی مدعی هستند که شیخ شلتوت فتوا نداده است که مذهب شیعه را به رسمیت می شناسد و این مذهب همانند سایر مذاهب اهل سنت است و … ولی مولوی عبد العزیز ملازاده به همین مسأله استدلال کرده است و ….
برنامه : چالش
تاریخ : 10 / 11 / 94
مجری :
خدمت بینندگان عزیز شبکه جهانی ولایت عرض سلام و ادب و احترام دارم . با برنامه ای دیگر از سری برنامه های چالش در خدمت شما عزیزان خواهیم بود . امشب کلیپ های متنوع داریم که امیدواریم تا پایان برنامه ما را همراهی کنید.
امشب هم توفیق دارم که در خدمت کارشناس محترم و استاد عزیز و ارجمند ، حجت الاسلام و المسلمین یزدانی ، باشم .
استاد یزدانی :
من هم خدمت حضرتعالی و تمامی بینندگان عزیز شبکه جهانی ولایت ، عرض سلام و ادب دارم .
مجری :
در سری برنامه های چالش به موضوعات مختلفی پرداختیم . یکی از موضوعاتی که سه جلسه است به آن پرداخته ایم و اسناد متعددی در آن باره ارائه دادیم ، بحث تصوف خانواده دکتر ملازاده بود . امشب هم استاد یزدانی عزیز ، سند جدیدی را آماده کردند که مشاهده خواهید کرد . اما قبل از آن ، یکی از کلیپ هایی که قبلا پخش کردیم را مشاهده کنیم .
کلیپ 1 ) :
من بدعت های صوفیه را مثل بدعت های شیعه انتقاد می کنم . پدر بنده یکی از علمای بلوچستان بوده و با این بدعت ها مخالفت می کرده . هم چنین برادرانم با این بدعت ها مخالفت می کردند . سال ها من با برادرم زندگی کردم ، یک بار کار صوفیه را انجام نداد . نه طریقه داد و نه طریقه گرفت ، نه این هارت و هورت ها را انجام داد ؛ بلکه با این ها کاملا مخالفت کرد .
مجری :
کلیپی بود که قبلا هم پخش کرده بودیم . اما امشب با سند جدیدی می خواهیم به آقای دکتر ملازاده ، پاسخ دهیم .
استاد یزدانی :
ما در هفته های گذشته مستندات مختلفی را از کتاب هایی که فرزندان و نوادگان عبد العزیز ملازاده نوشته شده بود ، نشان دادیم که ایشان صوفی بودند ، با صوفیه بیعت کرده بودند . اما خدمت آقای ملازاده مستند دیگری را نشان می دهیم که دقیقا برای ما ثابت می کند که نه تنها خودش صوفی بوده ؛ بلکه برای صوفیه بیعت می گرفته و مردم را تشویق می کردند که با شیخ صوفیه بلوچستان در آن زمان ، بیعت کنند و مردم هم به ندای ایشان لبیک می گفتند و برخی از بزرگان اهل سنت امروز توسط ایشان صوفی شده اند .
کتاب احسن المقصود فی توحید المعبود ،تألیف احیاگر توحید و سنت حضرت مولانا عبد الواحد سید زاده (بنیانگذار حوزه علمیه عین العلوم گشت سراوان) متوفای 1417 هـ ، با تقریظ مفتی اعظم کفایت الله دهلوی ، با تحقیق و تصحیح شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف حسین پور ، در قسمت زندگینامه مؤلف می گوید :
بانی عین العلوم و بت شکن معاصر
سال ها باید تا یک سنگ اصلی زآفتاب لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن
ساعت بسیار می یابد کشیدن انتظار تا که در جوف صدف باران شود در عدن
سید عبد الواحد رحمة الله عليه ، موحد بزرگ و بت شکن عصر ، عالم ربانی ، مجاهدی شجاع ، مبلغی نستوه ، زاهدی بی ریا ، مفسر و فقیهی توانا بود .
این ها مطالبی است که وقتی شرح حال علمایشان را می نویسند ، یکی می گویند و ده تا دیگر به آن اضافه می کنند . واقعا این طور بوده یا نبوده ، اهل سنت تشخیص می دهند .
در صفحه 24 از این کتاب می گوید :
رابطه حضرت (مؤلف) با علمای بزرگ بلوچستان
علمای بزرگ و طراز اول بلوچستان ، همچون حضرت مولانا عبد العزیز ملازاده ، حضرت مولانا عبد العزیز ساداتی ، علامه محمد شهداد مسکانزهی سراوانی ، مولانا محمد عمر سربازی …. با حضرت صاحب رابطه حسنه ی داشتند و در امور دینی و شیوه دعوت و تبلیغ با هم رایزنی و تبادل نظر می کردند . مولانا محمد یوسف حسین پور دروس ابتدایی و مقدماتی را تا دوره کنز الدقائق و کافیه نزد ایشان آموخته اند و در تصوف مرید خاص ایشان می باشند . حضرت مولانا قمرالدین رحمه الله نیز شاگرد ایشان می باشد.
حضرت مولانا عبد العزیز ملازاده رحمه الله علیه بارها به ملاقات وی درگشت و حق آباد تشریف آورده و محبان عرفان و تصوف را به بیعت گرفتن از ایشان تشویق می کردند .
محقق در پاورقی شماره 1 می گوید :
به طور مثال : استاد معظم و دانشمند ارجمند ، جناب دکتر سید عبد المجید حیرت سجادی (استاد دانشگاه تهران) به اشاره مولانا عبد العزیز در ردیف مریدان حضرت قرار گرفتند .
عبدالواحد سید زاده ، احسن المقصود ، با تقریظ کفایت الله دهلوی ، با تحقیق مولانا محمد یوسف حسین پور ، ص 24
آقای عبد المجید حیرت سجادی ، مثال واضح و روشن و زنده هستند که اگر این کتاب دروغ نوشته به ما بگویند که این کتاب که در شرح حال علمایتان نوشته اید ، دروغ است . یا این مطلب راست است یا این که کل کتاب دروغ است .
آقای ملازاده ! شما گفتید که برادرتان نه طریقت گرفته و نه طریقت داده !!! شاید خودش به حدی نرسیده بوده که بخواهد غوث یا از این مسائل باشد ، اما بقیه را تشویق می کرده که با صوفیه و عبد الواحد سید زاده بیعت کنند و با تشویق ایشان خیلی ها صوفی شده اند . صوفی ها هم که از دیدگاه آقای ملازاده ، کفر و شرک است و حرف های رکیکی که از شبکه های آن ها بر علیه صوفی ها زده بودند را پخش کردیم و گفته بودند که صوفی ها لواط و زنا و شراب خوارگی را جایز می دانند .
ما در این باره قضاوتی نمی کنیم و قضاوت آن ها را بر عهده آقای ملازاده می گذاریم .
مجری :
بینندگان عزیزی که با آن شبکه تماس می گیرند ، این مسند جدید را به ایشان برسانند . هر چند که مطالب قبلی را هم به ایشان انتقال داده یا تماس گرفته بودند ، سریعا انکار کردند . البته ما از آقای دکتر ملازاده انتظاری غیر از این نداریم . این هم به دروغ های آقای ملازاده اضافه می شود که ما به آن پرداختیم .
اما کلیپ بعدی هم از دروغ های آقای ملازاده و دیگر کارشناسان شبکه های وهابی ـ صهیونیستی است که با هم مشاهده می کنیم .
کلیپ 2 ) :
نمایش کلیپ :
قرن ها در میان مسلمان ها ، زیر زمینی بود . این ها به عنوان زندیق و مرتد و کافر شناخته می شدند . تا به حال در تاریخ اسلام ، یک امام و مفتی فتوا نداده که تشیع ، مسلمان است ، عقیده شیعه ، عقیده اسلام است . آن ها به شلتوت یک فتوای دروغی می بندد که آن هم مختلف فیه است .
سؤال کننده :
با توجه به این که بزرگترین ارگان دینی اهل سنت ، الازهر باشد و این که شیخ پیشنش ، شیخ شلتوت و رئیس کنونی آن ، احمد الطیب ، شیعه را به عنوان یک مذهب رسمی اسلامی به رسمیت شناخته اند ، چرا شما اعلام می کنید که شیعیان اعمال شرک آمیز انجام می دهند . آیا شما به همه حق می دهید که شما را وهابی بدانیم و اهل سنت ندانیم ؟ این چیزی است که هر کسی می تواند به راحتی آن را تشخیص دهد . لطفا به سؤال بنده پاسخ دهید .
کارشناس وهابی :
اولا ، شیخ محمود شلتوت در این باره بنده مفصل فرمایش ایشان را از کتاب های خودشان به صورت مستند آوردم و فرمایش شما را که ادعا می کنید ، نشان دادم و ثابت کردم که این فتوای منسوب به شیخ شلتوت ، یک فتوای جعلی و دروغ است و شما این فتوا را جعلی ساخته اید .
بگذارید یک بار برای همیشه برای شما بیان کنم که شیخ محمود شلتوت ، هرگز فتوا ندادند که می توانید به مذهب جعفری عمل کنید .
مجری :
ادعایی دیگر از شبکه های وهابی ـ داعشی بود ، از جمله دکتر ملازاده که فتوای شیخ شلتوت را مبنی بر جواز تعبد و عمل کردن طبق مذهب جعفری را انکار می کردند .
استاد یزدانی عزیز ! آیا این فتوا دروغین است یا این که به قول دکتر ملازاده مختلف فیهی است که دروغین است . حال بنده نمی دانم که چطور یک چیز می تواند هم مختلف فیه باشد و هم دروغین !!!
استاد یزدانی :
جواب این آقایان را از کتاب شرح حال و زندگینامه عبد العزیز ملازاده پخش می کنم . در حالی که در این زمینه مدارک و مسانید زیادی است ؛ حتی کتاب هایی که وهابی ها به خاطر این فتوا علیه شیعه نوشته اند . البته ما در این مورد در برنامه کلمه طیبه به صورت مفصل در نقد کتاب قفاری بحث کردیم و مستندات آن را از کتاب های وهابیت آوردیم که این مطلب موجود است ؛ اما فکر می کنم خیلی لازم به بحث در این باره نیست ؛ چون برنامه ما بیشتر بیننده محور است .
بنده فقط یک مستند از کتاب زندگینامه مولانا عبد العزیز ملازاده را به دکتر ملازاده و دیگر کارشناسان وهابی نشان دهم . ما از این کتاب استفاده های زیادی کردیم و استفاده های زیادی خواهیم کرد .در این کتاب خاطرات جالبی از آقای ملازاده هم هست که نقل خواهیم کرد .
کتاب توسط عبد الباسط بزرگ زاده و نور النساء ملازاده نوشته شده که همه از فرزندان مولانا عبد العزیز ملازاده هستند . نشر احسان ، مولانا عبد الحمید جانشین مولانا عبد العزیز و امام جمعه اهل سنت زاهدان بر این کتاب مقدمه ای طولانی نوشته است که در صفحه 12 از این کتاب در مقدمه می گوید :
حضرت مولانا عبد العزیز بسیار متقی و خداترس بودند و از معصیت و گناه بسیار متنفر بودند . فوق العاده خیر خواه و خیر اندیش بودند و همواره برای دولت و ملت ، عالم وعامی و حاکم ومحکوم خیرخواهی می کردند .
زندگینامه مولانا عبد العزیز ملازاده ، عبد الباسط بزرگ زاده و نورالنساء ملازاده ، ص 12
این هم سخن مولوی عبد الحمید ، امام جمعه اهل سنت زاهدان .
در صفحه 143 در بخش خدمات و فعالیت های سیاسی مولوی عبدالعزیز ملازاده ، داستان مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان مطرح می کند و دیداری که ایشان با علمای اهل سنت آن جا و مولانا عبد العزیز داشتند . در یک نشست و جلسه خودمانی که با این ها برگزار شده بوده ، مولانا عبد العزیز در خواست هایی از مقام معظم رهبری داشتند که یکی از آن درخواست ها این است که اگر مذهب جعفری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مذهب رسمی گنجانده شود ، باید سایر مذاهب هم در آن باشد . دلیلشان چیست ؟ به این دلیل که شیخ شلتوت ، پیشوای اهل سنت و جماعت مصر ، مذهب جعفری را به عنوان یکی از مذاهب رسمی اعلام کرده است . بنده متن آن را می خوانم :
اما اگر آقایان اصرار دارند که کلمه جعفری اثنی عشری گنجانده شود ، پس اضافه بفرمایید که مذاهب اربعه هم که حقه است و هیچ فرقی بین مذهب جعفری وشافعی و مالکی و حنبلی و حنفی نیست و همچنان که شیخ شلتوت پیشوای اهل سنت و جماعت در مصر اعلام کرد که مذهب جعفری مثل یکی از مذاهب اربعه است و هیچ فرقی نمی کند که کسی به فقه جعفری یا به فقه شافعی یا حنفی عمل کند . آن ها چقدر وسعت صدر داشتند ، ما هم باید وسعت صدر داشته باشیم .
زندگینامه مولانا عبد العزیز ملازاده ، تألیف عبد الباسط بزرگ زاده و نورالنساء ملازاده ، ص 143
البته مطلبی که شیخ شلتوت اعلام کرد ، به عنوان فتوا بود . اما این که در قانون رسمی مملکت مصر ، چنین چیزی گنجانده شده باشد ، نیست و اضافه نشده . یک فتوا بود که در آن زمان مطرح شد ؛ چون در آن زمان اقتضا می کرد که در کشور های اسلامی ، این تقریب ها پیش بیاید و کل این مسائل به نفع شیعه شد . همان طور که بعضی از آقایان وهابی مثل آقای قرضاوی ، از این قضیه ناراحت بودند که هیچ سودی برای آن ها نداشته . ممکن است ما از این طرف هم علمایی داشته باشیم که چنین فتوایی داشته باشند .
اما استدلال ایشان چیست ؟ آقای عبد العزیز ملازاده می گوید : شما مذاهب اربعه را اضافه کنید که این ها هم حقه هستند . چون شیخ شلتوت اعلام کرده که مذهب جعفری هم مثل یک از مذاهب اربعه است و فرقی با هم ندارد . حال آقای عبد العزیز ملازاده که به قول مولانا عبد الحمید ، انسان بسیار متقی و خداترسی بوده ، از معصیت و گناه هم منتفر بوده ، ایشان راست گفته یا دروغ گفته ؟
در این جا قضاوت به عهده آقای ملازاده است ؛ چون اهل سنت ما می دانند که این ها همه حقیقت محض است و چاره ای غیر از این ندارد . اگر بگویند عبد العزیز ملازاده ، دروغگو بوده و به یک مسأله دروغ استدلال کرده که با شخصیت ایشان سازگار نیست . اگر بگویند راست گفته ؛ پس آقای ملازاده دروغ گفته !! آقای حیدری و آقای خالد انصاری دروغ گفته !!
آقای ملازاده ! برادرتان به همین قضیه استدلال کرده و به دنبال حق خودشان بوده . البته استدلال ایشان نادرست است . اگر شیخ شلتوت در قانون رسمی ، مصر چنین مطلبی را اضافه می کرد و کشورهای اسلامی دیگر اهل سنت دیگر چنین کاری می کردند و در قانون اساسی خود می آوردند که عمل به مذهب حقه شیعه جفعری جایز است و فرقی بین شیعه با مالکی و شافعی و حنبلی و حنفی ندارد ، ما هم فکر میکردیم که اضافه بکنیم یا نکنیم ؟ این که فقط فتوا باشد و عملا در قانون اساسی اضافه نشده ، این درخواست که به قانون اساسی اضافه شود ، در خواست خوبی نبوده و شاید به همین دلیل پاسخ به آن درخواست داده نشده .
مجری :
کلیپی در زمینه فتوای آقای شلتوت آماده شده تا ببینیم که علمای اهل سنت و حتی یکی از مبلغین سلفی در این باره چه گفته اند ؟
کلیپ 3 ) :
شیخ علی جمعه ـ مفتی مصر :
سؤال یکی از حضار : صحت فتوای شیخ شلتوت درباره جواز تعبد به مذهب جعفری چیست ؟
پاسخ : بله ، بیانیه ای از دفتر شیخ الازهر ، شیخ شلتوت صادر شد که این جا در این اداره بود که در سال 1942 تأسیس شده است و بیانیه ای از جانب شیخ شلتوت صادر شد که مذهب جفعری یکی از مذاهبی است که می توان به آن عمل کرد و از آن استفاده کرد و بر همین اساس محمد فرج سنهوری که استاد شیخ ابو زهره ی مشهور بوده ، دائره المعارف فقه را در شورای عالی امور اسلامی بر مبنای مذاهب اسلامی بر مبنای مذاهب هشتگانه ی ابو حنیفه و مالک و شافعی و احمد بن حنبل و جعفری و زیدی و ظاهری و اباضی تأسیس کرد و تا الان بیشتر از سی یا بیست و هشت شماره که من بیست و هشت شماره را دیده ام ولی به نظر می رسد بیشتر از سی شماره باشد و این دائره المعارف بر مبنای مذاهب هشتگانه صادر شده است . پس ما مدت پنجاه سال است که بر مبنای این روش عمل می کنیم .
مبلغ سلفی مصری :
چه کسی ؟ شیخ محمود شلتوت ، شیخ الازهر . شیخ محمود شلتوت در یک جلسه طولانی که در آن حضور داشته فتوا داده است که تعبد به مذهب جعفری در راه خدا جایز است . الان این فتوا موجود است و چاپ شده و در کتب او و فتاوایش موجود است که همانطور که عبادت خداوند به وسیله مذهب حنفی و مالکی و شافعی و حنبلی جایز است ، این کار با مذهب جعفری هم جایز است .
مجری :
آیا الازهر ، مذهب شیعه را مذهب اسلامی پنجم به حساب می آورند ؟
شیخ احمد الطیب ، مفتی مصر :
بله ، این جا درس می خوانند ، مذهب فقهی جعفری ، مذهب پنجم به حساب می آید و مشکلی ندارد و گاهی اوقات در مراکز فتوا هنگامی که مشکل وجود داشته باشد ، به خصوص در مسائل ازدواج و طلاق هنگامی که مشکلی قابل حل نباشد و راهی برای آن در مذهب جعفری یا زیدی پیدا شود ، بر مبنای آن فتوا داده می شود و از آن استفاده می شود و این مشکلی ندارد و همه آن ها مسلمان هستند .
مجری :
بخش اول کلیپ ، سخنانی از شیخ علی جمعه از علمای بزرگ الازهر مصر بود که بر صدور چنین فتوایی از جانب شیخ شلتوت تصریح کرد . بخش بعدی هم یکی از سلفی ها بود که باز هم بر صدور چنین فتوایی تصریح داشت . بخش سوم هم شیخ احمد الطیب از علمای بزرگ و مشهور مصر بود که گفتند شیعه ها مسلمان هستند . بر خلاف سخن آقای ملازاده که گفتند : احدی از ائمه و مفتی ها نبودند که به مسلمان بودن شیعه ، فتوا داده باشند .
استاد یزدانی :
مستند دیگری را از یکی از آقایان وهابی که انسان بسیار پلیدی هم هست ، نشان می دهم . ان شاء الله این کتاب را در برنامه راه و بی راه نقد خواهیم کرد ، ایشان در این کتاب به این مطلب اشاره کرده و آن را تأیید کرده است .
در کتاب تبدید الظلام و تنبیه النیام ، تألیف ابراهیم سلیمان الجبهان از وهابی های بسیار پلید که توهین های بسیار رکیکی به امام صادق و سایر ائمه (علیهم السلام) کرده که ما به موقع به آن می پردازیم. چاپ دار المجمع العلمی جده ، صفحه 8 می گوید :
كان اول ما حملني علي كتابة هذه الرسائل كلمة القاها سماحة الشيخ محمود شلتوت ، شيخ الجامع الازهر ، من محطة صوت العرب . قال في مستهلها ( ان المذاهب الاسلامية الخمسة واحدة جواهرا واحدة مصدرا واحدة موردا وانه يجوز التعبد بالفقه الشيعي ) الي آخر ما جدت به قريحته المشلولة . وكانت هذه الكلمة بمثابة نقوس الخطر فقد نهتني الي ان (وراء الاكمة ما وراءها ) .
نخستین انگیزه من بر نوشتن این کتاب ، سخنرانی بود که شیخ محمود شلتوت ، شیخ دانشگاه الازهر مصر در رادیو صوت العرب داشت . در این سخنرانی گفت : مذاهب پنجگانه اسلامی از نظر جوهر و از نظر مصدر و از نظر مورد یکی هستند . جایز است که به فقه شیعی عمل شود .
مذاهب اسلامی را اربعه ندانسته ؛ بلکه مذهب جعفری را هم جزء مذاهب اسلامی می داند . در این جا آقای شلتوت صراحتا فتوا داده و این آقای وهابی از این فتوا ناراحت و عصبی است که چرا ایشان این فتوا را داده . همین فتوا برای این وهابی انگیزه شده که علیه مذهب شیعه و حقیقت آن ، کتاب بنویسد و چرندیاتی علیه شیعه بیان کند .
بنابر این آقای ملازاده ! دست و پا زدن فایده ندارد . این فتوا صادر شده و این حقیقتی است که شکی در آن نیست و شما و دیگران نمی توانند آن را انکار کنند .
مجری :
باز هم کلیپ دیگری از شیخ احمد الطیب در مورد رابطه بین شیعه و اهل سنت و نسبت بین آن ها ، آماده است که با هم مشاهده می کنیم .
کلیپ 4 ) : شیعه و سنی
دکتر احمد الطیب ، شیخ الازهر مصر :
اختلاف بین و سنی ، اختلاف من سنی مالکی با سنی حنفی و سنی شافعی است . این راهی است که می رویم و آن را از سیاست های باطل حفظ می کنیم .
مجری :
شیخ احمد الطیب بود که فکر نمی کنم صریح تر از این اختلاف بین شیعه و اهل سنت را مطرح کردند که این اختلاف مثل اختلاف بین خود مذاهب فقهی اهل سنت است . حال باز هم آقای ملازاده بگویند که احدی از علما و ائمه ی اهل سنت ، شیعه را مسلمان ندانسته اند !!!
کلیپ بعدی هم از شیخ علی جمعه است که با هم می بینیم . اما آقای ملازاده باید بگویند که این ها علمای اهل سنت هستند یا نیستند ؟
کلیپ 5 ) :
شیخ علی جمعه ، مفتی اهل سنت :
مذهب شیعه اصول و فروعی دارد و در اصول دین و اصول فقه و در فروعاتش کم و بیش با اهل سنت اختلاف دارد . امام اشعری میزان دقیقی برای مسلمان بودن قرار داده است و آن اهل قبله بودن است. پس هر کس کعبه را قبله خود قرار دهد ، او از امت اسلام است و قبله تشیع نیز کعبه است و به قرآن و پیامبر (صلی الله علیه واله) ایمان دارد و نماز های پنجگانه را به پا می دارند و این اساس است که باعث می شود ، فرد جزء مسلمین به حساب آید . همان گونه که تشیع حرام خدا را حرام می داند و واجبات را انجام می دهد و به تفصیل این مسائل را دارند .
اما مذهب اهل سنت ، بیش از 80 مجتهد در طول تاریخ دارد ؛ اما آن مذاهبی که به طور متواتر و حفظ شده رسیده ، چهار مذهب است . مذهب ابو حنیفه ، مالک ، شافعی و احمد بن حنبل و این بر اساس ترتیب زمان وفاتشان است . اگر ما اهل سنت بخواهیم مذهب دیگری را نیز ضمیمه کنیم به چهار مذهب ، آن مذهب جعفری است که همان شیعه هستند . پس تشیع ، مذهبی از مذاهب اسلامی است .
مجری :
سخنان شیخ علی جمعه ، مفتی الازهر مصر بود که خیلی واضح گفتند : شیعه هم اهل قبله و مسلمان هستند و حرام و حلال خدا را قبول دارند .
سخنان احمد الطیب را هم در بخش های قبلی دیدید که گفته بود ما از فقه شیعه در جاهایی که به مشکل برخورد کنیم ، استفاده می کنیم . اما این جا پرونده بحث فتوای شیخ شلتوت را می بندیم . همین که دروغ شبکه های وهابی ـ داعشی از جمله دروغ دکتر ملازاده ثابت شد ، برای ما کفایت می کند . به سراغ یکی از گاف های عجیب و غریب آقای ملازاده می رویم ؛ البته دو کلیپ است که کلیپ اول را مشاهده می کنیم .
کلیپ 6 ) :
ملازاده ، کارشناس وهابی :
در مورد سنگسار زن . آن هایی که سنگسار را قبول دارند ، برای زن و مرد می دانند . من نمی دانم که چرا شیعه ، سنگسار را فقط برای زن قرار داده است !!!!
مجری :
این هم ادعای آقای ملازاده بود . استاد یزدانی عزیز! واقعا چنین چیزی در مذهب شیعه وجود دارد که شیعه حکم سنگسار را فقط برای زن می داند ؟
استاد یزدانی :
از افاضات جناب ملازاده است . واقعا چقدر این ها بی سواد هستند و چقدر نسبت به مذهب شیعه ناآشنا هستند که ما وقتی کتاب محمد بن عبد الوهاب را می خواندیم ، از این همه بی سوادی و نا آگاهی تعجب می کردیم که چطور کسی که از یک مذهب این طور بی اطلاع است ، می تواند به خود اجازه دهد که مذهب شیعه را نقد کند .
یکی از حرف هایی که ایشان زد ، نیاز به توضیح زیادی ندارد . چون همه شیعیان این را یقین دارند که در بحث سنگسار ، هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد . تنها تفاوت در این است که کسی که این کار را انجام داده ، مجرد بوده یا متأهل . اگر مجرد باشد ، صد ضربه تازیانه است و اگر متأهل باشد ، قطعا رجم و سنگسار است .
بنده فقط یک روایت از کتاب های شیعه به آقای ملازاده نشان دهم . در کتاب شریف کافی ، جلد 7 ، صفحه 177 :
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ يُونُسَ عَنْ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّه ع قَالَ الْحُرُّ والْحُرَّةُ إِذَا زَنَيَا جُلِدَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ فَأَمَّا الْمُحْصَنُ والْمُحْصَنَةُ فَعَلَيْهِمَا الرَّجْم .
از علی بن ابراهیم از محمد بن عیسی بن عبید از یونس از سماعئ از امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل کردند که اگر زن آزاد و مرد آزاد زنا کنند ، هر کدام از آن ها صد ضربه تازیانه می خورند . اما اگر مرد زن دار و زن شوهر دار زنا کند ، باید هر دو سنگسار شوند .
کلینی ، کافی ، ج 7 ، ص 177
بیش از این نیازی به توضیح نیست . این اجماع تمام شیعیان از روز اول تا به امروز است . اگر می توانند یک فقیه پیدا کنند ؛ حتی از فقهایی که گاها فتاوای عجیب و غریب می دهند ، نمی توانند مطلبی پیدا کنند که خلاف این فتوا باشد .
مجری :
این هم یکی از صد ها و هزاران دروغ آقای ملازاده بود . اما گاف عجیب تر آقای ملازاده را در کلیپ بعدی مشاهده کنیم .
کلیپ 7 ) :
ملازاده ، کارشناس وهابی :
مهمتر از این اگر فدک ، میراث رسول خدا فقط برای فاطمه نیست ؛ چون تنها وارث رسول خدا او نیست . دختر فاروق و دختر صدیق هر دو همسران پیامبر هستند. عباس عموی پیامبر است ، همه این ها زنده هستند . عایشه و حفصه و عباس همه زنده هستند . وانگهی ! کوردلان در مذهب شما که زن از زمین ارث نمی برد . این را چه کار می کنید ؟ بر عکس بقیه مسلمانان ، شما که می گویید زن ارث نمی برد ، چطور حضرت فاطمه (رضی الله عنها) می آید و طلب ارث می کند ؟ بلکه باب مستقلی درست کردند . کلینی را نگاه کنید :
ان النساء …. شيئا
زن ها از زمین چیزی به ارث نمی برند .
البته این ظلم است ، در بقیه مذاهب این گونه نیست .
مجری :
فقط آقای ملازاده و دوستان ایشان هستند که می توانند این طور ادعا کنند .
استاد یزدانی عزیز ! ادعا کردند که زن از زمین ارث نمی برد . پس حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از زمین ارث نمی برد .
استاد یزدانی :
این از آن جوک هایی بود که یک بار دیگر هم از حسینی نامشان که یزیدی بود ، پخش کردیم . واقعا خیلی عجیب است که این ها چقدر بی سواد هستند . انصافا وقتی انسان جهل این ها را می بیند ، به خنده می افتد .
تقریبا اکثر علمای شیعه بر این قائل هستند که زن از عقار ارث نمی برد . عقار تعریف خاصی دارد از زمین ، ساختمان ارث نمی برد . با تعابیر و بحث های مختلفی که در فقه دارد که ما وارد آن نمی شویم . اما منظور از نساء در این جا آیا دختر است یا زن است ؟
این خیلی واضح است که زن از زمین ارث نمی برد ؛ بلکه از قیمت زمین ارث می برد . نه این که دختر و اولاد هم ارث نمی برد . روایتی که ایشان می خواند ، در کتاب من لایحضره الفقیه ، جلد 4 ، صفحه 348 با سند صحیح از حسن بن محبوب از حضرت مؤمن الطاق (رضوان الله تعالی علیه ) از امام صادق (علیه السلام) نقل می کند که فرمودند :
وفي رواية الحسن بن محبوب ، عن الأحول عن أبي عبد الله ( عليه السلام ) قال : سمعته يقول : ” لا يرثن النساء من العقار شيئا ، ولهن قيمة البناء والشجر والنخل . يعنى بالبناء الدور ، وإنما عنى من النساء الزوج .
آقای ملازاده ! شما که ابتدای روایت را می خوانید ، آخر آن را هم می خواندید . در این روایت می گوید :
زن ها از عقار چیزی به ارث نمی برند .
عقار یعنی اصل زمین . اصل زمین را نمی توان تقسیم کرد و به زن داد . دلائل مختلفی دارد که قصد ورود به آن را نداریم .
اما از قیمت بنای این زمین و درخت و نخل ارث می برد . اما مقصود از نساء ، همسر است نه دختر شخص .
من لایحضره الفقیه ، ج 4 ، ص 348
مقصود جنس مؤنث نیست . بلکه منظور همسر است . این هم از گاف هایی است که آقای ملازاده می دهد . کاش آخر روایت را می خواند . روایت صریح از امام صادق (علیه السلام) است که مقصود از نساء ، همسر است نه دختر . ضمن این که حضرت زهرا (سلام الله علیها) اصلا به عنوان ارث ، فدک را طلب نکرد . فدک ، حق حضرت بود که از روایات و منابع اهل سنت قابل اثبات است که پیامبر (صلی الله علیه وآله) فدک را به حضرت بخشیدند و چون آن ها فدک را به زور گرفتند و ندادند و شاهد خواستند ، با این که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) و امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) ، بلال ، ام ایمن شهادت دادند . شهادت هر کدام را به بهانه ای رد کردند .
حضرت هم موضع جدیدی اتخاذ کردند و فرمودند : اگر پیامبر (صلی الله علیه وآله) به من نبخشیده ، به من که ارث می رسد . ایشان از باب ارث وارد شدند که آن ها روایت جعلی دیگری ساختند که انبیاء چیزی به ارث نمی برند ؛ اما نص صریح قرآن کریم است که انبیاء ارث می برند . ان شاء الله در ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) به صورت مفصل مانند سال های قبل بحث خواهیم کرد .
اما این آبرو ریزی برای آقای ملازاده بود که تفاوت دختر و همسر را متوجه نمی شود . کسی که ارث نمی برد ، همسر شخص است نه دختر شخص .
تماس بینندگان
بیننده : آقای باقری از آذربایجان غربی ـ اهل سنت
بنده از استاد یزدانی می خواستم که قبل از این که ایشان مثل آقای ملازاده متهم به دروغگویی شوند ، روایت صحیح بیاورند که حضرت زهرا شهید شدند .
مجری :
برادر عزیز ! آیا این موضوع به برنامه امشب ما ارتباطی دارد ؟
بیننده :
ایشان گفتند که حضرت زهرا شهید شدند .
مجری :
ما اصلا بحث شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را مطرح نکردیم . بحث ما امشب در مورد دروغ های شبکه های وهابی ـ داعشی به خصوص آقای ملازاده بود . بحث آخر هم در مورد ادعای آقای ملازاده در مورد فدک از یکی از روایات شیعه و در واقع احکام فقهی شیعه بود . ما اصلا بحث شهادت آن حضرت را مطرح نکردیم . در این خصوص در ایام شهادت ایشان به صورت مفصل بحث خواهیم کرد .
بیننده : آقای خالدی از آذربایجان غربی ـ اهل سنت
بنده پدرم اهل سنت و مادرم شیعه است . در مورد آقای ملازاده می خواستم بگویم که اصلا ایشان شخصیتی ندارد که بخواهد در مورد اهل تسنن و اهل تشیع ، روایت و سخنی را بیان کند . معلوم نیست ایشان این مطالب را از کجا نقل می کنند . آقای ملازاده اول شخصیت خودشان را برای ما ثابت کنند ، بعد در مورد ما صحبت کنند .
بنده از کارشناس شما سؤالی داشتم . یکی از دوستان شیعه بنده روایتی را از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) نقل کردند که حضرت بر ابوبکر و عمر لعنت فرستاده . در قضیه جیش اسامه که قبل از رحلت رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) بود آن ها نافرمانی کردند . در این خصوص توضیحاتی را بیان کنید .
استاد یزدانی :
برنامه ما طوری نیست که بتوانیم به این سؤال به صورت صریح و واضح توضیح دهیم . استاد ابوالقاسمی و استاد قزوینی ، نظرات ساعد تر و بهتری در این قضیه خواهند داد . اما چیزی که واضح و مشخص است ، این است که این ها بوده اند و از منابع اهل سنت قابل اثبات است . اما ما نمی خواهیم وارد این مباحث شویم .
بیننده : احمد از مشهد مقدس ـ اهل سنت
در شبکه کلمه کلیپی از دکتر قزوینی در شبکه کلمه گذاشته بودند که ایشان به دروغ می گویند : اعتقاد محمد عمر سربازی این است که امام زمان وجود دارد و به دنیا آمده . بنده می خواستم نظر شما را در باره این کلیپ بدانم . هم چنین در مورد چالش ها و کلیپ هایی که شبکه وصال از شبکه ولایت می گذارند ، بنده می خواستم بگویم اگر شما می خواهید کلیپ پخش کنید ، این کلیپ ها را هم پخش کنید .
استاد یزدانی :
این کتاب فتاوای منبع العلوم کوه ون ، تألیف محمد عمر سربازی ، جلد سوم ، در بحث ولادت حضرت مهدی (علیه السلام) می گوید :
آیا امام حسن عسگری (علیه السلام) اولاد داشته است ؟
از ایشان سؤال شده که شما از اولاد امام حسن عسکری (علیه السلام) هستم .
بنده از خود شخص عبد الرحمن سربازی ، زمانی که به قم تشریف آورده بودند ، این مطلب را شنیدم .
جواب : این یک اختلاف قدیمی و تاریخی بین تسنن و تشیع است با وجود این که همه شان متفق اند که امام مهدی (علیه السلام) خواهند آمد ….
بیننده :
ادامه مطلب را هم بخوانید که اهل تسنن می گویند : که تا به حال از مادر متولد نشده است . شما چرا این بحث را سریع رد می کنید . این اعتقاد اهل سنت است .
استاد یزدانی :
شما صبر کنید ، در قسمت پایین توضیح می دهد . در این جا آقای سربازی نظر قطعی خود را بیان نمی کنند . در قسمت پایین می گوید :
چنانچه در نسب نامه خواجه نقشبند است و بعضی لقب او را حجت و منتظر و قائم و مهدی و صاحب الزمان و کنیت او را ابوالقاسم نوشته اند . ولادت گرامی شان را در روز جمعه نیمه شعبان سنه 255 هجری نوشته اند و وقت فوت پدرش ، پنج ساله بودند .
خواجه نقشبند شیعه است یا رئیس فرقه نقشبندیه است که آقای عبد الحمید هم پیرو ایشان است . استاد ما هم همین مطلب را نقل کرده است .
بیننده :
نه این مطلب را نگفتند ، ایشان همان کلکی را زدند که شما زدید .
استاد یزدانی :
مگر این مطلب در نسب نامه خواجه نقشبند نیامده ؟
بیننده :
چرا شما تصویر کتاب را نشان نمی دهید ؟ در این جا می گوید : اهل تشیع قائل اند که پیدا و موجود است .
استاد یزدانی :
من کل صفحه را می خوانم .
این یک اختلاف قدیمی و تاریخی بین تسنن و تشیع است . با وجود این که همه شان متفق اند که حضرت مهدی (علیه السلام) خواهد آمد . ولی اهل تسنن می گویند که تا حال از مادر متولد نشده و در آخر الزمان در مدینه منوره از پدری حسنی و از مادری حسینی به دنیا می آید و محل ظهورش مکه مکرمه است . و اهل تشیع قائل اند که پیدا شده و موجود است و در غار سامره به غیبت کبری رفته است و یک وقت ظهور می کند .
این ها از چرندیات و دروغ هایی است که در این کتاب گفته است .
و در این هم اختلاف تاریخی هست که امام حسن عسکری (علیه السلام) چند تا پسر داشت ؟ از اهل تسنن بعضی قائل شدند که دو پسر داشتند و بعضی می گویند که لا ولد بودند و بعضی گویند که فقط یک پسر داشت و در اسم او اختلاف کردند . بعضی امام محمد (علیه السلام) و بعضی امام محمود به لقب علی اکبر (علیه السلام) نوشته اند . چنانچه در نسب نامه خواجه نقشبند است و بعضی لقب او را حجت ، منتظر ، قائم و مهدی و صاحب الزمان و کنیت او را ابو القاسم نوشته اند . ولادت گرامی شان را در روز جمعه نیمه شعبان سال 255 هجری نوشته اند و وقت فوت پدرش پنج سال بودند .
این مطلب در نسب نامه خواجه نقشبند آمده است .
بیننده :
من در این جا دو نکته دارم . کلیپی که از استاد گرامی شما گذاشته بودند را پخش کنید .
استاد یزدانی :
بنده کلیپ را ندیدم . چون کار شبکه کلمه همین است که کلیپی که از استاد ما پخش می کنند را تقطیع می کند . ما کلیپ را کامل پخش می کنیم . اما این ها مرد نیستند که کامل پخش کنند . وقتی استاد ما می گوید آقای سربازی این مطلب را در کتاب خود نوشته ، دقیقا از کتاب های خودشان مطلب را نشان داده . در صفحه بعد از این کتاب می گوید :
و اهل تسنن قائل هستند که ایشان غائب نشده اند از ایشان اولاد به دنیا آمدند .
اگر آقای سربازی بخواهد سید بودن خود را ثابت کند ، مجبور است که بگوید حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) بوده . چاره ای غیر از این ندارد . نظر شما در این باره چیست ؟
بیننده :
این شجره نامه ای که شما ادعا می کنید که آقای سربازی گفته من از نسل امام حسن عسکری هستم ، کجاست ؟ چرا ما تا به حال ندیدیم .
استاد یزدانی :
از خودشان بپرسید . در همین کتاب آمده .
بیننده :
این استفتاء است . شما که می دانید استفتاء چیست ؟
استاد یزدانی :
ایشان خودشان با قلم خودشان نوشته . در آخر مطلب هم تأکید دارد :
والله اعلم وعلمه اتم محمد عمر غفر له
2 محرم / 1412 ه ق
دقیقا این مطلب را گفته که اهل تسنن قائل شدند که ایشان غائب نشدند و از ایشان اولاد به دنیا آمده است .
شما در این باره چه می گویید ؟ خواجه نقشبند در کتابش ، نسل امام حسن عسکری (علیه السلام ) را به صورت کامل آورده . اما این که درست است یا غلط ، شما می دانید . در حال حاضر اکثریت اهل سنت زاهدان ، از صوفیان نقشبندی هستند . این مطلب را نمی توانید رد کنید . خود آقای سربازی هم اگر بخواهد سید بودنش را ثابت کند ، مجبور است بگوید که امام حسن عسکری (علیه السلام) فرزندی به نام امام مهدی (علیه السلام) داشته و ایشان از این نسل است .
به آقایان شبکه کلمه هم برسانید که این قسمت از کتاب را هم نشان بدهند .
مجری :
برادر عزیز ! اگر شما مقداری تعصب را کنار گذاشته و با آن شبکه ها هم تماس بگیرید که این هم سند که از علمای اهل سنت است که می گویند از نسل امام زمان (علیه السلام) هستند ، ما این حرف را نگفتیم . حضرت استاد قزوینی هم از همین کتاب نقل کرده بودند ؛ اما این که شما نام بعضی از این شبکه ها را می برید ، از همان شبکه هایی هستند که آقای ملازاده آن ها را دزد و منافق و رقاص و غیره که قبلا اشاره کردیم ، خطاب کردند .
ضمن این که علمای دیگری از اهل سنت بودند که خودشان را از نسل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و فرزند امام حسن عسکری (علیه السلام) می دانستند . حتی نسب شناسانی از اهل سنت هستند که بر ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام) تصریح کردند و این که ایشان الان هم در قید حیات هستند که قبلا در شبکه جهانی ولایت ، به این مباحث پرداخته شده است .
استاد یزدانی :
ما این بحث را مفصل مطرح کردیم . اتفاقا زمانی که آقای سربازی به قم آمده بودند ، خیلی اصرار داشتم که این مطلب را بپرسم و از ایشان پرسیدم که شما چطور از نسل امام حسن عسکری (علیه السلام) هستید ، در حالی که بعضی از اهل سنت می گویند فرزندی نداشتند .
ایشان گفتند : نه این طور نیست ، امام حسن عسکری (علیه السلام) صاحب فرزند بودند و ما از نسل حضرت مهدی (علیه السلام) هستم .
بنده هم تعجب کردم ، حقیقت را می دانم ؛ اما آن ها چنین مطلبی را گفتند . راست گفتند یا دروغ گفتند به ما ارتباطی ندارد .
بیننده : سید محمد از سنندج ـ شیعه
بنده قبلا اهل سنت بودم و چند سال است که به مذهب تشیع وارد شدم . این شبکه های کلمه ، ارزش پاسخ دادن ندارد ؛ چون آن ها بر اساس منطق نیستند و حتی آیات قرآنی را هم که می آورند ، ابتدا و انتهای آن را می زنند . بنده از شما دو سؤال خارج از موضوع برنامه داشتم .
بنده و خانواده ام با تحقیق و مطالعه به تشیع مشرف شدیم . اما بنده تا به حال مرجع تقلید ندارم . آیا می توان شیعه بود و مرجع تقلید نداشت ؟ چطور می توانم مرجع تقلید انتخاب کنم .
استاد یزدانی :
برادر گرامی ! در مذهب شیعه تقلید واجب است . همان طور که از دیدگاه اهل سنت واجب است . اگر کسی تقلید نکند و احکام شرعی خود را انجام دهد ، آن احکام قابل قبول و مجزی نمی تواند باشد . باید حتما تقلید کند . راه تقلید هم در حال حاضر خیلی ساده است . تمام مراجع شیعه بلا استثناء سایت دارند که در آن ، رساله توضیح المسائل آنها موجود است ، هم به صورت پی دی اف و هم به صورت ورد . حتی می توانید در گوشی های همراه خودتان ، رساله توضیح المسائل هر مرجعی را که انتخاب کرده اید ، داشته باشید .
اما این که تقلید اصلا نکنید ، امکان پذیر نیست و باید حتما یک مرجع تقلید را انتخاب کنید که دو نفر متخصص ، اعلمیت ایشان را تأیید کند . شما باید از اعلم علمای شیعه تقلید کنید .
بیننده : آقای خدا دوست از زاهدان ـ اهل سنت
بنده سه سؤال از شما داشتم .
اول این که ، چند کتاب به زبان فارسی از عقاید مذهب شیعه معرفی کنید .
دوم این که ، آقای مولوی عبد العزیز ، واقعا برادر آقای ملازاده هستند ؟
سوم این که ، از علمای اهل سنت هم در برنامه خود دعوت کنید .
استاد یزدانی :
در مورد کتاب ، کتاب های خیلی خوبی در بازار است . یکی از کتاب هایی که خیلی خوب است ، از آیت الله مکارم شیرازی است به نام پنجاه درس عقاید که بنده بارها این کتاب را تدریس کردم . کتاب های ساده تر ، کتاب هایی است که آیت الله مصباح یزدی در بحث عقاید نوشتند .
ساده تر از این کتاب ، کتاب اصول اعتقادات علی اصغر قائمی است . اگر بخواهند بین شیعه و سنی تحقیق کنند ، بهترین کتابی که ما همیشه توصیه کردیم ، کتاب المراجعات مرحوم شرف الدین است که یک کتاب بسیار خوب و عالی است که به زبان های مختلف ترجمه شده . ترجمه فارسی این کتاب به نام حق جو و حق شناس است . یا امامت امام علی در کتاب السنت ، این هم یک ترجمه خوب از این کتاب است که می توانند برای تقویت عقایدشان این کتاب ها را بخوانند . شب های پیشاور هم کتاب بسیار خوبی است .
اگر سایت هم بخواهند می توانند به سایت مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مراجعه کنند و پاسخ شبهات اعتقادی خود را از آن بگیرند .
در مورد سؤال دوم ، بله ایشان برادر آقای ملازاده هستند .
ما در برنامه سراب وهابیت از علمای اهل سنت از خود زاهدان دعوت کردیم که تشریف آوردند و پشت همین میز که نشستم ، نشستند و مذهب وهابیت را نقد کردند .
بیننده : خانم نارویی از بم ـ اهل سنت
بنده از اهل سنتی بودم که شیعه شدم . در مورد تقلید ، می خواستم بپرسم که چطور می توانیم یک مرجع تقلید که ویژگی های لازم را دارد ، پیدا کنیم . اگر امکان دارد سایتی را به ما معرفی کنید بتوانیم از آن استفاده کنیم .
نکته بعد این که ، در شبکه وصال می گفتند : عمر قبل از این که کشته شود ، پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) نوید آن را داده بودند و گفته بودند که ابوبکر و عمر و من با هم وارد بهشت می شویم و خارج می شویم . حضرت علی (علیه السلام) هم در روز تشییع جنازه عمر گفته بود که عمر تنها کسی بود که من به اعمالش غبطه می خورم .
استاد یزدانی :
انتخاب مرجع نیازی به تشریفات خاصی ندارد . فقط ایشان باید از دو نفری که قابل اعتماد و متخصص هستند ، کمک بگیرند که از بین مراجع فعلی که خداوند همه آن ها را در پناه خودش قرار دهد ، کدام یک اعلم است . زمانی که یقین کردند که فلان مرجع از مراجع بزرگوار شیعه ، اعلم هست ، به راحتی می توانند به رساله توضیح المثال آن ها دسترسی پیدا کنند . در زاهدان قطعا کتاب فروشی های شیعه توضیح المسائل مراجع شیعه را دارند و می توانند اصل رساله را بخرند و آن را مطالعه کنند . اگر بر اساس آن رساله عملیه عمل کنند ، قطعا اعمالشان مجزی خواهد بود و در قیامت هم مورد قبول خداوند قرار خواهد گرفت .
راه تقلید ، راه سختی نیست . اگر کتاب را پیدا نکردند ، سایت است و اگر دسترسی به سایت ندارند ، با تلفن همراه خودشان ، می توانند با برنامه بازار ، رساله هر مرجعی را می توانند پیدا کنند . پس در حال حاضر مثل گذشته نیست که ما برای یک سؤال از این جا تا نجف یا از جاهای دیگر به قم بیایند . در دفاتر مراجع علمایی هستند که می توانند یا با تلفن یا حضوری پاسخ سؤالات شرعی خود را از آن ها بگیرند .
در بحث خلیفه دوم و این که رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) شهادت ایشان را پیش بینی کردند ، اولا مخالف با اعتقادات آن شبکه ها است که می گویند هیچ کس غیر از خدا ، علم غیب ندارند و هر کس ادعای علم غیب کند ، کافر است . اما اهل سنت اختلاف نظر دارند . اگر آقایان وهابی این روایت را می خوانند ، پیامبر (صلی الله علیه وآله) از کجا فهمیده ؟ چطور در این جا علم غیب کفر نیست ؛ اما وقتی در مورد امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) پیش بینی کنند ، کفر است .
این تناقض آشکار و واضح است که این شبکه ها وهابی به علم غیب معتقد نیستند .
دوما ، روایتی را که این آقایان از صحیح مسلم نقل می کنند :
حدثنا عُبَيْدُ اللَّهِ بن مُحَمَّدِ بن يَزِيدَ بن خُنَيْسٍ وَأَحْمَدُ بن يُوسُفَ الْأَزْدِيُّ قالا حدثنا إسماعيل بن أبي أُوَيْسٍ حدثني سُلَيْمَانُ بن بِلَالٍ عن يحيى بن سَعِيدٍ عن سُهَيْلِ بن أبي صَالِحٍ عن أبيه عن أبي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص كان على جَبَلِ حِرَاءٍ فَتَحَرَّكَ فقال رسول اللَّهِ ص اسْكُنْ حِرَاءُ فما عَلَيْكَ إلا نَبِيٌّ أو صِدِّيقٌ أو شَهِيدٌ …
از ابو هریره نقل شده که رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) در کوه حراء بود . او ، ابوبکر و عمر و عثمان و علی بن ابیطالب (علیه السلام ) و طلحه و زبیر هم بودند که صخره حرکت کرد . رسول خدا (صلی الله علیه وآله) گفتند : آرام باش که بر تو نیست مگر این که یا پیامبر یا صدیق و یا شهید است .
صحیح مسلم ، ج 4 ، ص 1880
در این یک روایت تناقضات زیادی است که واقعا انسان نمی داند کدام از اشکالات آن را بگوییم . استاد ابو القاسمی این روایت را به صورت مفصل بررسی وبحث کردند .
اولا ، ابوهریره از کجا فهمید ؟ ابوهریره که بالای کوه نبود ، چه کسی به او خبر داد .
دوما ، در بالای کوه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) ، عثمان ، طلحه و زبیر هم بوده . چرا فقط یک صدیق و یک شهید است ؟ یا این که همه شهید است .
این ها مهم است که بعضی از این ها نه پیامبر بودند ، نه راست گو بودند ، نه شهید بودند . روایت واضح است که طلحه و زبیر شهید شدند . امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) طلحه و زبیر را شهید کرد . این ها اختلافات و تناقضاتی است که در این روایت وجود دارد .
از این گذشته علمای اهل سنت تصریح کردند که عمر بن خطاب طبق نظر خودشان شهید نشده . نظر شافعی ها این است که عمر بن خطاب شهید نشده .
در عمده القاری شرح صحیح بخاری ، تألیف بدر الدین عینی ، جلد 8 ، صفحه 330 می گوید :
بنابر قول شافعی ها ، ایشان نمی تواند شهید شده باشد .
بدر الدین عینی ، عمده القاری ، ج 8 ، ص 330
در مورد این که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) به اعمال عمر بن خطاب غبطه خوردند ، استاد روستایی به صورت مفصل بررسی کردند و پنبه آن را زدند .
این از دروغ های آقای ملازاده بود که گفته بود در کتاب نهج البلاغه آمده . در نهج البلاغه نیست و در جاهای دیگر هم که آمده ، سند روایت ضعیف است و در هیچ کتابی از کتاب های اهل سنت ، در این باره سند صحیح وجود ندارد . در حالی که بر عکس وجود دارد که عمر بن خطاب آرزو داشت ای کاش من از سه فضیلت ، یک فضیلت داشتم . در بعضی از روایات هم هست که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) ده فضیلت داشتند که عمر بن خطاب گفته بود ای کاش من یکی از آن ده فضیلت را داشتم که آن یک فضیلت از شتران سرخ مو بهتر بود .
در سایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) هم در این زمینه مقاله ای است که اگر کلمه آرزو را در قسمت پرسش و پاسخ سرچ کنند ، می توانند این مقاله را مشاهده کنند .
بیننده : علی اکبر از اهواز ـ شیعه
از خدمت استاد یزدانی عزیز سؤالی داشتم . در مورد روایت دوازده خلیفه بعد از رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) که در صحیح بخاری آمده از شبکه وصال پرسیدم ؛ اما متأسفانه یا قطع می کنند و اجازه صحبت نمی دهند . یا این که کامل پاسخ نمی دهند . گفتند این روایت هیچ ارتباطی به امام علی که شیعه به آن معتقد است ،ندارد . در روایت آمده که حضرت رسول (صلی الله علیه وآله ) گفتند : با این دوازده خلیفه ، اسلام به اوج می رسد و اقتدار خود را به جهانیان نشان می دهد و صد در صد منظور خلفای ما بوده .
سؤال دوم این که بعضی اوقات که اهل سنتی می خواهد شیعه شود ، کارشناسان شبکه از آن ها استقبال نمی کنند . چرا شبکه ولایت چنین برخوردی می کند ؟ مگر هدف شبکه ولایت ، شیعه کردن اهل سنت نیست ؟
لطفا در این دو مورد توضیحاتی را بیان کنید .
استاد یزدانی :
استاد ما در این باره به صورت مفصل بحث کردند . از آقای ملازاده بپرسید که مقصود روایت چیست ؟ فرض کنید که مقصود ائمه شیعه نیستند . شما یک نفر سنی را در تاریخ اسلام پیدا کنید که به طور قطع و یقین بگوید ، منظور از این ها چه کسانی هستند . خودشان تصریح کردند که هیچ کس در تاریخ پیدا نشده که واقعا مقصود پیامبر (صلی الله علیه وآله) از این دوازده نفر را بگوید . در حالی که خیلی واضح و روشن و صریح می دانند که مقصود پیامبر (صلی الله علیه وآله) چیست .
جالب است که آقای سیوطی بیست قول را می آورد و در آخر نمی داند که از میان این بیست قول کدام را انتخاب کند .
در مورد سؤال دوم ، به هیچ وجه هدف ما این نبوده . ما بارها اعلام کردیم که هدف ما شیعه کردن اهل سنت نیست . هدف ما اتمام حجت است که بعضی ها با تصمیمات خیلی عجولانه شیعه می شوند و این به ضرر خودشان است . ما می گوییم حال که شما این تصمیم را گرفته اید ، باز هم تحقیق کنید .
بیننده :
به نظر شما این که می گویید بیشتر تحقیق کنید ، دچار تردید نمی شوند ؟
استاد یزدانی :
ما می گوییم این که شما به این نتیجه رسیده اید ، خوب است ؛ اما بیشتر تحقیق کن . چون اگر تحقیقات بیشتری نداشته باشد و زود شیعه شود ، خیلی زود هم ممکن است که برگردد ؛ اما این که تحقیقات محکم و مستدلی داشته باشد ، به نفع خودش خواهد بود .
بیننده : حسین از کرج ـ شیعه
بنده از استاد یزدانی دو سؤال داشتم . اول این که معنای گاو الله که آقای ملازاده بیان می کنند ، چیست ؟
دوم ، در مورد سؤال بیننده ای که درباره شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرسیدند . مگر در صحیحین درمورد هجوم به منزل حضرت زهرا (سلام الله علیها) روایت نقل نشده ؟ در این خصوص توضیحاتی را بیان کنید .
استاد یزدانی :
از خود آقای ملازاده بپرسید ؛ چون ما واقعا نمی دانم به چه معنا هست !!! ایشان می خواهند حتی در فحش دادن هم شرک نداشته باشد و توحید خالص باشد .
مجری :
از شما استاد یزدانی عزیز و شما بینندگان گرامی تشکر می کنیم که تا این ساعت از برنامه با ما همراهی کردید .
اللهم عجل لولیک الفرج